Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Întrebări la poarta şcolii din sat

Actualitate - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Data adaugarii: 2018-06-11

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:



Şcolii din mediul rural i se pregătesc mai multe facilităţi: locuri distincte la admiterea în facultăţi pentru absolvenţi, lecţii susţinute de profesori din mari oraşe, investiţii cu ajutorul Băncii Mondiale în reducerea abandonului. Sunt mai mult decât promisiuni pe linia tradiţionalei nevoi de susţinere a unei resurse de inteligenţă. Sunt chiar măsuri anunţate de la nivel ministerial şi întrucâtva pornite. Concomitent, se văd îndreptăţite să pornească şi întrebările, comentariile, îndoielile.
 
Absolvenţii de liceu din mediul rural au anul acesta locuri speciale la admiterea în universităţi: 2000 de locuri, din totalul de 62.000 disponibile pentru ciclul de licenţă – premieră, semnalează Ministerul Educaţiei Naţionale, pe acelaşi plan cu alocarea de ansamblu a locurilor în funcţie de cerinţele prioritare ale dezvoltării economiei naţionale. O fi chiar premieră? Unii îşi aduc aminte (din citit, din experienţă proprie) că locuri la facultăţi în funcţie de apartenenţă au mai existat. De asemenea, este de observat că dacă pentru alte categorii de candidaţi prestabilite să beneficieze de locuri separate (romi, laureaţi olimpici, români de pretutindeni etc.), concurenţa pe acele locuri este deschisă oricui dovedeşte că aparţine uneia din acele categorii, pentru locuri dedicate absolvenţilor din mediul rural au dreptul să concureze numai absolvenţii unor anumite licee, prestabilite, scrise pe o listă. Cum au fost alese acele licee? Pe baza vreunei cercetări care să îmbine specializările liceelor alese cu perspectiva economică a zonelor în care se află, cu numărul absolvenţilor de studii superioare vizat de acea perspectivă, cu ponderea absolvenţilor de bacalaureat din liceele alese intraţi la facultăţi în ultimii ani, cu nivelul de reuşită în general la bacalaureat al celor trecuţi prin acele licee? Probabil, criterii de selecţie au existat, din moment ce din unele judeţe au fost alese 11, 12, 15 licee beneficiare, din altele au fost desemnate un liceu sau două-trei, aşa cum sunt judeţe fără niciun liceu cu dreptul de a-şi trimite absolvenţi să candideze pe locuri anume atribuite.
     
 
Tot pentru ridicarea şcolii din mediul rural, ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa, preconizează dezvoltarea unui proiect prin care profesori performanţi de la şcoli din mediul urban să predea şi la şcoli de la sate. Ar fi vorba de acoperirea unor posturi deficitare din zone defavorizate, în regim de plată cu ora, cu finanţare din  fonduri europene. Ministrul insistă asupra disponibilităţii financiare în acest sens, spunând că „vom asigura subvenţii substanţiale”, că „avem buget, avem fonduri europene, avem încă 300 de milioane pe care trebuie să le repartizăm pe proiecte. Trebuie să lucrăm de urgenţă şi să avem proiecte consistente pentru că fonduri avem”. Soluţia în sine poate fi salutară, dar alte condiţii pentru reuşită în afara celei financiare sunt luate în calcul? De exemplu, este considerat cu obiectivitate felul în care este privit şi primit într-o colectivitate rurală în general şi într-una de cancelarie de şcoală rurală în cazul de faţă cineva venit din afară, „de la oraş”, adică din acel loc asimilat cu „şefii”, cu „inspecţia”, cu „indicaţiile”? Câte variaţiuni pe tema „vine să ne-nveţe el (sau ea) pe noi?” poate să enumere cineva animat de intenţia altfel bine-venită de a aduce într-o şcoală în general ocolită ceva şi pe cineva de acolo de unde „se dă ora exactă” în educaţie şi formare?       
Şcoala rurală se poate ridica nu numai prin facilităţi şi „implanturi”, ci şi ca urmare a ridicării ei în sine. Există proiecte pentru aşa ceva, precum „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED) şi ”Proiectul privind învăţământul secundar/Romania Secondary Education Project (ROSE). Sunt proiecte cu grad mare de cuprindere, dovezi fiind, între altele, 55.000 de cadre didactice abilitate asupra noutăţilor din curriculum prin CRED, 263 de granturi pentru licee deja în implementare prin ROSE. Despre aceste proiecte, aflăm din când în când că există. Unul dintre ele (CRED) a fost lansat chiar de vreo două ori la intervale de timp. Bine ar fi măcar să se întrezărească şi ceva rezultate, de care inclusiv şcoala rurală să beneficieze, în sensul pregătirii cadrelor didactice şi în cel al formării absolvenţilor.

 

 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Mai sa fie. Sa fie aceasta miscare a rusilor leg ...
    Alro Slatina vinde din actiuni

    fara nica suntem o tara in care platesti pt orange ...
    800.000 de imobile, înregistrate, până în prezent, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023

    fara nica suntem o tara in care platesti pt orange ...
    800.000 de imobile, înregistrate, până în prezent, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023

    Ce tara suntem daca dupa 28 de ani de la lovitura ...
    800.000 de imobile, înregistrate, până în prezent, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023

    dracNEA SA VA IA DE PiSD-ei BORATI SI BORFASI CE P ...
    Discursul Asistentului Secretarului de Stat al SUA pentru Europa şi Eurasia, Wess Mitchell, la Universitatea din Bucureşti

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: