Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (6) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Dieselgate: Renault truchează testele de poluare încă din 1990?

Auto - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-17

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Conducerea companiei, în frunte cu directorul Carlos Ghosn, poartă răspunderea pentru aceste practici

Toate posturile franceze de televiziune şi-au deschis miercuri seară jurnalele de ştiri cu o informaţie mai mult decât surprinzătoare. Constructorul de automobile Renault este suspectat că, de mai bine de 25 de ani, fraudează emisiile de gaze poluante ale vehiculelor pe care le produce. Direcţia generală franceză a concurenţei, consumului şi represiunii fraudelor (DGCCRF), ce ţine de Ministerul Economiei, suspectează grupul Renault că a utilizat un soft pentru falsificarea testelor de poluare ale vehiculelor ieşite din producţie. Întreaga conducere, în frunte cu directorul general Carlos Ghosn, consideră DGCCRF, este implicată în această presupusă fraudare a emisiilor poluante. Conducerea Renault a dezminţit însă aceste acuzaţii. Parchetul din Paris a declanşat o anchetă în baza concluziilor din Raportul DGCCRF.

Scandal început de VW

Scandalul Diesel, izbucnit în urmă cu 18 luni la Volkswagen, afectând reputaţia aproape întregii industrii constructoare de automobile germane - după ce a fost dovedită fraudarea emisiilor poluante - a cunoscut miercuri o nouă explozie.De data aceasta este vorba de Renault.
 Iniţial,  ziarul „Liberation”, apoi „Les Echos” - preluate de posturile de televiziune - au dat publicităţii date dintr-un raport al Direcţiei generale a concurenţei, consumului şi represiunii fraudelor (DGCCRF), trimis justiţiei încă din luna noiembrie anul trecut, în care sunt cuprinse grave acuze la adresa gigantului Renault. Conform documentului (38 de pagini), constructorul francez de automobile „a utilizat o strategie ce a avut drept scop să falsifice rezultatele testelor antipoluare, prin reglarea sistemelor de depoluare doar în funcţie de viteză”. Şi mai grav, spune raportul mai sus menţionat, „tot ansamblul  liniei de conducere” al companiei, în frunte cu directorul său Carlos Ghosn, poartă răspunderea pentru aceste practici, întrucât nu a fost făcută „nici o delegare de putere pentru aprobarea strategiilor de control motor”. Raportul DGCCRF citează declaraţiile unui salariat al Renault potrivit cărora compania ar înşela autorităţile începând încă din 1990, dată la care ar fi fost instalat în noul model Clio un soft  capabil să detecteze controalele. Deci, cu doi ani înaintea instaurării normei antipoluare Euro 1. În plus, este evocat un mail intern din noiembrie 2015, în care se făceau referiri la un sistem de depoluare „inoperant în deplasarea vehiculului”, dar care „funcţiona în timpul testelor”.

Reacţia conducerii Renault

Într-un comunicat de presă, grupul Renault a făcut cunoscut miercuri că, deşi nu doreşte comentarea anchetei în derulare, ţine să precizeze că niciunul din serviciile sale nu a încălcat normele europene sau naţionale privind omologarea vehiculelor produse. „Vehiculele Renault, afirmă comunicatul, nu sunt echipate cu logiciel sau cu dispozitive de depoluare”. O anchetă, încredinţată unui complet de trei judecători, a fost declanşată deja de Parchetul din Paris împotriva grupului Renault, în baza datelor cuprinse în raportul DGCCRF.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de AntenistontelCretinel:
    toti diesel-istii triseaza testele, de cand s-au introdus!
    2017-03-17, 17:49:51 (adresa: 95.77.216.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

amenda mai mare decat valoarea marfii si cheltuial ...
Polițiștii Secției 3 Ploiești au confiscat țigarete și peste 250 de kg de fructe și legume

Meletianul roman este vesnic iar faptele lui duc R ...
Ministerul Dezvoltarii, despre lucrarile din dosarul Tel Drum-Dragnea: Corectiile de milioane de euro au fost platite din bugetul de stat, in 2014

2000 de locuri de berbunca si 18000 de ”iepuri ...
Primarul General, Gabriela Firea: Târgul de Joburi organizat de Municipalitate a fost un succes. Peste 20.000 de bucureșteni și-au depus CV-urile pentru a se angaja la Companiile Municipale înființate de Primărie

1.DUBLAREA PRETURILOR;2.DUBLARE A CONTRIBUTIILOR S ...
Deputatul Ioan Dîrzu (PSD Alba): Principalele 100 de obiective realizate de PSD

KIM JONG UN SI KIM JONG DOI=DRACnea PENTRU NOI! ...
Ministerul Dezvoltarii, despre lucrarile din dosarul Tel Drum-Dragnea: Corectiile de milioane de euro au fost platite din bugetul de stat, in 2014

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Opinii

Eveniment

Finante Banci

Piata bursiera

In brief

Economie mondiala

Actualitate

Turism

IT&C

Transporturi

Auto