Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (27) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




w

« Alte articole din categoria Actualitate Companii

Piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a crescut semnificativ în ultimii ani

Actualitate Companii - Afrodita Cicovschi / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-09

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

KeysFin: Aceasta a ajuns de la 4,2 miliarde lei în 2009 la 5,28 miliarde lei în 2015
2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depăşind 5,5 miliarde lei

O analiză realizată de KeysFin pe piaţa cosmeticelor arată că acest segment al economiei a crescut susţinut în ultimii ani, semn că românii sunt tot mai interesaţi de parfumuri, produse de machiaj şi alte cosmetice.
Datele financiare, analizate de KeysFin, arată că piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a crescut semnificativ în ultimii ani, de la 4,2 miliarde lei în 2009 la 5,28 miliarde lei în 2015.
„Din datele preliminarii şi luând în calcul creşterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depăşind 5,5 miliarde lei”, afirmă analiştii de la KeysFin.
Potrivit statisticilor, în acest sector activează în prezent în jur de 2.000 de firme, cu peste 11.000 de angajaţi, care se ocupă cu comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie.
Numărul acestora s-a menţinut constant din 2009 şi până în prezent, semn că piaţa este una bine definită.
„Analiza datelor financiare arată că, în ultimii 7 ani, firmele de cosmetice şi parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovadă că profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei în 2009 la 258 milioane lei în 2015, cu un ascendent puternic în 2016”, consideră experţii KeysFin.
Potrivit acestora, piaţa românească încă nu şi-a atins potenţialul maxim, dacă este să raportăm la pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoană, în condiţiile în care în Franţa este de 4-5 ori mai mare.

Trendul, dat de importatori şi de marile lanţuri de magazine

Potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, în acest sector economic trendul este dat în primul rând de importatori şi de lanţurile de magazine specializate dezvoltate de multinaţionale. Şi producătorii autohtoni au avansat semnificativ în ultimii ani, profitând de noile tendinţe eco, de interesul tot mai mare al românilor pentru produse naturale, de calitate.
Statistica arată că, pe segmentul importurilor de cosmetice, principalul jucător din România este Interbrands Marketing & Distribution SRL, care a raportat, în 2015, o cifră de afaceri de 731,3 milioane de lei.
Topul importatorilor este completat, la mare distanţă, de L'Oréal Romania SRL (283,7 mil. lei), Colgate-Palmolive Romania SRL (249,1 mil. lei), Beiersdorf Romania SRL (215,5 mil. lei), Sarantis Romania SA (204 mil.
lei) şi Johnson Wax SRL (171,5 mil. lei afaceri în 2015).
La capitolul vânzări cu amănuntul, în magazinele specializate, primul loc este ocupat de germanii de la DM, care au realizat afaceri de 208 milioane de lei. DM este urmată de lanţul Sephora, cu o cifră de afaceri de 162,9 milioane de lei.
Clasamentul firmelor cu cea mai mare cifră de afaceri este completat de Millenium Design SRL (121,8 mil. lei), lanţul de magazine de cosmetice Douglas (76,7 mil. lei), Tordai Hair-Cosmetics (36 mil. lei) şi Top Line Europa (29,7 mil. lei).

Parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri

O statistică recentă arăta că, în prezent, cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Un segment aflat pe creştere este cel al vânzărilor pe internet, care au avansat semnificativ în ultimii 2-3 ani.
„Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piaţă, urmate de produsele de machiaj şi abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit faţă de ţările occidentale, acolo unde produsele de skin sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educaţia şi obiceiurile de consum ale mai multor generaţii. În România, să nu uităm că avem încă generaţii care au trăit în comunism şi pentru care produsele cosmetice occidentale au reprezentat o necunoscută”, afirmă analiştii.

Românii se documentează din ce în ce mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii
 
Potrivit experţilor, lucrurile se schimbă însă semnificativ de la an la an, iar românii se documentează din ce în ce mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii, fiind tot mai atenţi la ingredientele folosite în produsele cosmetice, la trendurile internaţionale.
„Piaţa va evolua, inerent, către un mix de vânzări similar celui din Occident. Vom asista la creşterea ponderii produselor cosmetice destinate îngrijirii tenului. Cât de repede se va întâmpla acest lucru ţine în primul rând de puterea de cumpărare şi apoi de modificarea obiceiurilor de consum, ca urmare a mediatizării produselor respective”, afirmă analiştii de la KeysFin.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    KIM JONG UN si KIM JONG DOI= dracNEA PENTRU NOI ! ...
    Prima reuniune a Biroului Permanent al PSD după zece luni, fără Liviu Dragnea

    Cu greu si-a croit (Tel) drum prin politica tovara ...
    Olguţa Vasilescu, prinsă în dosarul „Tel Drum“ de la Craiova

    Numai somerii dintr-un singur judet al Ro sunt mai ...
    26.136 locuri de muncă vacante la nivel naţional

    Ford a dat chix cu B-Max si a adoptat ca solutie d ...
    Ford creşte numărul de angajaţi de la uzina din Craiova

    Un tont arunca o piatra si multi altii cauta sa o ...
    GDS: Olguța Vasilescu, prinsă în dosarul Tel Drum de la Craiova

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Alege TV

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Actualitate Companii

    Politic

    Economie mondiala

    Actualitate

    Turism

    IT&C

    Auto

    Extern

    Gadgeturi