Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (7) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Service-urile auto caută mecanici din China

Auto


Sursa foto: dreamstime.com

Data adaugarii: 2017-12-05

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

 
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) a transmis către Ambasada Republicii Populare Chineze o scrisoare de intenţie în vederea derulării unui program de recrutare şi relocare de forţă de muncă în  România pentru cetăţenii chinezi, în domeniul reparaţiilor auto.

Industria de reparaţii auto din România se confruntă de peste 5 ani cu un deficit în creştere de forţă de muncă pregătită în acest domeniu. Numărul în creştere de înmatriculări auto din România presupune şi asigurarea unui număr suficient de angajaţi calificaţi în acest domeniu care să presteze activităţile specifice de reparare şi întreţinere a parcului auto naţional.
România are, în prezent, un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive, aşa cum este cea românească, şi au nevoie de intervenţii dese în service.
Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat.
Piaţa muncii din acest domeniu se confruntă cu 5 fenomene:
1. În multe situaţii, salariile solicitate depăşesc posibilităţile patronilor de service.
“Angajaţii cu experienţă au ajuns să şantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forţă de muncă pregătită în acest domeniu şi nu acceptă salarii sub 1.000 - 1.400 de euro net. Este dificil să asiguri unui angajat un astfel de salariu lună de lună, în condiţiile de instabilitate şi lipsa de predictibilitate legislativă şi fiscală, aşa cum se prezintă mediul de afaceri românesc. În astfel de situaţii, în relaţia dintre angajat şi angajator, mecanismele de cerere şi ofertă eşuează, pentru că apar dezechilibre între pretenţiile angajaţilor şi posibilităţile angajatorului” - a declarat Cristian Muntean, preşedinte ASSAI.
2. Opţiunea angajaţilor calificaţi de a munci în afara României. Angajaţii calificaţi aleg să plece şi să muncească pe bani mai mulţi în ţări precum Olanda, Anglia, Irlanda, Italia etc.
3. Înfiinţarea de ateliere de reparaţii clandestine, generatoare de evaziune fiscală.
Lipsa de implicare a instituţiilor cu rol de control în acest domeniu şi în special fiscal, stimulează dezvoltarea activităţilor fără autorizaţie în acest domeniu.
“O parte dintre angajaţii cu experienţă îşi încropesc un atelier clandestin şi fără autorizaţie în curtea casei, ştiind că nu vor fi niciodată deranjaţi de către instituţiile cu rol de control, care verifică exclusiv firmele autorizate, fără a le trece pragul celor care fac evaziune fiscală şi lucrează fără niciun fel de autorizaţii. Pentru mai mult de 10.000 de ateliere clandestine, România a devenit un paradis fiscal şi legislativ” - a precizat Cristian Muntean, preşedinte ASSAI.
4. Lipsa unui program naţional de pregătire profesională în acest domeniu. Dacă până la sfârşitul anilor ’90 mai existau în România şcoli de meserii care pregăteau viitorii tinichigii, mecanici auto şi vopsitori auto, reformele fără coerenţă şi de multe ori contradictorii din învăţământul românesc au condus la distrugerea şi a acestei oportunităţi pozitive, sănătoase şi necesare, pe care se baza această industrie.
5. Şomajul voluntar în rândul tinerilor.
În spaţiul european, doar Italia depăşeşte România din punct de vedere al şomajului voluntar în rândul tinerilor. Neimplicarea persoanelor tinere şi active în piaţa muncii din România conduce inevitabil la ratarea obiectivelor de dezvoltare a acestei ţări.
ASSAI a depus, în ultimii ani, eforturi repetate pentru a sensibiliza factorii politici decidenţi în vederea reluării programelor naţionale de pregătire profesională în acest domeniu. Rezultatele promisiunilor avansate de către factorii politici au fost ZERO.
În aceste condiţii, ASSAI intenţionează să deruleze un program-pilot de recrutare şi relocare a 80 de persoane din Republica Populară Chineză, iar dacă se dovedeşte că aceste persoane se pot integra şi face performanţă în service-urile auto care au acceptat să intre în acest proiect, vom continua acest program până când vom rezolva problema deficitului de personal.
Acest program-pilot este destinat exclusiv membrilor ASSAI, iar unităţile reparatoare care vor angaja aceste persoane sunt atât service-uri auto multi-marcă, cât şi reprezentanţe auto din diverse oraşe precum: Bucureşti, Iaşi, Baia Mare, Sebeş, Român, Suceava şi Tulcea.
Salariile oferite de către angajatori sunt:
- între 250 - 300 de euro net pentru spălătorii auto. În acest domeniu nu este necesară experienţa.
- între 500 - 800 euro net pentru specialiştii cu minimum 3 ani de experienţă din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică şi diagnoză auto.
În afară de aceste salarii, angajatorii asigură suplimentar cazare şi mâncare pentru expaţi. 
Amintim faptul că deficitul de forţă de muncă pregătită în România în domeniul reparaţiilor auto depăşeşte, în prezent, 20.000 de persoane.
“Poate cea mai importantă calitate pierdută în ultimii 28 de ani de către poporul român este cultul muncii, înlocuit de dorinţa de înavuţire peste noapte, prin nemuncă. Am constatat cu tristeţe faptul că tinerii nu se înghesuie să înveţe o meserie care presupune să fii murdar pe mâini, iar forţa de muncă românească pregătită, care a migrat în alte ţări, nu impresionează deloc adormitele şi lipsitele de viziune instituţii româneşti”, a declarat Cristian Muntean, preşedinte ASSAI.
 
  • Currently 2.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 2.3 din 3 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Sinistra Muncii olguta:
    BUNA GLAMA ASTA pesede! UN CHINEZ VREA CEL PUTIN 10.000 RONI, ADICA 3000 DOLARI SALARIU LUNAR!
    2017-12-05, 05:11:08 (adresa: 95.77.196.*)
  2. de ASSA-I:
    CEA MAI MICA SPAGA E 3000 DOLARI PT UN MECANIC DIN CHINA
    2017-12-05, 05:28:52 (adresa: 95.77.196.*)
  3. de D b:
    Păcat ca poliția romana ca instituție,nu este respectată ,cu atît mai mult componenții,adică polițiștii.cei care se dedica la fapte de genul mai sus arătat,trebuie sa aibă parte de o condamnare foarte grea ,serioasa. Condamnat ii din penitenciare au sau trebuie sa aibă un regim special de detenție ,educare si munca ,nu sa dospeasca ln penitenciare,nu ne loc ln pescarii,nici o problema pot merge in coloniide munca
    2017-12-05, 13:39:11 (adresa: 79.117.135.*)
  4. de :
    si cum spun in chineza sa mi schimbe....
    2017-12-05, 14:11:24 (adresa: 185.165.168.*)
Adauga comentariul tau:
* Nume: Email:

* Mesaj:

caractere rămase.

Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

cel mai avantajos este sa fii microintreprindere! ...
Salariaţii aleg independenţa fiscală

decat dupa ce a cumparat cine trebuie! ...
Încep exproprierile pentru construcţia de autostrăzi

remember 2008, 2009, 2010! in curand se va opri ro ...
Salariul mediu brut a ajuns la 3327 lei

Slaba miscarea cu IT-ul asta. Cu o floare nu faci ...
Industria IT şi-a dublat veniturile în 6 ani. Piaţă de 5 miliarde de euro în România

Ce conteaza salariul brut daca sunt doar 3 salaria ...
Salariul mediu brut a ajuns la 3327 lei

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: