Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (6) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Parlamentul întărește protecția consumatorilor

Actualitate


Sursa foto: Ziarul Clujean

Data adaugarii: 2017-11-15

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

37% din paginile pentru comerț și rezervări online pentru călătorii, distracții, haine, bunuri electronice și servicii de credite de consum încălcau prevederile legislației UE privind consumatorii, în 2014
autoritățile naționale vor avea mai multe puteri pentru a opri escrocheriile și fraudele online
acțiuni coordonate pentru a combate infracțiunile transfrontaliere în UE
 
Reguli UE pentru a proteja mai bine consumatorii împotriva escrocheriilor și a identifica și opri mai repede comercianții falși au fost aprobate de deputați marți. 

Autoritățile naționale de aplicare a legii vor avea mai multe puteri pentru a detecta și a opri încălcările online ale legilor de protecție a consumatorilor și își vor putea coordona mai bine acțiunile în UE, conform regulamentului revizuit privind cooperarea pentru protecția consumatorilor (CPC).

Noile reguli îşi propun să acopere vidul legislativ accentuat sisteme de protecție a consumatorului diferite de la un stat UE la altul. Atribuțiile legate de investigații și aplicarea legii trebuie să cuprindă, printre altele:
cererea de informații de la deținătorii de domenii și de la bănci pentru a identifica falșii comercianți
achiziționarea de bunuri și servicii pentru testare, inclusiv sub acoperire (“cumpărători misterioși”)
cererea ca un avertisment să fie afișat în mod explicit pentru consumatori sau cererea ca un furnizor de servicii de găzduire să înlăture, dezactiveze sau sa restricționeze accesul la o interfața online (de ex, pagină de internet sau aplicație) dacă nu existe mijloace eficiente de a opri o practică ilegală
impunerea de penalități, cum ar fi amenzi sau plata unor penalități periodice
angajamente din partea comerciantului de a oferi remedii adecvate consumatorilor afectați și informarea lor despre cum să obțină acele compensații
Combaterea încălcărilor regulilor pe scară largă

Comisia va coordona acțiuni în cazurile în care o infracțiune a afectat, afectează sau va afecta probabil interesele colective ale consumatorilor în cel puțin două treimi din statele membre, însumând împreună cel puțin două treimi din populația UE.

Unul dintre amendamentele principale ale PE în cursul negocierilor cu Consiliul a fost o mai mare implicare a organizațiilor consumatorilor.
Acestea vor juca un rol proactiv în identificarea infracțiunilor suspectate, întrucât ele pot afla mai devreme decât autoritățile (alerte externe).

Citat

Olga Sehnalová (S&D, CZ), raportor, a declarat: “Noile reguli vor întări cooperarea între toți actorii implicați în protecția consumatorilor, astfel încât să poată monitoriza mai ușor respectarea legii și să combată infracțiunile transfrontaliere. Autoritățile naționale, Comisia și organizațiile consumatorilor, împreună, vor crea un mecanism eficient de combatere a comercianților falși atât online cât și offline, întărind drepturile consumatorilor pe piața unică.”

Ce urmează

Textul legislativ, aprobat de Parlament cu 591 de voturi la 80 și 15 abțineri trebuie adoptat formal de Consiliu. Regulamentul se va aplica la 24 de luni după intrarea în vigoare. 

Background

Exemple de practici anterioare care ar putea fi combătute mai bine conform noilor reguli: 
     - promovarea transfrontalieră de scurtă durată de către o companie aeriană care mai târziu anulează biletele la ofertă
     - un abonament ascuns în spatele unei oferte de a încerca obţinerea unui unui telefon la preţul de 1 euro
     - un comerciant online care nu oferă mobilierul de design pe care îl anunță și care s-a mutat de patru ori în trei ani
     - plângeri privind prețurile de închiriere mașini introduse în centrele pentru consumatorii europeni care arată discriminări în funcție de țara de origine.

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    ....se pare ca slocialistii vormai ramane ceva tim ...
    Surpriză: social-democraţii germani acceptă începerea discuţiilor cu Angela Merkel

    Mai este o problema care,intr-un fel, tine de arhi ...
    Arhitecţii lansează critici la adresa Gabrielei Firea

    LIVIU dracNEA PENTRU NOI=VACAROIU DOI! ...
    Adrian Vasilescu, BNR: Daca se razbuna cineva in acest moment, se razbuna cartile de economie. Atat si nimic mai mult!

    VOM FI COMPETITIVI DOAR LA FURAT SI JEFUIT RO! ...
    Bruxelles-ul ne forţează să devenim competitivi

    Eu cred doar in OUL PARALEL, care si-a dublat pret ...
    Tudose: Prăbuşirea leului este răzbunarea BNR

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Actualitate Companii

    Politic

    Actualitate