Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (26) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Dieselgate: Renault truchează testele de poluare încă din 1990?

Auto - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-17

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Conducerea companiei, în frunte cu directorul Carlos Ghosn, poartă răspunderea pentru aceste practici

Toate posturile franceze de televiziune şi-au deschis miercuri seară jurnalele de ştiri cu o informaţie mai mult decât surprinzătoare. Constructorul de automobile Renault este suspectat că, de mai bine de 25 de ani, fraudează emisiile de gaze poluante ale vehiculelor pe care le produce. Direcţia generală franceză a concurenţei, consumului şi represiunii fraudelor (DGCCRF), ce ţine de Ministerul Economiei, suspectează grupul Renault că a utilizat un soft pentru falsificarea testelor de poluare ale vehiculelor ieşite din producţie. Întreaga conducere, în frunte cu directorul general Carlos Ghosn, consideră DGCCRF, este implicată în această presupusă fraudare a emisiilor poluante. Conducerea Renault a dezminţit însă aceste acuzaţii. Parchetul din Paris a declanşat o anchetă în baza concluziilor din Raportul DGCCRF.

Scandal început de VW

Scandalul Diesel, izbucnit în urmă cu 18 luni la Volkswagen, afectând reputaţia aproape întregii industrii constructoare de automobile germane - după ce a fost dovedită fraudarea emisiilor poluante - a cunoscut miercuri o nouă explozie.De data aceasta este vorba de Renault.

Stiri similare:

» DIESELGATE- Groupe Renault press release
» DIESELGATE la Renault? Masinile au un soft de trucare a testelor de poluare inca din 1990. Conducerea companiei, in frunte cu directorul Carlos Ghosn, poarta raspunderea pentru aceste practici
» Dieselgate: România pe lista neagră privind emisiile mașinilor! Țara noastră ar fi blocat testele mai dure pentru motoare

 Iniţial,  ziarul „Liberation”, apoi „Les Echos” - preluate de posturile de televiziune - au dat publicităţii date dintr-un raport al Direcţiei generale a concurenţei, consumului şi represiunii fraudelor (DGCCRF), trimis justiţiei încă din luna noiembrie anul trecut, în care sunt cuprinse grave acuze la adresa gigantului Renault. Conform documentului (38 de pagini), constructorul francez de automobile „a utilizat o strategie ce a avut drept scop să falsifice rezultatele testelor antipoluare, prin reglarea sistemelor de depoluare doar în funcţie de viteză”. Şi mai grav, spune raportul mai sus menţionat, „tot ansamblul  liniei de conducere” al companiei, în frunte cu directorul său Carlos Ghosn, poartă răspunderea pentru aceste practici, întrucât nu a fost făcută „nici o delegare de putere pentru aprobarea strategiilor de control motor”. Raportul DGCCRF citează declaraţiile unui salariat al Renault potrivit cărora compania ar înşela autorităţile începând încă din 1990, dată la care ar fi fost instalat în noul model Clio un soft  capabil să detecteze controalele. Deci, cu doi ani înaintea instaurării normei antipoluare Euro 1. În plus, este evocat un mail intern din noiembrie 2015, în care se făceau referiri la un sistem de depoluare „inoperant în deplasarea vehiculului”, dar care „funcţiona în timpul testelor”.

Reacţia conducerii Renault

Într-un comunicat de presă, grupul Renault a făcut cunoscut miercuri că, deşi nu doreşte comentarea anchetei în derulare, ţine să precizeze că niciunul din serviciile sale nu a încălcat normele europene sau naţionale privind omologarea vehiculelor produse. „Vehiculele Renault, afirmă comunicatul, nu sunt echipate cu logiciel sau cu dispozitive de depoluare”. O anchetă, încredinţată unui complet de trei judecători, a fost declanşată deja de Parchetul din Paris împotriva grupului Renault, în baza datelor cuprinse în raportul DGCCRF.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de AntenistontelCretinel:
    toti diesel-istii triseaza testele, de cand s-au introdus!
    2017-03-17, 17:49:51 (adresa: 95.77.216.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Cineva scria ca de acum 27 de ani politia de la in ...
Procurorii DNA ridica documente de la Biroul de Permise si Inmatriculare a Vehiculelor din Iasi

psd-ist, braconier! ...
Guvernatorul Deltei Dunarii, care il criticase pe Dragnea pentru partida de pescuit, a fost demis din functie

dezastru SI in agricultura! ...
Dezastru în agricultură din cauza scăderii temperaturilor

https://www.agerpres .ro/externe/2016/04/ 21/onu-t ...
Un submarin nuclear al SUA a ajuns in Peninsula Coreea

Alo, .....defectiune la mansarda la tov-ul ? ...
Un submarin nuclear al SUA a ajuns in Peninsula Coreea

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Alege TV

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Opinii

Eveniment

Finante Banci

Piata bursiera

In brief

Economie mondiala

Actualitate

Turism

IT&C

Transporturi

Auto