Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (6) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Consorţiul NEXT-E şi UE, acord de finanţare pentru 252 de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice

Auto


Sursa foto: Adevărul Financiar

Data adaugarii: 2017-11-10

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Partenerii din cadrul consorţiului NEXT-E au semnat, la Tallinn, în cadrul Digital Transport Day, un acord de finanţare cu INEA (Innovation and Networks Executive Agency), care va face posibilă construirea unei reţele de încărcare pentru autovehicule electrice în şase ţări din Europa Centrală şi de Est: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia şi România.

Demersul marchează un punct de referinţă în cadrul extinderii e-mobilităţii în ţările membre şi pentru viitorul transportului la nivel european.  
În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, consorţiul va instala 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultrarapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei transeuropene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine. 
Proiectul NEXT-E reprezintă cooperarea a patru companii de top din cadrul sectoarelor de electricitate, petrol şi gaze naturale care şi-au unit forţele cu producătorii de autovehicule pentru a crea o reţea interoperabilă de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, ca alternativă viabilă la autovehiculele echipate cu motoare cu ardere internă. Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW. 
„NEXT-E este un proiect inovator a cărui realizare a presupus eforturi susţinute din partea industriei şi sprijin din partea Comisiei Europene. În plus, colaborarea strânsă cu alte proiecte este evidentă şi subliniază impactul semnificativ pe care îl are dezvoltarea reţelei de transport la nivel european. Obiectivul nostru este de a permite cetăţenilor să călătorească cu vehicule alimentate alternativ în întreaga Uniune Europeană", a declarat Herald Ruijters, director, DG MOVE, Direcţia B - Investiţii, Transporturi inovatoare şi durabile, Comisia Europeană.
„În cadrul grupului E.ON derulăm mai multe proiecte la nivel european prin care  încurajăm dezvoltarea utilizării pe scară largă a automobilelor electrice, unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport.
În acest context, este esenţial să oferim posesorilor de autovehicule electrice un acces facil la staţiile de încărcare. NEXT-E este un pas important pentru conectarea României la principalele rute de transport pentru autovehiculele electrice, dar, în acelaşi timp, pentru E.ON reprezintă o oportunitate de a oferi produse şi servicii noi, prin care să vină în întâmpinarea dorinţelor şi a nevoilor clienţilor săi”, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON România. 
„Proiectul NEXT-E este o investiţie care rezolvă o mare provocare legată de mobilitatea electrică, şi anume condusul pe distanţe lungi. Pentru prima dată, şoferii din toată regiunea vor avea acces la o reţea de încărcătoare electrice care le va permite să ajungă din Bucureşti în Praga, de exemplu, bazându-se doar pe energie electrică. Din cele 40 de staţii de încărcare din România, 21 vor reprezenta investiţii realizate de MOL, acesta fiind încă un pas pe care îl facem pentru a deveni un furnizor complet de soluţii de mobilitate”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman MOL Romania.  
„Piaţa de automobile electrificate - electrice şi plug-in hybrid - se află într-o fază incipientă în România, dar se dezvoltă rapid. Deja am dublat vânzările de BMW i3 în acest an, comparativ cu 2016. Automobilul electrificat se dovedeşte o soluţie bună pentru oraşe, având în vedere impactul de mediu, eficienţa şi costurile de utilizare, dar şi experienţa unică de condus. Prin proiecte de infrastructură importante extindem potenţialul de utilizare şi în afara oraşelor şi aducem noi argumente pentru extinderea pieţei. De asemenea, proiectul NEXT-E anticipează dezvoltarea automobilelor electrice către noi segmente, precum SAV, având în vedere că aşteptăm şi o creştere  importantă de capacitate a bateriilor în anii următori” - Wolfgang Schulz, director general BMW Group România. 
În prezent, staţiile de încărcare a autovehiculelor electrice sunt răspândite aleatoriu şi de multe ori nearmonizate, cu risc de suprapunere sau discontinuitate în cadrul reţelei. Proiectul NEXT-E s-a lansat pentru a face faţă acestei provocări şi pentru a crea o reţea continuă şi eficientă din punct de vedere al costurilor, care să  asigure posesorilor de automobile electrice posibilitatea de a conduce pe distanţe lungi şi de a traversa mai multe ţări. 
Proiectul va asigura acces la expertiză relevantă ţărilor care, în prezent, nu au un număr mare de vehicule electrice, precum Ungaria şi România. 
În vederea asigurării interoperabilităţii către Vest şi creării unei reţele complet conectate, proiectul va fi coordonat alături de alte proiecte cofinanţate de către Connecting Europe Facility (CEF), ca de exemplu ULTRA-E, EAST-E şi FAST-E.
Se prefigurează că instalarea staţiilor de încărcare rapidă va începe în anul 2018, în vreme ce instalarea de staţii ultrarapidă este planificată pentru anul 2019, anticipând noua generaţie de autovehicule electrice cu autonomie extinsă. Finalizarea proiectului este estimată pentru sfârşitul anului 2020.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    ....se pare ca slocialistii vormai ramane ceva tim ...
    Surpriză: social-democraţii germani acceptă începerea discuţiilor cu Angela Merkel

    Mai este o problema care,intr-un fel, tine de arhi ...
    Arhitecţii lansează critici la adresa Gabrielei Firea

    LIVIU dracNEA PENTRU NOI=VACAROIU DOI! ...
    Adrian Vasilescu, BNR: Daca se razbuna cineva in acest moment, se razbuna cartile de economie. Atat si nimic mai mult!

    VOM FI COMPETITIVI DOAR LA FURAT SI JEFUIT RO! ...
    Bruxelles-ul ne forţează să devenim competitivi

    Eu cred doar in OUL PARALEL, care si-a dublat pret ...
    Tudose: Prăbuşirea leului este răzbunarea BNR

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Economie mondiala

    Business Style

    Actualitate

    Transporturi

    Retail

    Auto

    Real estate

    Extern

    Util