Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Dacia a atins un nou record de vânzări pe plan mondial anul trecut: 655.000 de unităţi

Auto - Irina Băncilă
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: Playtech

Data adaugarii: 2018-01-16

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Dacia a anunţat că în 2017 a vândut peste  655.000 de vehicule în lume, ceea ce reprezintă un nou record pentru marca din Groupe Renault.  

De menţionat este faptul că anul trecut a fost primul an în care mai puţin de jumătate dintre maşinile Dacia au fost produse la Mioveni, restul fiind produse în Maroc la uzinele Tanger şi Casablanca. 
Alte pieţe care au depăşit 50.000 de unităţi au fost Franţa, Germania, Italia şi Spania. 
În 2017, vânzările Dacia s-au ridicat la 655.235 unităţi, cu 12,2% mai mult faţă de nivelul atins în 2016. Atunci, Dacia a vândut 584.000 de maşini, dintre care 320.000 produse la Mioveni. Anul trecut, 312.000 dintre maşini au fost produse în Argeş, ceea ce înseamnă pentru prima oară sub 50% din total. 

Costuri mai mici în Maroc 

Uzina Dacia-Renault din Tanger a ajuns în octombrie 2017 la capacitate maximă, iar în 2018 va produce 34.
000 de maşini, ceea ce ar putea să o plaseze peste uzina Dacia de la Mioveni. Uzina marocană exportă către 63 de  ţări şi are 7.900 de angajaţi, aproape jumătate din numărul celor care lucrează în România, dintre care 13% sunt femei, un procent destul de important pentru o ţară arabă. Marocul este o ţară predominant agrară şi cu şomaj mare, tradiţia industrială fiind scăzută. 
Tanger-ul are un avantaj geografic foarte mare deoarece este apropiat de pieţe mari ale Daciei, cum ar fi Franţa, Italia, Spania, iar costurile sunt foarte reduse cu forţa de muncă. 
Dacă luăm în calcul şi maşinile fabricate în uzina din Casablanca, Marocul a întrecut România la numărul de Dacii produse.      
Uzina din Tanger, inaugurată în 2012, devine un pilon la fel de important ca fabrica de la Mioveni, în ceea ce priveşte producţia de maşini şi exporturile către pieţele mari din Europa.  Uzina de un miliard de euro din Tanger, faţă de cea din Mioveni, este legată prin cale ferată şi autostradă de portul oraşului. Din strâmtoarea Gibraltar, vehiculele Dacia ajung mai ieftin decât maşinile care ies de la Mioveni. Faptul că Piteştiul nu comunică printr-o autostradă cu portul Constanţa este un motiv pentru care Renault aşteaptă anul 2020 pentru a decide ce planuri are  pentru România. 

Noul Duster este „Maşina Anului” în 2018 

În clasamentul final, modelul Dacia Duster a întrunit maximum de puncte posibile, acest rezultat constituind o premieră în cele aproape două decenii de când este atribuit trofeul ”Maşina Anului în România”. Juriul, constituit din jurnalişti cu experienţă în presa de specialitate, a apreciat că, prin atributele sale, noul SUV Dacia are potenţialul de a deveni modelul cu cel mai puternic impact asupra pieţei auto din România în cursul anului 2018. 
Noul Duster devine cel de-al patrulea model Dacia care câştigă titlul de ”Maşina Anului în România”. Trofeul a fost decernat anterior modelelor Dacia Sandero (2009), Dacia Duster I (2011) şi Logan II (2013).
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de minciuni din statistici:
    Titlul spune una, continutul alta - asta e calea de a va pierde cititorii!!! Asadar 600.000 de masini "marca Dacia" produse la Tanger si la Mioveni, impreuna. Ce legatura are Tangerul cu Mioveniul?
    2018-01-16, 13:56:07 (adresa: 5.2.167.*)
  2. de :
    sunt sub brand ul Renault.
    2018-01-16, 14:40:57 (adresa: 216.218.222.*)
  3. de :
    sunt sub brand ul Renault.
    2018-01-16, 14:41:37 (adresa: 93.115.95.*)
  4. de :
    1 adica jefuiesc in doua tari.
    2018-01-16, 14:42:17 (adresa: 93.115.95.*)
  5. de titlul si continutul:
    Da, "sunt sub brandul Renault" - nu am ce replica. Titlul mi-a furat un click de mouse crezand ca uzina Mioveni si-a dublat productia...Nu se va mai repeta clickul pe alte articole.
    2018-01-16, 17:53:32 (adresa: 5.2.167.*)
  6. de asteapta-te romane!:
    productia in romania a scazut! pitesti-sibiu lipsa, asistaci plus!
    2018-01-16, 18:39:07 (adresa: 83.103.229.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Din investițiile în armament și dezvoltarea lui ...
SUA: Bugetul Pentagonului pe 2019 depășește 700 miliarde de dolari

Perplex ???Cum ??? Să vină HULIGANUL să pună - ...
Andreea Paul (INACO): Rata efectivă de absorbție a banilor europeni la sub 1% pentru capitalul uman românesc și pentru dezvoltare regională în august 2018 te lasă perplex

Huliganii de la BUTOANE : genereazä huliganii din ...
Lovitură pentru guvernul DĂNCILĂ! Dezvaluiri incendiare despre planurile instaurării dictaturii în România! Măcelul aplicat de jandarmi confirmă totul

ue este comunism ...
Crește presiunea Uniunii Europene asupra Poloniei

florin citu incita huliganii la violenta ...
Lovitură pentru guvernul DĂNCILĂ! Dezvaluiri incendiare despre planurile instaurării dictaturii în România! Măcelul aplicat de jandarmi confirmă totul

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: