Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (0) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




w

« Alte articole din categoria Auto

DIESELGATE la Renault? Masinile au un soft de trucare a testelor de poluare inca din 1990. Conducerea companiei, in frunte cu directorul Carlos Ghosn, poarta raspunderea pentru aceste practici

Auto - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-16

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Toate posturile franceze de televiziune si-au deschis miercuri seara jurnalele de stiri cu o informatie  mai mult decat surprinzatoare. Constructorul de automobile Renault este suspectat ca, de mai bine de 25 de ani, fraudeaza emisiile de gaze poluante ale vehiculelor pe care le produce. Directia generala franceza a concurentei, consumului si represiunii fraudelor(DGCCRF), ce tine de Ministerul Economiei, suspecteaza grupul Renault ca a utilizat un soft pentru falsificarea testelor de poluare ale  vehiculelor iesite din productie. Intreaga conducere, in frunte cu  directorul general Carlos Ghosn, considera DGCCRF, este implicata in aceasta presupusa fraudare a emisiilor poluante. Conducerea Renault a dezmintit insa aceste acuzatii. Parchetul din Paris a declansat o ancheta in baza concluziilor din Raportul DGCCRF.

 Scandalul Diesel, izbucnit in urma cu 18 luni la Volkswagen, afectand reputatia aproape intregii industrii constructoare de automobile germane - dupa ce a fost dovedita fraudarea emisiilor  poluante - a cunoscut miercuri o noua explozie.De data aceasta este vorba de Renault.
Initial,  ziarul "Liberation", apoi "Les Echos - preluate de posturile de televiziune - au dat publicitatii date dintr-un raport al Directiei generale  a concurentei, consumului si represiunii fraudelor(DGCCRF), trimis justitiei inca din luna noiembrie anul trecut, in care sunt cuprinse grave acuze la adresa gigantului Renault. Conform documentului(38 de pagini), constructorul francez de automobile "a utilizat o strategie ce a avut drept scop sa falsifice rezultatele testelor antipoluare, prin reglarea sistemelor de depoluare doar in functie de viteza". Si mai grav, spune raportul mai sus mentionat, "tot ansamblul  liniei de conducere" al companiei, in frunte cu directorul  sau Carlos Ghosn, poarta raspunderea pentru aceste practici, intrucat nu a fost  facuta "nici o delegare de putere pentru aprobarea strategiilor de control motor". Raportul DGCCRF citeaza declaratiile unui salariat al Renault potrivit carora compania ar insela autoritatile incepand inca din 1990, data la care  ar fi fost instalat in noul model Clio un soft  capabil sa detecteze controalele.  Deci, cu doi ani inaintea instaurarii normei antipoluare Euro 1. In plus, este evocat un Mail intern din noiembrie 2015, in care se faceau referiri la un sistem de depoluare "inoperant in deplasarea vehiculului", dar care "functiona in timpul testelor".
 
Reactia conducerii Renault
 
Intr-un comunicat de presa, grupul Renault a facut cunoscut miercuri ca, desi nu doreste comentarea anchetei in derulare, tine sa precizeze ca niciunul din serviciile sale nu a incalcat normele europene sau nationale  privind omologarea vehiculelor produse. "Vehiculele Renault, afirma comunicatul, nu sunt echipate cu logiciel sau cu dispozitive  de depoluare". O ancheta, incredintata unui complet de trei judecatori, a fost declansata deja de Parchetul din Paris impotriva grupului Renault, in baza datelor cuprinse in raportul DGCCRF.





 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    La CNADNR sunt profesionisti si vor fi trebuiti cr ...
    CNAIR: Construcția drumului expres Craiova-Pitești nu afectează fabrica Prysmian din Slatina

    ”lubenita” de import este tinuta in soare, pe ...
    Preţul pepenilor s-a prăbuşit la Dăbuleni

    salariatul primeste doar 50% din costul fortei de ...
    Campioni la creşterea costului forţei de muncă

    salariatul primeste doar 50% din costul fortei de ...
    Campioni la creşterea costului forţei de muncă

    in total 2,5! ani! pana acum! ...
    Legea privind insolvența persoanelor fizice se amână cu cinci luni

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Alege TV

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: