Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Economie mondiala

Franţa contra Mercedes

Economie mondiala - Maria Capitaine (corespondenţă din Strasbourg)
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2013-08-06

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

5.000 de automobile Mercedes, unele deja vândute, sunt  oprite de la înmatriculare în Franţa pe motiv că nu respectă normele europene privind sistemul aerului condiţionat

Analişti francezi şi germani se tem că în spatele "istoriei"gazului pentru climatizare neconform cu directiva UE se profilează un conflict fără precedent între Berlin şi Paris

Vânzările unor modele de automobile Mercedes în Franţa riscă să fie blocate până la finele acestui an, cu consecinţe economice negative inclusiv pentru distribuitorii francezi

La mijlocul lunii iunie, ne amintim, Franţa a interzis constructorului german Mercedes să înmatriculeze pe teritoriul ei trei noi modele de automobile (A, B şi CLA) ce nu sunt conforme cu reglementările europene în materie de  climatizare. 

La origine a fost utilizat gazul refrigerant R134a, considerat de  Comisia Europeană prea poluant, periculos pentru pasageri. O directivă europeană ce interzice utilizarea acestui gaz a  intrat în vigoare la 1 ianuarie 2013 şi se aplică la toate automobilele noi vândute în Europa. Mercedes a continuat însă să utilizeze  gazul interzis.

O problemă de costuri

Potrivit  specialiştilor în domeniu, vechiul gaz refrigerant este, într-adevăr, mai poluant, dar prezintă avantajul că este mult mai ieftin. Cu excepţia grupului  german, toţi ceilalţi constructori de automobile nu reproşează nimic vechiului gaz.  Pentru a ieşi din încurcătură, Daimler-Benz, constructorul  modelelor de  automobile Mercedes interzise la înmatriculare în Franţa, a obţinut de la organismul german de certificare KBA precizarea că modelele interzise la înmatriculare în Franţa nu sunt noi, ci sunt modele vechi, produse înainte de 1 ianuarie 2013, dar cărora li s-au adus unele îmbunătăţiri la sistemul de climatizare.

Încrâncenare în justiţie 

Interzicând înmatricularea, ministerele franceze al Ecologiei şi cel al Transporturilor au adresat  un mesaj germanilor care, în materie de automobile, mai ales la Bruxelles - remarcă  experţi europeni - au obiceiul să-şi impună propriul punct de vedere. Numai că, de data aceasta,  având în spate Bruxellesul,  francezii "dau dovadă de zel în aplicarea directivei europene".

Grupul Daimler-Benz a decis să atace blocarea înmatriculării  automobilelor sale  la Consiliul de Stat francez, după ce câştigase o sentinţă favorabilă la tribunalul  administrativ de la Versailles, nerespectat însă de autorităţile franceze.


Ministerele franceze al Ecologiei şi al Transporturilor s-au consultat cu Bruxellesul şi au decis să  declanşeze procedura "de salvgardare", ce permite unei ţări membre a UE  să-şi protejeze interesele prin restrângerea provizorie a  anumitor importuri. Împotriva acestei decizii a hotărât Daimler-Benz să facă apel la Consiliul de Stat francez. 

Bruxellesul, la rândul său, a ameninţat Daimler-Benz cu o "procedură de infracţiune". Comisarul european pentru problemele Industriei, Antonio Tajani, a adresat autorităţilor germane o scrisoare în care explică situaţia creată în conflictul dintre Mercedes şi autorităţile franceze şi a cerut explicaţii  autorităţilor germane până la începutul lunii septembrie.

"O mică reglare de conturi Hollande-Merkel"?

Jean-Claude Bernard, preşedintele Grupului francez de distribuitori şi reparatori de automobile Mercedes, declara ieri presei că, în opinia sa,  asistăm la "o mică reglare de conturi  între Hollande şi dna Merkel ". Vedeţi, adăuga el, toată industria germană este astfel  afectată, dar consecinţe serioase suportă şi întreprinderile franceze implicate ca urmare a unei astfel de decizii brutale.

Potrivit unor informaţii, şi Italia ar putea urma exemplul Franţei. Un deputat european italian din grupul liberalilor, Andrea Zanoni, a cerut oficial luarea unei astfel de decizii considerând că "nu pot exista unele reguli valabile pentru constructorii germani de automobile şi altele  pentru ceilalţi constructori".

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Ce anume mai contabilizati, din patrimoniul tarii, ...
    Ziua Națională a Contabilului Român - o țară, o economie nu pot avansa fără specialiști

    adica eliminarea politiei rutiere si examen fara s ...
    Modificare BOMBĂ a Codului Rutier: Nimeni nu mai scapă doar cu o amenda!

    SUSTEM TOT MAI PUTINI ROMANI IN ROMANIA, DE ACEEA ...
    Modificare BOMBĂ a Codului Rutier: Nimeni nu mai scapă doar cu o amenda!

    CECAR nu trebuie sa monopolizeze aceasta zi a Cont ...
    Ziua Națională a Contabilului Român - o țară, o economie nu pot avansa fără specialiști

    Nu se intelege nimic! ...
    Se recalculează toate pensiile în România! Cu cât vei primi mai puțin din această lună!

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Specializat

    Politic

    Economie mondiala

    Business Style

    Actualitate