Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Ford produce la Craiova circa 400 de vehicule EcoSport pe zi

Auto - Ramona Olaru / gds.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Foto: gds.ro

Data adaugarii: 2018-01-09

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Mini-SUV-ul produs la Craiova se va vinde în Italia, Spania, Franța, Germania și Marea Britanie. În Europa, vânzările din noua versiune EcoSport produsă la Craiova vor lua startul în partea a doua a lunii ianuarie. Prețul de tranzacționare diferă de la o țară la alta. În România, mașina fabricată la Ford Craiova va fi mai ieftină chiar și cu 2.000 de euro față de alte state europene.

Ford a început anul cu o producție de circa 200 de vehicule EcoSport pe un singur schimb, conform unor surse din fabrică, ceea ce însemnă că în cele două ture care lucrează pe linia de producție, fabrica de la Craiova produce aproximativ 400 de mașini pe zi. Un calcul matematic simplu ne arată că pe poarta fabricii iese o mașină la fiecare 2 minute și 40 de secunde. Dacă se menține ritmul actual de producție, într-o lună s-ar produce circa 8.800 de vehicule la Craiova, dublu față de cât se produce pe vremea când B-Max se afla în fabricație la Craiova.

Înainte de Crăciun, cadența de producție a fost mult mai mare, în sensul că se producea o mașină la fiecare 85 de secunde, ceea ce punea o presiune foarte mare pe muncitorii de pe bandă, care trebuia să facă aceleași operațiuni într-un timp foarte scurt. Astfel, înainte de finalul anului s-au fabricat circa 285 de vehicule EcoSport pe tură, ceea ce înseamnă că în două schimburi se produceau circa 570 de vehicule, într-o zi întreagă în care linia de producție funcționa (16 ore). Volumul mai mare de producție dinainte de sfârșit de an s-ar explica prin faptul că noua versiune a Ford EcoSport trebuia să ajungă cât mai repede la dealerii din Europa, pentru că la finalul lui ianuarie 2018 are loc lansarea vânzărilor în mai multe state din Europa.

Compania nu dorește să comunice, momentan, volumul de producție din fabrică, invocând motive legate de politica de concurență. Dacă în viitorul apropiat Ford va urca volumul zilnic de producție la 570 de unități în cele două schimburi, atunci producția pe lună estimată de GdS ar trece de 12.000 de unități, dar totul depinde de modul în care noul EcoSport ia startul vânzărilor în Europa.

Concurența pe segmentul de mini-SUV-uri din aceeași categorie cu EcoSport este destul de mare în Europa, cei mai mari competitori ai modelului fabricat la Craiova fiind Opel Mokka, Suzuki Vitara, Nisan Juke, Renault Capture și altele.

Cât va costa EcoSport, în noua versiune


Potrivit unor surse de încredere, pe piața din România Ford EcoSport se va vinde la prețuri cu peste 2.000 de euro mai mici decât pe piața europeană.
Conform ofertei speciale de prelansare a vehiculului, postată pe site-ul Ford.ro, noul EcoSport produs la Craiova se vinde cu 13.600 de euro (TVA inclus), cu dotările din pachetul Trend, cu motor EcoBoost de 1,0 litri, pe benzină, dar prețul de tranzacționare ar putea crește la puțin peste 14.000 de euro, după lansarea oficială a vânzărilor. Aceeași versiune ar costa pe piața europeană de la 15.800 la 18.000 de euro, în funcție de statul în care se vinde. Potrivit surselor GdS, diferența de preț între piața din România și cea europeană se datorează politicii de marketing a Ford în diverse state. Pe de o parte, prețurile diferă în funcție de puterea de cumpărare din fiecare țară și de faptul că clienții din Europa sunt reorientați către SUV-uri mici, de oraș, iar pe de altă parte, politica de marketing Ford ar fi aceea ca mașinile vândute pe piața din România să fie mai ieftine decât cele livrate în Occident, pe motiv că se livrează în România cu costuri mai reduse.

În ce țări se va vinde noul EcoSport

În prima parte a lunii decembrie, Ford România anunța că primele trenuri încărcate cu EcoSport care au luat calea exportului au plecat către porturile din Marea Britanie și Germania, de acolo urmând să ajungă în mai multe state europene, astfel că lansările naționale la nivelul întregii Europe – implicit în România – urmează să aibă loc în a doua parte a lunii ianuarie. Potrivit celor de la Ford, noua versiune a mini-SUV-ului EcoSport va fi prezentă în mai toate statele europene, însă cele mai multe vânzări sunt așteptate în cinci țări în care Ford are cele mai mari vănzări de vehicule, respectiv Italia, Spania, Franța, Germania și Marea Britanie.

Ford a lansat producția noului model EcoSport la Craiova în luna octombrie a acestui an, dar abia din noiembrie s-a trecut la fabricarea în masă a vehiculului, începând inițial producția cu circa 50 de unități pe zi. În partea a doua a lunii noiembrie, producția s-a intensificat, după ce compania s-a apropiat de finalul angajării a circa 1.700 de persoane, majoritatea operatori de bază, și s-a introdus al doilea schimb, de la ora 16.00 la ora 24.00. Campania de lansare a vânzărilor EcoSport în România va avea loc săptămâna viitoare, cel mai probabil.

Din lipsa autostrăzilor care să lege Craiova de alte mari orașe din Est sau din Vest, Ford a decis ca 90% din producția destinată exportului să fie transportată pe calea ferată până la Constanța, iar de acolo transportul devine maritim, până în marile porturi din Europa. Această modalitate de transport este cea mai ieftină și mai la îndemână pentru producătorul auto. Doar 10% din producția de autovehicule de la Craiova se transportă pe calea rutieră, respectiv vehiculele sunt încarcate pe trailere auto și sunt transportate, de regulă, către Pitești sau către granița de vest a țării.

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    doar ia aminte la abuzurile unei minoritati ...
    Discursul lui Laszlo Tokes despre toleranţa ardelenească şi discursul instigator la ură din România

    chiar de azi. ...
    Dernieres Nouvelles d Alsace: O eurodeputată prim-ministru al României?

    1 coada de topor fa kk pi tini. ...
    Premierul interimar Mihai-Viorel Fifor a participat la şedinţa Centrului Naţional de Conducere Integrată din MAI

    2 coada de topor fa pipi pi tini ...
    Reacţii externe la demisia prim-ministrului

    premieri in romania = pampersii lui dragnea! ...
    Premierul interimar Mihai-Viorel Fifor a participat la şedinţa Centrului Naţional de Conducere Integrată din MAI

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Fonduri Europene

    Finante Banci

    Actualitate Companii

    Politic

    Actualitate

    IT&C

    Transporturi

    Retail