Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (3) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Economie mondiala

O nouă "piatră" în sacul scandalului "Dieselgate": VW şi-a pus la punct motorul trucat cu bani europeni

Economie mondiala - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: Der Spiegel

Data adaugarii: 2017-08-06

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Oficiul de luptă antifraudă al Uniunii Europene (OLAF) vine cu o nouă informaţie "preţioasă" în scandalul "Dieselgate". O anchetă ale cărei concluzii au fost date publicităţii în urmă cu câteva zile demonstrează că Volkswagen a beneficiat de un credit de 400 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru dezvoltarea motorului EA 189, aflat în centrul scandalului "Dieselgate".

Într-un comunicat dat publicităţii de preşedintele BEI, Werner Hoyer,  se arată că BEI nu exclude ca unul din creditele acordate grupului german VW , respectiv cel de 400 milioane de euro acordat în 2009, să aibă o legătură cu tehnologia de control a emisiilor de gaze poluante dezvoltată în momentul în care software-ul înşelător a fost conceput şi utilizat. "Vom examina concluziile OLAF şi vom decide orice acţiune disponibilă şi corespunzătoare", a anunţat preşedintele BEI.


Cum a fost posibil?

Banca Europeană de Investiţii, care finanţează proiecte industriale şi dezvoltarea unor importante şi mari echipamente, a acordat în 2009 grupului Volkswagen un credit de 400 milioane euro, destinat - potrivit precizărilor solicitantului - dezvoltării unui motor diesel conform regulilor antipoluare din ce în ce mai severe impuse la vremea respectivă în Europa şi în SUA. Banca a obţinut garanţii în scris din partea constructorului german de automobile că motorul EA 189 va fi  "cel mai inovator", urmând să ducă la reducerea emisiilor poluante şi a consumului. Volkswagen revenea în februarie 2011 cu noi asigurări date BEI că motorul respectiv este conform angajamentelor luate în materie de politică climatică. Anunţa atunci că motorul EA 189 reduce cu 90% emisiile de particule, cu 30% NOx,  şi cu 20% emisiile de CO2. În realitate, aşa cum au arătat  diversele investigaţii din ultimii ani în scandalul "Dieselgate", inginerii germani au pus la punct sisteme care, la teste, alterau (diminuau) de fapt nivelul real al gazelor nocive emise de automobilele  VW. Însuşi grupul VW a recunoscut, la sfârşitul anului 2015, că a echipat 11 milioane de automobile cu sistemul respectiv.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 5 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    RUSINE ! La aproape 30 de ani de la rasturnarea re ...
    Unde sunt fondurile C.A.S.

    Au si ungurii astia si parti bune. Din India au ve ...
    Lovitură pentru Ungaria: Statutul de democraţie sigură, pus la îndoială de Canada, după ce o activistă a primit azil politic

    Daca CRIMINALUL de ILIESCU- KGB este numai suspect ...
    Ion Iliescu, la Parchetul General în dosarul Revoluției. Ce au decis procurorii în cazul său

    Hotia PSD nu are limite! Hotii fac azi legile! ...
    Controverse pe piaţa pensiilor private

    la un timp fondul privat ajunge in insoventa. ...
    Controverse pe piaţa pensiilor private

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: