Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Starea naţiunii văzută dinspre şcoală

Actualitate - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Data adaugarii: 2018-03-12

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Indisciplina elevilor este cea mai mare problemă a şcolii noastre de azi, potrivit unui sondaj de opinie realizat în cadrul proiectului „Starea Naţiunii”. Într-o vreme a sondajelor pe tot felul de teme, pare banală încă o confirmare a ceva ce se vede făcând numai câţiva paşi pe stradă sau privind în treacăt la televizor. Ce o face să iasă din iureşul cotidian este fundamentarea academică (o cercetare pentru stabilirea unui sistem de indicatori care să dea o imagine a situaţiei economice şi sociale a României, iar de aici să genereze un instrument de fundamentare a politicilor publice, demers realizat prin Secretariatul General al Guvernului/ Cancelaria prim-ministrului – Direcţia pentru strategii guvernamentale, în parteneriat cu Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative), precum şi interferenţa sistemului educaţional cu percepţia publică. Dacă se spune mereu că şcoala nu poate fi altfel decât societatea în care funcţionează, şi societatea este pe măsura şcolii care-i asigură resursa.   
Între indicatorii prin care cercetarea (sondaj aplicat în perioada 1 martie-14 aprilie 2017 pe 1149 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/- 3%) investighează „Starea Națiunii“, cei referitori la educaţia prin şcoală au semnificaţia lor. Indisciplina elevilor apare drept cea mai mare problemă a sistemului de educație pentru 19,2% dintre respondenți. Urmează corupția (16,5%), salariile mici ale profesorilor (10,1%), indiferența profesorilor (8,4%), dotările necorespunzătoare (8,1%).
Cu ponderi mult mai mici, de la cinci procente şi ceva în jos, sunt menţionate numărul mare de materii, numărul mare de elevi la clasă, incompetenţa profesorilor, politizarea etc. Autorii sondajului (Loredana Ivan, Alina Bârgăoanu, Raluca Buturoiu) semnalează că „percepția asupra problemelor existente în sistemul de educație este diferită în funcție de nivelul de instruire a respondenţilor”: cei cu studii medii consideră indisciplina elevilor și corupția, practic, la fel de grave (19,4% şi 18%), cei cu studii primare văd indisciplina clar principala problemă (26,1%, faţă de 14,8%, corupția), pe când pentru cei cu studii superioare, problematică semnificativ apare indiferența profesorilor (14,4%).  
Tot ca perspectivă a resurselor societăţii dinspre şcoală, sunt prezentate comparativ spaţial (regional european) şi temporal (2009, 2012, 2015) rezultatele elevilor de vârsta încheierii şcolii obligatorii la o evaluare globală de referinţă: Testele PISA (Program for International Student Assessment/ „Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor“), inițiate de OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development/ „Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică”). Testele acestea nu măsoară cunoştinţele, ci putinţa de a folosi cele învăţate la citire, matematică, științe. Datele și interpretarea oferite de Oana Ștefăniță, Alina Bârgăoanu, Raluca Buturoiu (din echipa proiectului „Starea Naţiunii”) arată ponderea de două ori mai mare a elevilor care înregistrează competențe scăzute în domeniile respective la noi, comparativ cu ţări precum Ungaria şi Polonia şi la acelaşi nivel cu Bulgaria. Sunt rezultate, potrivit sondajului, care indică, „printre altele, o eficiență relativ scăzută a sistemului de învățământ în ceea ce priveşte competențele de bază”.
Dincolo de proiectul „Starea Naţiunii”, de data aceasta referitor la investigarea mediului educațional și a condițiilor de lucru ale cadrelor didactice, la zi este desfășurarea în această lună a Studiului Internațional TALIS (Teaching and Learning International Study/ „Studiul privind Procesul de Predare-Învățare”), aplicat tot de OECD, în România la nivelul învățământului gimnazial, sub coordonarea Centrului Național de Evaluare și Examinare. Ca noutate a ediţiei actuale, pe lângă analiza metodelor pedagogice, TALIS 2018 investighează pregătirea inițială a profesorilor pentru recrutare profesională mai potrivită și pentru rămânerea în sistemul educaţional. 

 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de dragnea, infractor:
    decat din groapa cu ghereta de pe dupe scoala!
    2018-03-13, 18:17:07 (adresa: 83.103.229.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Bai nr. 1 , da spune ma si tu ceva odata. Ai acei ...
Primele reacții din PSD, după condamnarea lui Dragnea ​

Cea mai pertinenta in a comenta condamnarea lui D ...
PRESA INTERNAȚIONALĂ, despre condamnarea lui Liviu Dragnea la închisoare

Citesc si nu imi vine sa cred: SUA se retrage di ...
Angela Merkel - preocupată de «tendințele agresive» ale Iranului

Liviu va face puscarie sau arest la domiciliu pe I ...
Liviu Dragnea, condamnat cu executare!

BRAZILIA 8 DUMNEZEU 8; Brazilia 8/15 Dumnezeu 8/15 ...
Brazilia revine în scenă

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: