Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Angajatorii cer calitate cu diplomă

Actualitate - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Data adaugarii: 2018-03-05

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Angajatorii cer calitate profesională, adică vor absolvenţi care să fi terminat cicluri de studii consistente, complete, încât diplomele să aibă acoperire în cunoştinţe de specialitate superioare şi implicit în capacitatea de a trece la treabă din primul moment al intrării în sistemul economic – acesta este unul dintre subiectele discutate la nivelul elitei învăţământului nostru superior de inginerie, un context în acest sens oferindu-l reuniunea Alianţei Române a Universităţilor Tehnice (ARUT), din care fac parte Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea Politehnica Timişoara, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti.
Educaţia şi formarea din domeniul tehnic răspund cerinţei economiei prin regândirea structurii şi conţinutului studiilor: diploma de inginer se va obține după cinci ani de facultate. Ciclurile actuale vor rămâne, problema în discuţie reprezentând-o durata lor. Formulele luate în calcul sunt de trei ani (licenţă) plus doi ani (masterat) sau trei ani şi jumătate (licenţă) plus un an şi jumătate (masterat). Cert este că inginer va fi absolventul cu cinci ani de studii. Ingineria se întoarce la facultatea de cinci ani.
Momentul este deosebit. Poate este prea devreme să fie considerat o reîntoarcere la calea clasică de formare academică. Şi mai riscant pare să fie socotită pentru întregul sistem universitar o regăsire a minţii de pe urmă. Cert este că se produce o reconsiderare. Se petrece în pragul împlinirii a douăzeci de ani de la declanşarea Procesului Bologna.
Acestuia i se datorează actualul cadru al calificărilor la nivel european, care prevede învățământ superior structurat pe trei cicluri de studii: licență (3-4 ani), masterat (1-2 ani), doctorat (3 ani). A fost fixat la 19 iunie 1999 prin Declarația comună a miniștrilor europeni ai educației (“Declarația de la Bologna”), precedată de ”Declaraţia de la Sorbona” din 25 mai 1998 a unui grup de miniştri responsabili cu învăţământul superior. Deschiderea era spre un spaţiu european al educaţiei, coincident cu un spaţiu economic similar. Susţinerea a fost văzută în aplicarea unui ansamblu de principii: recunoașterea calificărilor printr-un sistem european de credite transferabile (ECTS), dimensiunea socială a educației prin acces la burse, învățământul centrat pe student, mobilitatea, angajabilitatea, asigurarea calității prin standarde, creșterea finanțării învățământului superior, învățarea pe tot parcursul vieții (Lifelong Learning). Câştigurile în aceste direcţii sunt clare. Totodată, s-au acumulat şi motivele pentru a lua seama la drumul deschis, pentru întrebarea dacă urmarea  acestuia chiar înseamnă calea cea (mai) bună.
În condiţiile în care locurile de muncă cer calificare tot mai înaltă, retrospectiva şi reconsiderarea raporturilor dintre mediul universitar şi cel economico-social apar ca necesare dincolo de cadrul unui proces cum este cel fundamentat în urmă cu două decenii. Într-un asemenea context, România beneficiază de poziţia unui reper; o poziţie de valorificat. În mai 2019, la București se vor desfăşura a VII-a Conferință a Rectorilor și Forumul Studenților Fundaţiei Asia-Europa – ASEF-ARC 7. Premergător, în iunie acest an la Bucureşti va fi organizată o reuniune a Consiliului Guvernatorilor ASEF, în marja căreia se va desfăşura un eveniment secundar pe tema învățământului superior și sfidărilor globale. ASEF este definită ca “singura instituție statutară” a ASEM (Asia-Europe Meeting, proces interguvernamental de cooperare între Europa și Asia) și principala platformă pentru consolidarea principiului <<people-to-people exchanges>>”. ASEF-ARC 7 vor fi organizate de Ministerul Educației Naționale în colaborare cu Consiliul Național al Rectorilor din România și cu Școala Națională de Studii Politice și Administrative, în cadrul președinției României a Consiliului Uniunii Europene. O întrevedere pe această temă a avut loc între ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa şi directorul executiv al ASEF, Karsten Warnecke. 

 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de xerox:
    diplome pt h. igienica.
    2018-03-05, 13:05:19 (adresa: 51.15.53.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Bai nr. 1 , da spune ma si tu ceva odata. Ai acei ...
Primele reacții din PSD, după condamnarea lui Dragnea ​

Cea mai pertinenta in a comenta condamnarea lui D ...
PRESA INTERNAȚIONALĂ, despre condamnarea lui Liviu Dragnea la închisoare

Citesc si nu imi vine sa cred: SUA se retrage di ...
Angela Merkel - preocupată de «tendințele agresive» ale Iranului

Liviu va face puscarie sau arest la domiciliu pe I ...
Liviu Dragnea, condamnat cu executare!

BRAZILIA 8 DUMNEZEU 8; Brazilia 8/15 Dumnezeu 8/15 ...
Brazilia revine în scenă

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Eveniment

Economie

Fonduri Europene

Politic

Business Style

Actualitate