Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Primăria București face precizări cu privire la licitația pentru 400 autobuze

Actualitate



Data adaugarii: 2017-09-26

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

„Documentația de atribuire întocmită de Municipiul București pentru achiziția a 400 autobuze urbane pentru transportul public de călători respecta întru totul dispozițiile legale în materia achizițiilor sectoriale, fiind validată și publicată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).”, se arată într-un comunicat al Primăriei pe care îl redăm integral.

 

„Ideea că această documentație de achiziție ar fi fost făcută pentru favorizarea anumitor firme este tendențioasă și nu are niciun fundament real, propagarea ei în spațiul public fiind de natură să aducă grave prejudicii de imagine Primăriei Capitalei și Primarului General.

 

Prin urmare, Municipalitatea își rezervă dreptul de a-i chema în instanță pe autorii acestor afirmații defăimătoare.

 

Este important de subliniat că operatorul economic care se declara 'nedreptățit' a mai făcut contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), în legătură cu  licitații organizate atât de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A, cât și de companii sau autorități publice locale din Iași, Cluj-Napoca și București, toate aceste contestații fiind respinse ca nefondate. De asemenea, a contestat, în prima fază a acestei licitații, caietul de sarcini, demers care s-a soldat cu o respingere din partea CNSC.

 

În concluzie, așa cum a declarat public, la începutul lunii, Primarul General, Gabriela Firea, va solicita modificarea legislației privind achizițiile publice în sensul responsabilizării celor care depun contestații, pentru ca actuala legislație le permite unor contestatari 'de profesie', să acționeze contra interesului cetățenilor prin întârzierea sau chiar suspendarea unor proceduri esențiale și să prejudicieze, nefondat, atât imaginea Municipalității cât și a Primarului General.

 

Municipalitatea va continua toate demersurile legale, astfel încât cetățenii Bucureștiului să poată beneficia de mijloace de transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort în cât mai scurt timp.

 

Referitor la licitația în cauză, reamintim că:

 

Municipiul București, în calitate de entitate contractantă, a organizat prezenta procedură de achiziție publică, pentru atribuirea contractului sectorial privind furnizarea a 400 autobuze urbane (320 de autobuze din gama de 12 m, 50 de autobuze din gama de 10 m și 30 de autobuze din gama de 18 m) pentru transportul public, aplicând prevederile Legii 99/ 2016, organizând o procedură de licitație deschisă online, în conformitate cu art.12 alin. (1) lit. a), coroborat cu art. 82 alin. (1) lit.


a) și alin. (2) din Legea 99 /2016 privind achizițiile sectoriale.

 

Necesitatea de a achiziționa autobuze noi, dotate cu motor care răspunde cerințelor normelor internaționale Euro 6 se bazează pe faptul că RATB deține un parc de 1.000 de autobuze dintre care 500 sunt dotate cu motorizare Euro 3 și 500 cu motorizare Euro 4 și sunt amortizate, îndeplinind condițiile, potrivit normelor legale din România, de retragere și înlocuire cu autobuze noi.

 

Cerința de a achiziționa toate aceste tipuri de autobuze sub aceeași marcă, a unui singur producător, este fundamentată din punct de vedere tehnic și economic:

 

— Este mult mai avantajoasă achiziționarea și gestionarea pieselor de schimb.

 

— Este mult mai simplă instruirea personalului cu sisteme similare.

 

— În general, sistemul de exploatare este mai ușor de controlat în situația în care la autobuze diferă doar lungimea, restul echipamentelor fiind similare, produse sub aceeași marcă.

 

Dacă această condiție nu ar fi îndeplinită, ar însemna o diversificare a pieselor de schimb, a tehnologiei pentru întreținerea planificată și a reparațiilor, a sculelor și altor dispozitive, precum și o diversificare a instruirii personalului, fapt care ar duce la costuri de exploatare nejustificat de mari pe durata de utilizare normală a autobuzului.

 

Mai mult decât atât, facem precizarea ca Municipalitatea nu avea obligația de a lotiza contractul conform prevederilor art.150 alin.1) din Legea nr.99 /2016 privind achizițiile sectoriale.

 

De asemenea, condițiile privind bonitatea participanților la licitație și capacitatea de a derula contracte de această anvergură sunt imperios necesare întrucât entitatea contractantă utilizează fonduri publice, iar  acestea trebuie cheltuite cât mai eficient, respectând interesul public, respectiv îmbunătățirea și modernizarea transportului public de călători în condiții cât mai avantajoase pentru comunitate.

 

Referitor la 'accesul egal al potențialilor ofertanți la procedura de atribuire', precizăm că, așa cum prevede legislația în materia achizițiilor publice, orice operator economic poate participa la o procedură de achiziție publica/ sectoriala în nume propriu sau în asociere cu alți operatori economici în cazul în care acesta nu poate îndeplini cerințele de calificare solicitate de autoritatea/ entitatea contractantă conform documentației de atribuire.

 

Susținem și încurajăm industria românească, dacă ea respectă condițiile stabilite legal și cel mai bun raport preț-calitate. Existența unui producător autohton și a unui produs fabricat în România în acest domeniu sunt încurajatoare, însă în condițiile unui contract de 400 de vehicule trebuie luate în considerare cu atenție atât experiența producătorului, cât și referințele în ceea ce privește buna funcționare a unor astfel de autobuze, în condițiile de exploatare din București.”

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Bravo , in ritmul asta prin 2050 puteti depasi vi ...
    CFR SA a recepţionat peste 100 de km de cale ferată modernizată

    ”calauzili”! ne permitem decat analfabeti! ...
    Polițiștii de frontieră români continuă să salveze vieți, în timpul misiunilor FRONTEX din apele Mării Egee

    analfabetul misha a dat decat asigurari! ...
    Health Forum - Finanțarea sistemului de sănătate

    decat tranzactii ”speciale” si descarcare la g ...
    România se află pe podiumul creşterilor din Europa după ce valoarea tranzacţiilor cu acţiuni a urcat cu peste 30% în primele nouă luni

    se vor regasi decat pensiile speciale! ...
    Legea pensiilor nu se va regăsi în bugetul pe anul 2018

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: