Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Continental învaţă vehiculele să parcheze independent

Auto


Sursa foto: YouTube

Data adaugarii: 2017-08-23

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Continental a dezvoltat o soluţie care poate cel puţin să scutească şoferii de rutina parcării frecvente şi repetitive. Noua funcţie Trained Parking înregistrează şi stochează secvenţa unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în acelaşi loc, şoferul conduce maşina până unde a început înregistrarea şi, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învăţată anterior.

În România, o echipă Continental din Iaşi lucrează la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi şi acoperă implementarea software a acestei tehnologii.
„Procedurile de parcare, cum ar fi din faţa casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente“, a explicat Alfred Eckert, şeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental. „Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabilă din punct de vedere al fiabilităţii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce priveşte detectarea şi reacţia în cazul situaţiilor schimbătoare“, a adăugat acesta.
Pentru funcţia de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în maşină, cum ar fi camerele şi radarele, pentru a detecta împrejurimile. „Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuinţări", a spus Eckert. Când se învaţă, adică prima dată când traseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului şi apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziţia sa precisă şi poate conduce în mod automat pe ruta învăţată. Şoferul poate ieşi din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistenţă pentru şofer. În acest fel, funcţia Trained Parking nu numai că îl scuteşte pe conducătorul auto de o rutină obişnuită, ci permite, de asemenea, parcarea maşinilor în spaţii strâmte, în garaj, fără ca şoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieşi.

Realizare mai convenabilă a parcării pe traseele utilizate frecvent

Funcţia Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilităţii la Salonul Auto de la Frankfurt este parţial automatizată şi necesită încă supravegherea şoferului.
Funcţionează astfel: funcţia este activă numai atât timp cât conducătorul auto continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de aşteptat să fie în producţia de serie în 2020. Următorul pas de dezvoltare este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea şoferului. 
Folosind Trained Parking, maşina înregistrează la 360 de grade împrejurimile utilizând senzorii standard instalaţi în vehicul. Aceştia includ radare cu rază scurtă de acţiune şi camere de supraveghere înconjurătoare, dar pot fi utilizate şi alte tehnologii de senzori, precum LiDAR. „Pe de o parte, camera oferă cea mai largă gamă de posibilităţi de monitorizare a mediului înconjurător, dar este şi mai sensibilă la influenţele mediului. Acest lucru este în special motivul pentru care combinaţia cu un al doilea tip de senzor este necesară pentru o variantă complet automatizată“, a declarat Benedikt Lattke, lider de proiect pentru sistemele de asistenţă pentru şoferi şi automatizare în departamentul Advanced Technology al diviziei Chassis & Safety. 
Dacă şoferii doresc să-şi instruiască maşinile cum să parcheze, ei activează modul de învăţare. Vehiculul începe apoi să înregistreze poziţia şi secvenţa procedurii de parcare pe o hartă a împrejurimilor. „Data viitoare când şoferul doreşte să-şi parcheze maşina în acelaşi loc, autoturismul îşi verifică poziţia folosind această hartă şi repetă procedura de parcare învăţată“, spune Lattke. În funcţie de cantitatea de memorie disponibilă, un sistem de parcare instruit poate stoca mai multe trasee, fiecare având o lungime de până la câteva sute de metri. Procedura de parcare poate fi de asemenea inversată pentru ca maşina să iasă din spaţiul de parcare.

Modificările din mediul înconjurător sunt detectate

În mod natural, vehiculul are o privire de ansamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coş de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mişcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai după ce în jurul său nu mai sunt obstacole.
 
  • Currently 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 4.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Anticoruptia este misto pana ajunge la tine, cu un ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    dar cand au avut? ...
    O zi liberă pentru elevi: Ziua Educației, pe 5 octombrie

    iar la sfarsit votezi politicieni condamnati defin ...
    Metode eficiente pentru siguranța casei. Cum eviti spargerile

    s-a racit vremea si mai economisim din lemnele pe ...
    O zi liberă pentru elevi: Ziua Educației, pe 5 octombrie

    URMEAZA O IEPOCA NOUA DE PROSPERITATE MUSULMANA PE ...
    Merkel va guverna fără social-democraţi. O victorie "amară", UCD-UCS obţinând cel mai scăzut scor în istoria alegerilor de după 1949

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: