„Cu un design avangardist şi echipamente de top, Kona a fost conceput pentru a veni în întâmpinarea clienţilor cu un stil de viaţă dinamic. Este mai mult decât un nou membru al gamei SUV, reprezintă un pas important în vederea îndeplinirii obiectivului Hyundai de a deveni producătorul auto asiatic numărul unu pe piaţa din Europa, până în anul 2021”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.
Începând cu anul 2001, odată cu lansarea modelului Santa Fé, Hyundai a vândut în Europa peste 1,4 milioane de unităţi de clasa SUV. Cel mai bine vândut autovehicul pe piaţa europeană din această categorie este Tucson, cu peste 200.000 de unităţi înregistrate de la lansare (2015). Kona devine astfel cel de-al patrulea membru al segmentului, alături de Grand Santa Fé, Santa Fé şi Tucson.
Partea frontală integrează grila tip cascadă, parte din noua identitate vizuală a modelelor Hyundai. Noile faruri duble - cu lumini de zi de tip LED amplasate deasupra farurilor cu LED - adaugă o alură impresionantă.
Plafonul în două nuanţe şi paleta de 10 culori exterioare oferă multiple posibilităţi de personalizare. Kona este disponibil în două versiuni de motoare turbo pe benzină, de cilindree redusă, caracterizate printr-un cuplu mare la turaţii mici şi un consum redus de combustibil: T-GDi 1,0 litri şi 120 CP (88 kW), cuplat la o cutie de viteze manuală în şase trepte (consum de combustibil în regim combinat: 5.3 l/100 km; emisii de CO2 în regim combinat: 119 g/km) şi T-Gdi 1,6 litri şi 177 CP (130 kW), cuplat la transmisia cu şapte trepte şi dublu ambreiaj (7 DCT), dezvoltat la nivel intern de Hyundai, plus tracţiune integrală (consum de combustibil în regim combinat: 7,3 l/100 km; emisii de CO2 în regim combinat: 169 g/km). Tracţiunea integrală, disponibilă opţional,transferă până la 50% din cuplu către roţile din spate, în situaţii speciale (aderenţa scăzută). Gama va fi extinsă ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri, disponibil în două variante: 115 CP (85 kW), cuplu 260 Nm, cu tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală cu şase trepte; 136 CP (100 kW), cuplu de 320 Nm, tracţiune faţă sau integrală şi cutie de viteze cu şapte trepte şi dublu ambreiaj.
Noul sistem Head-Up Display (HUD) reprezintă o premieră pentru Hyundai, prin intermediul ecranului de 8 inci fiind proiectate informaţiile relevante în câmpul vizual al conducătorului auto. HUD îmbunătăţeşte siguranţa în timpul deplasării, prin afişarea detaliilor precum: viteză, direcţiile de navigaţie, nivelul combustibilului, avertizări referitoare la siguranţă şi informaţii despre modul audio şi despre radio.
Noul Kona oferă funcţii de conectivitate variate, clienţii având posibilitatea de a opta între: sistemul audio standard, cu ecran tactil LCD de 5 inci, care include radio, conectivitate prin Bluetooth şi USB; sistemul audio cu ecran tactul LCD de 7 inci, care include camera video pentru marşarier cu linii de ghidare dinamică, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play şi Android Auto; sistemul de navigaţie cu ecran de 8 inci, care include camera video pentru marşarier cu linii de ghidare dinamică, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play, Android Auto, abonament pe şapte ani la serviciile LIVE, hărţi 3D şi Lifetime MapcareTM. Mai mult, Kona dispune şi de un suport pentru încărcare wireless prin inducţie (standard Qi) pentru telefoane de tip smartphone.
Lista echipamentelor de siguranţă include sistemul autonom de frânare cu detectarea pietonilor (AEB), monitorizarea unghiului mort (BSD), asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS), asistenţă la faza lungă (HBA), monitorizarea atenţiei conducătorului auto (DAA) şi asistenţă la ieşirea cu spatele din parcare (RCTA).
Hyundai este singurul producător auto care fabrică oţelul din care sunt realizate autovehiculele gamei, cu avantaje importante, concretizate în caroseria robustă şi uşoară, care contribuie la îmbunătăţirea performanţelor şi la siguranţa pasagerilor.