Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate Companii

Statul naţionalizează şantierul naval din Mangalia, blocând vânzarea pachetului majoritar de acţiuni către olandezii de la Damen

Actualitate Companii

Data adaugarii: 2018-01-12

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

 
Statul român vrea să-şi exercite dreptul de preempţiune asupra pachetului de acţiuni de 51% de la şantierul naval Mangalia. Problema este că acest drept este exercitat în plină tranzacţie între coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering şi olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda, potrivit Hotnews.ro.
 
În noiembrie, Damen a anunţat că a încheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Întrebarea este ce ar putea face statul român cu şantierul naval Mangalia, o companie aflată în pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei în 2016 şi datorii de peste 5,3 miliarde lei. 
Ministerul Economiei deţine în acest moment, prin Şantierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia, 49% din acţiunile de la Daewoo Mangalia, iar coreenii 51%. Şantierul Naval 2 Mai Mangalia este o companie de stat cu o cifră de afaceri care nu a depăşit 30 de milioane de lei în 2016. Dacă va deţine 100% din acţiuni, cum va reuşi statul român să scoată compania din situaţia dezastruoasă în care se află? Ce ar putea face în plus faţă de una dintre cele mai mari companii din domeniul construcţiilor navale?
 
Mihai Tudose: Vom face şi o bărcuţă acolo 
 
Intenţia statului român de a cumpăra acţiunile a fost confirmată miercuri seară de premierul Mihai Tudose. "Am încercat şi se pare că vom reuşi să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care le deţine Daewoo la şantierul naval şi am zis să ne exercităm dreptul de preempţiune la vânzare. Şi am constatat cu specialişti de la Justiţie şi Finanţe că statul român nu ştie să facă lucrul acesta. O săptămână ne-am chinuit să vedem cum poate statul român să cumpere acţiuni să avem şantier maritim. Vă spun că îl luăm. Vom avea un şantier al statului (...)Trebuie să facem nişte fregate şi poate le facem noi. Că alţii le-ar fi putut face.
Să facem şi mentenanţă la noi. Poate facem şi o bărcuţă acolo. Dar nu e posibil cu atâta Dunăre şi mare să nu aibă ţara un şantier naval", a spus Tudose, la Antena 3.
 
Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval olandez, a încheiat un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale majoritare în Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), se arată într-un comunicat al companiei Damen transmis în luna noiembrie. Constructorul olandez deţine în România un şantier naval în Galaţi şi a fost vizat la începutul anului de un posibil contract pentru achiziţia a patru corvete multifuncţionale pentru Forţele Navale române.
Olandezii ar fi urmat să cumpere acţiunile pentru 26 de milioane de dolari. 
Şantierul naval Mangalia are o suprafaţă de 980.000 de metri pătraţi, are trei uscătoare cu o lungime totală de 982 de metri şi un spaţiu de prindere de 1,6 kilometri. "Docurile, cu o lăţime cuprinsă între 48 şi 60 de metri, vor asigura Damen capacitatea de a satisface cele mai mari nave şi structuri maritime. Ca atare, această mişcare reprezintă o completare strategică a portofoliului actual al şantierului naval al Damen", menţionează compania.
Damen deţine deja un şantier naval în România, la Galaţi - în prezent, cea mai mare unitate grupului. "Odată cu aderarea la Damen în 1999, această platformă s-a dezvoltat într-o unitate foarte eficientă, cu o producţie semnificativă de ordinul sutelor de nave şi structuri. Expertiza în construcţii navale şi lanţul de aprovizionare gestionat îndeaproape au fost în spatele unora dintre cele mai importante livrări ale Damen până în prezent, reprezentând pe deplin portofoliul de produse diversificat al grupului. Cu şantierul naval Mangalia, Damen va avea cele două mari şantiere navale în imediată vecinătate", mai arăta compania în luna noiembrie.
Potrivit Monitorului de Galaţi, compania olandeză era pe punctul să organizeze o ceremonie festivă pentru tranzacţia convenită cu coreenii. "Olandezii începuseră, deja, pregătirile pentru preluarea Şantierului Daewoo Mangalia. Urma chiar să se organizeze şi o ceremonie festivă, inclusiv cu invitaţi din străinătate. Navaliştii din zonă au auzit că, după preluarea acţiunilor, partea română ar intenţiona să le vândă unui şantier din Germania. Dacă aceste zvonuri se confirmă, deja este a doua oară în ultima perioadă când Grupul olandez Damen pierde din cauza statului român oportunităţi de afaceri. Reamintim că Guvernul Cioloş a decis, în primă fază, ca SN Damen Galaţi să construiască patru corvete multifuncţionale, pentru 1,6 miliarde de euro dar, după alegeri, noul Guvern a stopat procedura, aducând ca argument faptul că nu s-ar fi respectat normele în vigoare privind achiziţiile publice", scrie Monitorul de Galaţi.
 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 3 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Din investițiile în armament și dezvoltarea lui ...
    Noi achiziţii în apărare: Alte 5 avioane de tip F-16 ar urma să intre în dotarea forţelor armate române

    bey 1, vrei sa ti repare conducta de apa din Bc,Dr ...
    Vizita ministrului Sanatatii si a ministrului Finantelor Publice la Constanta

    bey 1, vrei sa ti repare conducta de apa din Bc,Dr ...
    Vizita ministrului Sanatatii si a ministrului Finantelor Publice la Constanta

    Ii rugam pe tinerii care nu au cunoscut comunismul ...
    Vizita ministrului Sanatatii si a ministrului Finantelor Publice la Constanta

    21 iulie ziua nationala a Belgiei, sarbatorita cu ...
    WhatsApp anunță schimbări importante. Cum sunt afectați utilizatorii.

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: