Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

M4 DTM a trecut prin tunelul aerodinamic

Auto



Data adaugarii: 2017-04-20

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Ajustarea aerodinamicii la cerinţele noului regulament tehnic din DTM a jucat un rol decisiv în dezvoltarea modelului BMW M4 DTM 2017. Pregătirea BMW M4 DTM în tunelul aerodinamic înainte de startul sezonului DTM 2017 s-a schimbat considerabil. Anterior, specialiştii în aerodinamică aveau mai mult timp pentru a efectua munca detaliată pentru a asigura eficienţa aerodinamică optimă când dezvoltau o nouă maşină. Acum, o zi în ultramodernul BMW Group Aero Lab este echivalentul unei zile petrecute pe circuit.
De 50 de ori 15: aceasta a fost formula utilizată de specialiştii în aerodinamică la BMW Motorsport când au dezvoltat noul BMW M4 DTM înaintea sezonului 2017. Au fost permise 50 de zile în tunelul aerodinamic, cu un maxim de 15 ore pe zi. Niciun minut mai mult. Din dorinţa de a menţine costurile de dezvoltare a noilor maşini DTM cât mai reduse, Asociaţia Motorsportului din Germania (DMSB) a lucrat cu constructorii prezenţi în campionat pentru a limita timpul de dezvoltare în tunelurile aerodinamice. Pentru a profita la maximum de timpul limitat permis, specialiştii în aerodinamică au analizat propriile procese şi metode.
Procesul de testare aerodinamică vine în completarea simulărilor computerizate pe care BMW le-a realizat cu soluţii specializate care analizează curgerea aerului pe un model format din 500 de milioane de celule.

Cursă contracronometru

În motorsportul modern, eficienţa maximă este nu doar un factor important al week-end-urilor de cursă, ci şi în procesul de dezvoltare.
Fiecare minut contează. Planificarea unei sesiuni în tunelul aerodinamic a fost complet adaptată noului regim al BMW M4 DTM şi este similară unei zile de test pe circuit. În prima fază, inginerii definesc configuraţia iniţială, apoi stabilesc un calendar precis pentru testele următoare. Accentul a fost stabilit în principal pe structura modelului ce urma a fi testat în tunelul aerodinamic. Comparativ cu dezvoltarea modelului BMW M4 DTM din 2014, cel nou este asamblat într-un mod mai modular pentru a permite modificări mai rapide la detaliile aerodinamice. De exemplu: în teste se foloseşte o capotă compusă din opt componente individuale, care pot fi schimbate separat.

Precizia este importantă

În funcţie de complexitatea pieselor care urmează să fie schimbate, specialiştii în aerodinamică de la BMW au putut testa, în medie, trei configuraţii de maşină pe oră. Modelul a fost pregătit, montat pe un hexapod şi poziţionat cu precizie, cu toleranţe maxime de sutimi de milimetru, pentru a permite simularea diferitelor situaţii de pilotaj, precum viraje rapide, ace de păr strânse sau linii drepte. În timp ce un model BMW M4 DTM la scară redusă 60% era încă în construcţie, activitatea era deja demarată pentru analizarea datelor acumulate. În cele din urmă, niciun timp de teste suplimentar nu mai era irosit pentru o configuraţie care anterior nu oferise rezultatul dorit.
Toate aceste etape s-au succedat cu repeziciune, dar fără a omite precizia. Un vechi dicton din motorsport rămâne adevărat: fiecare zecime de milimetru contează în tunelul aerodinamic. Apoi, acestea pot fi transformate în zecimi de secundă pe circuit.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    mai1 parca esti sosia basescu ...
    Metrorex ameninţă cu grevă pe termen nelimitat

    Mai frati romani. Asa obraznicie comunista mai rar ...
    Metrorex ameninţă cu grevă pe termen nelimitat

    Ajutoarele sociale cele mai mari le primesc sinist ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    Draga Dragan, Cu ajutoarele sociale ai perfecta ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    POZITIA CAPRA A SINDICATELOR ...
    Pozitia Federației Sindicatelor Automobilul Românesc cu privire la intenția Guvernului de a transfera contribuțiile plătite de angajator în sarcina angajatului

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Politic

    Actualitate

    IT&C

    Transporturi