Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Cele mai bune şi cele mai proaste maşini testate la accident în 2014

Auto - Valentin Bolocan / valentin.bolocan@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)


imagine-articol-1

Data adaugarii: 2015-01-16

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Criteriul siguranţei oferit de o maşină devine din ce în ce mai important la achiziţionarea unui vehicul nou. Testele Euro NCAP efectuate în 2014 ne dau o imagine destul de largă a modelelor aflate acum în ofertă. Sunt modele care au obţinut cinci stele, dar şi unele, printre care şi Dacia Logan, care au dezamăgit, cu numai trei  stele.  În total au fost testate peste 40 de modele împărţite în opt categorii.   
În primul rând este clasa supermini, unde s-a remarcat un singur vehicul care a realizat cinci stele. Este vorba de Skoda Fabia. În total, 13 modele aparţinând acestui  segment au fost testate pe tot parcursul anului. Zece modele au obţinut patru stele, iar două, Suzuki Celerio şi MG3 , au reuşit numai trei stele. 
La categoria maşini de familie mici AUDI A3, BMW 2, Nissan Pulsar şi Nissan Qashqai au câştigat cinci stele. La polul opus, Citroën C-Elysée, Peugeot 301 şi Renault Megane au fost catalogate cu numai trei stele. 

La MPV-uri lucrurile scârţâie rău

La “familistele”  mari, lucrurile stau mult mai bine. Toate cele patru modele Ford Mondeo, Mercedes-Benz C-Class, Subaru Outback sau VW Passat au fost catalogate cu cinci stele la fel ca şi “executivul”  Tesla S. 
Lucrurile încep să scârţâie din nou la categoria MPV. Aici avem un premiant VW Golf Sportsvan care a obţinut cinci stele. Două modele (Kia Soul şi Kia Soul EV) au primit patru stele, iar patru (Citroën Berlingo, Dacia Logan MCV, Nissan e-NV200 Evalia şi Peugeot Partner) s-au pricopsit cu numai trei stele.
Rezultatele îşi revin spectaculos la categoriile off-road şi van-uri. Toate modelele testate, Jeep Renegade, Land Rover Discovery Sport, Lexus NX, Mercedes-Benz GLA-Class, Nissan X Trail, Porsche Macan, Kia Sorento şi Mercedes-Benz V-Class au fost catalogate cu cinci stele.

Logan, în detaliu

Pentru că este un model vândut în România, ne vom ocupa mai în detaliu de Logan MPV, care a obţinut un dezamăgitor rezultat de trei stele.  Cel mai mare scor obţinut de varianta break a Loganului îl reprezintă cel pentru protecţia pasagerilor copii, fiind de 75%.
Şi la testele pentru copii de 18 luni şi la cele pentru cei mai mari (3 ani), rezultatele au fost considerate bune.  Evident, s-au folosit scaune omologate, potrivite vârstei. 
Un procentaj mai mic, de doar 57%, a obţinut la protecţia adulţilor. Aici trebuie precizat că raportul EuroNCAP arată că, în testul de impact frontal, compartimentul pentru pasageri a suferit deformări grave şi  că la o viteză mai mare decât cea de test (64km/h) acesta nu ar mai fi rezistat.  Mai mult, caroseria s-a pliat puternic. Aceasta împreună cu alte deformări au condus la o slabă protecţie a şoferului în zona pieptului.
Totuşi, testele şi senzorii de pe manechine au indicat o bună protecţie a genunchilor şi femurului ale conducătorului auto şi ale pasagerului. Cu toate acestea, structurile de pe partea şoferului (tabloul de bord  şi coloana de direcţie) pot prezenta un pericol pentru ocupanţii cu anumite staturi. Pedala de ambreiaj s-a “mutat” spre spate cu 144 mm şi din această cauză protecţia gleznei sau a tibiei conducătorului auto a fost evaluată ca slabă. Nici la impactul lateral, lucrurile nu au stat foarte bine. Numai o precizare: scaunul a fost împins lateral şi ocupantul blocat de catarama centurii de siguranţă. Centura de siguranţă a trebuit să fie tăiată pentru a îndepărta manechinul din maşină.  La teste cu lovitură din spate, rezultatele au fost marginale.
În ţara noastră, maşina are preţuri cuprinse între 7.790 şi 12.300 euro. În Franţa, noua ge­neraţie de Dacia Logan MCV porneşte de la 8.990 euro, iar în Marea Britanie de la 8.300 euro.

În ceea ce priveşte rezultatele, secretarul general Euro NCAP, Michiel van Ratingen, a declarat că "îi felicit pe acei producători ale căror maşini au obţinut rezultate bune. Deoarece tehnologiile devin mai răspândite şi mai ieftine, vom vedea mai mulţi producători  care vor urma exemplul liderilor de clasă şi vor oferi cele mai bune rezultate la testele de siguranţă".
 

Clipuri video:

Test Euro NCAP Dacia Logan MCV

Ford Mondeo CRASH TEST EURO NCAP 2014

  • Currently 4.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 4.8 din 5 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Asa le trebuie romanilor ca au votat pesede=DUBLAR ...
    E oficial, scad pensiile românilor

    primul comunist pe lista iohanis, cu o avere de sa ...
    E oficial, scad pensiile românilor

    Doamne !!!! Dar ce criminali , idioti , rai , nero ...
    E oficial, scad pensiile românilor

    Da este un articol relevant pentru B1, acesti cori ...
    E oficial, scad pensiile românilor

    cu ,...copy - paste,nu. ...
    Peste 10.000 de candidați pentru cele 1.600 de locuri de la școlile de poliție

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Politic

    In brief

    Economie mondiala

    Actualitate

    IT&C

    Transporturi

    Auto

    Extern

    Gadgeturi