Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (7) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Investițiile străine s-au dublat în județele de la granița cu Ungaria în acest an

Actualitate - b1.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Foto: www.soridapress.ro

Data adaugarii: 2017-10-13

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Investițiile străine direct au preferat și anul acesta numai anumite regiuni ale României, arată o analiză a ZF pe baza raportului BNR privind ISD-urile. Cele trei regiuni sunt vestul, nord-vestul şi nord-estul ţării. Ponderea regiunii Bucureşti-Ilfov, cea mai dezvoltată din ţară, a scăzut de la 64% la 59,9% în total în ultimul deceniu.

Investiţiile străine directe s-au dublat în doar trei din cele opt regiuni ale României în ultimii zece ani, arată o „Una dintre cerinţele esen­ţi­ale este asigurarea unei infra­­structuri de calitate pen­tru a beneficia de inves­tiţii mai mari, mai perfor­mante şi pentru a reduce din dife­ren­ţele regionale mari. Infrastructura de transport trebuie să fie prioritatea zero”, a spus ieri preşedintele Klaus Iohannis, prezent la uzina Ford de la Craiova la inaugurarea modelului EcoSport.

 

 

În regiunea sud-vest (Oltenia), acolo unde este prezent cu investiţii şi grupul american Ford, soldul ISD era la sfârşitul anului trecut de numai 2 mld. euro, rezultat cu care se află pe locul şapte între cele opt regiuni de dezvoltare ale ţării, cu o pondere de numai 3% în total ISD.

Spre comparaţie, vestul ţării, unde soldul ISD-urilor s-a dublat în ultimul deceniu contribuie cu 8% în total.  Cu un volum de investiţii de 5,6 mld. euro, zona de vest a devenit a treia cea mai importantă regiune din portofoliul investitorilor străini, după Capitală şi centrul ţării.

Zona de vest a ţării a atras cele mai mari investiţii din sectorul componentelor auto, companii care domină acum industria prelucrătoare din România.
O treime dintre cele mai mari 300 de companii din industria prelucrătoare vin din sectorul auto, iar multe dintre ele sunt localizate în Arad sau Timiş.

Conectarea la Europa de Vest prin autostrăzi a contribuit decisiv la decizia unor companii precum Takata, Hella, Continental, Delphi sau Coficab de a investi în judeţele din vestul ţării. Tot infrastructura a atras investitori şi în zona de nord-vest, acolo unde soldul ISD a ajuns la 4,1 mld. euro anul trecut faţă de numai 1,9 mld. euro în urmă cu un deceniu.

Astfel, vestul şi nord-vestul ţării au investiţii străine de 9,7 mld. euro, faţă de numai 4, 25 mld. euro în urmă cu zece ani.  Şi guvernatorul BNR Mugur Isărescu arăta la începutul acestei săptămâni că lipsa infrastructurii face ca economia să aibă de suferit, iar decalajele dintre regiuni să se mărească.

Regiunea Bucureşti-Ilfov, cea mai dezvoltată din ţară, avea la finalul anului 2016 un sold al investiţiilor străine directe (ISD) de 42 de miliarde de euro, o pondere de 59,9% în total ISD-uri repartizate pe opt regiuni geografice, arată raportul publicat de BNR săptămâna trecută.  

Deşi ca volum, regiunea din care face parte Capitala a atins în zece ani un volum comparabil cu cel realizat la nivel naţional în 2007, ca pondere pe regiuni Bucureştiul a scăzut de la aproape 65% în urmă cu un deceniu la 59,9% anul trecut, potrivit unei analize a ZF pe baza rapoartelor anuale ale BNR.

În 2007, soldul total al ISD era de 42,7 mld. euro, iar Capitala atrăsese 27,5 mld. euro din această valoare. La fel ca în 2016, a doua cea mai atractivă regiune pentru ISD-uri în 2007 era centrul ţării, cu o pondere de 8,3% în total. În 2016, ponderea regiunii era de 9,1%. 

 

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de tarfierea la targsor:
    de ce nu face orban cale ferata de mare viteza si autostrada pana-n bucale?
    2017-10-14, 09:36:27 (adresa: 95.77.216.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Dumnezeu s-o ierte, ca e moarta din 1990. Sau cum ...
Industria, cel mai mare angajator în 2016

Dumnezeu s-o ierte, ca e moarta din 1990. Sau cum ...
În luna octombrie, producţia industrială a crescut faţă de septembrie

Alta sinecura pentru borfasii pesede ! ...
Hotărâre de Guvern: se înfiinţează Societatea Casa de Comerţ

SUNTETI CETATENI LIBERI, NU SKLAVI pesede IN ROMAN ...
Iohannis, anunț important pentru românii plecați în Marea Britanie! Ce se întâmplă după Brexit

SUNTETI CETATENI LIBERI, NU SKLAVI pesede IN ROMAN ...
Iohannis, anunț important pentru românii plecați în Marea Britanie! Ce se întâmplă după Brexit

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Opinii

Eveniment

Economie

Fonduri Europene

Finante Banci

Piata bursiera

Actualitate Companii

Economie mondiala

Business Style

Actualitate

IT&C

Transporturi

Auto

Real estate

Extern

Util