Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (3) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Liceul în schimbare

Actualitate - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Data adaugarii: 2018-04-11

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Liceul trebuie să se schimbe, dar nu e clar cum anume. Asta este esenţa consultării publice privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, organizate de Ministerul Educației Naționale și de Institutul de Științe ale Educației. Consultarea a cuprins un chestionar online, căruia i s-au adăugat puncte de vedere, comentarii, propuneri scrise, inclusiv reieşite din câteva dezbateri, asupra a trei variante de planuri-cadru: varianta 1 – pe linia celor actuale, varianta 2 – orientată spre specializare, varianta 3 – cu multe discipline opţionale.
A rezultat un raport (statistică şi interpretări), bun pentru specialiştii educaţiei, ca reper în fixarea planului-cadru. Raportul merită să fie şi de interes larg, pentru că arată cum este percepută educaţia de nivel mediu nu numai în domeniul ei specific, ci şi în spaţiul economico-social, ca nevoie de resursă umană, ca perspectivă pentru dezvoltare şi până la urmă, ca rezultat al creşterii unor generaţii. Din acest punct de vedere, cel puţin după cum o arată rezultatele consultării, dezbaterilor şi exprimărilor separate, interesul pentru liceu în afara domeniului este mic. În 2612 chestionare validate, repondenţi din afara sistemului educațional se regăsesc în proporţie de numai 0,8%. Din mediul economic, doar şase asociații/grupuri profesionale s-au exprimat, în condiţiile în care angajatorii reclamă constant, pe lângă pregătirea necorespunzătoare a absolvenţilor, lipsa lor de aderenţă la rigoare şi seriozitate, adică ceva ce depinde în bună măsură de felul cum decurge mersul la şcoală, inclusiv la liceu. Cu pondere insignifiantă (1,4%) au găsit ceva de spus despre viitorul liceului cercetători și cadre didactice universitare, deşi învăţământul superior suferă din cauza bazei precare furnizate de liceu. Pe aceeaşi linie a non-reacţiei exterioare, repondenţii din afara domeniului răspund în proporţie considerabilă (38,1%) „nu ştiu/ nu-mi dau seama” asupra oportunităţii modificărilor la liceu.
Schimbarea liceului o vor cel mai mult elevii (actuali, deci fără interes direct) şi părinții, împreună găsind-o oportună în proporţie de 68,6%.

O vor şi profesorii, dar cu prudenţă, 30,7% considerând-o inoportună. Cu precădere, elevii și părinții văd schimbarea în sensul introducerii unor discipline noi şi al reaşezării ca număr de ore a celor clasice.
Cerinţa cea mai mare în sensul schimbării (36,3%) vizează abordarea multi și interdisciplinară, “printr-o apropiere mai puternică între discipline”; nicio noutate din acest punct de vedere, lipsa de potrivire, suprapunerile etc. fiind reclamate cu voce tare de patruzeci şi ceva de ani. Urmează ca pondere (32,70%) cerinţa de evidențiere și promovare “mai bună a profilului 
absolventului de liceu prin intermediul planului-cadru”. Echilibrul între curriculum obligatoriu şi discipline la alegere este cerut cel mai mult: 47,1%. Într-o măsură apropiată (41,3%) este resimţită nevoia unui „trunchi comun consistent pentru toate filierele și profilurile”. Contrar impresiei influenţate de vocalismul şi conformismul unor exprimări din spaţiul public, dominaţia opţionalelor faţă de disciplinele obligatorii este preferată în proporţie de numai 9,2%. Dintre comentariile adiacente consultării, se desprinde inclusiv sugestia ca disciplinele opţionale să fie puse ultimele în orar sau după școală, ca să permită „vizite de documentare în vederea cunoașterii mediului înconjurător sau a mediilor profesionale din vecinătatea școlii etc., permiţând întărirea relaţiei dintre școală și comunitate”.
Până la urmă, varianta de planuri-cadru cea mai cerută este cea clasică (43%), urmată de cea a autonomiei în opţiune (34%), de cea a specializării (23%) şi de respingerea tuturor variantelor (16,3%). Cum structurarea educaţiei şi formării nu este ceva ce să se stabilească prin referendum, soluţia e firesc s-o livreze profesioniştii domeniului.  
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    1 bla bla bla ...
    FTMB a aniversat 28 de ani de la înființare

    1 bla bla bla ...
    FTMB a aniversat 28 de ani de la înființare

    A controlat cineva vreodata afacerile acestei gog ...
    FTMB a aniversat 28 de ani de la înființare

    Compania japoneza NIDEC are o cifra de afaceri ame ...
    Japonezii de la Nidec au inaugurat în Argeș cea mai mare fabrică de motoare electrice din România.

    In sfarsit o veste buna , afacerile militienesti d ...
    Târgu Jiu: Investitorii străini se relochează în țări vecine României, din lipsa forței de muncă

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Actualitate Companii

    Politic

    Business Style

    Actualitate