Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (26) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

M4 DTM a trecut prin tunelul aerodinamic

Auto



Data adaugarii: 2017-04-20

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Ajustarea aerodinamicii la cerinţele noului regulament tehnic din DTM a jucat un rol decisiv în dezvoltarea modelului BMW M4 DTM 2017. Pregătirea BMW M4 DTM în tunelul aerodinamic înainte de startul sezonului DTM 2017 s-a schimbat considerabil. Anterior, specialiştii în aerodinamică aveau mai mult timp pentru a efectua munca detaliată pentru a asigura eficienţa aerodinamică optimă când dezvoltau o nouă maşină. Acum, o zi în ultramodernul BMW Group Aero Lab este echivalentul unei zile petrecute pe circuit.
De 50 de ori 15: aceasta a fost formula utilizată de specialiştii în aerodinamică la BMW Motorsport când au dezvoltat noul BMW M4 DTM înaintea sezonului 2017. Au fost permise 50 de zile în tunelul aerodinamic, cu un maxim de 15 ore pe zi. Niciun minut mai mult. Din dorinţa de a menţine costurile de dezvoltare a noilor maşini DTM cât mai reduse, Asociaţia Motorsportului din Germania (DMSB) a lucrat cu constructorii prezenţi în campionat pentru a limita timpul de dezvoltare în tunelurile aerodinamice. Pentru a profita la maximum de timpul limitat permis, specialiştii în aerodinamică au analizat propriile procese şi metode.
Procesul de testare aerodinamică vine în completarea simulărilor computerizate pe care BMW le-a realizat cu soluţii specializate care analizează curgerea aerului pe un model format din 500 de milioane de celule.

Cursă contracronometru

În motorsportul modern, eficienţa maximă este nu doar un factor important al week-end-urilor de cursă, ci şi în procesul de dezvoltare.

Stiri similare:

» Avarie RADET - Disfuncţionalităţi în circulaţia trenurilor pe Magistrala 1
» Sorin Grindeanu: Veniturile pe primul trimestru al anului vor fi cu 4 miliarde de lei mai mari decat in perioada similara a anului trecut
» Una din patru maşini vândute în România este un SUV

Fiecare minut contează. Planificarea unei sesiuni în tunelul aerodinamic a fost complet adaptată noului regim al BMW M4 DTM şi este similară unei zile de test pe circuit. În prima fază, inginerii definesc configuraţia iniţială, apoi stabilesc un calendar precis pentru testele următoare. Accentul a fost stabilit în principal pe structura modelului ce urma a fi testat în tunelul aerodinamic. Comparativ cu dezvoltarea modelului BMW M4 DTM din 2014, cel nou este asamblat într-un mod mai modular pentru a permite modificări mai rapide la detaliile aerodinamice. De exemplu: în teste se foloseşte o capotă compusă din opt componente individuale, care pot fi schimbate separat.

Precizia este importantă

În funcţie de complexitatea pieselor care urmează să fie schimbate, specialiştii în aerodinamică de la BMW au putut testa, în medie, trei configuraţii de maşină pe oră. Modelul a fost pregătit, montat pe un hexapod şi poziţionat cu precizie, cu toleranţe maxime de sutimi de milimetru, pentru a permite simularea diferitelor situaţii de pilotaj, precum viraje rapide, ace de păr strânse sau linii drepte. În timp ce un model BMW M4 DTM la scară redusă 60% era încă în construcţie, activitatea era deja demarată pentru analizarea datelor acumulate. În cele din urmă, niciun timp de teste suplimentar nu mai era irosit pentru o configuraţie care anterior nu oferise rezultatul dorit.
Toate aceste etape s-au succedat cu repeziciune, dar fără a omite precizia. Un vechi dicton din motorsport rămâne adevărat: fiecare zecime de milimetru contează în tunelul aerodinamic. Apoi, acestea pot fi transformate în zecimi de secundă pe circuit.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Ne fac rusii cum vor ei , asta arata cazul Ghita. ...
    Sebastian Ghiță, aproape de un record de mandate de arestare

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    Condamnaţii, puşi pe lista de aşteptare până la eliberarea unui loc în închisoare

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    Patronul Airbus, vizat de o anchetă pentru fapte de corupție și fraudă

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    Lovitură pentru Marine Le Pen înainte de turul 2 al alegerilor din Franța

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    Lovitură pentru Marine Le Pen înainte de turul 2 al alegerilor din Franța

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Alege TV

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Politic

    Actualitate

    IT&C

    Transporturi