Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (24) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro



5 secunde - stiri instant



« Alte articole din categoria Economie

Cu ce se va înlocui taxa auto?

Economie - Afrodita Cicovschi / afrodita.cicovschi@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-01-10

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Ministerul Mediului crede că eliminarea timbrului de mediu ar putea afecta producţia de maşini
Daniel Constantin: Ne-am gândit la măsuri compensatorii. O acciză în preţul carburantului este o discuţie care nu este suficient fundamentată
La 9 iunie 2016, timbrul de mediu a fost declarat ilegal de Curtea Europeană de Justiţie. Recent, taxa a fost eliminată, „la pachet” cu alte 100 

Eliminarea timbrului de mediu ar putea afecta producţia de maşini, consideră ministrul Mediului, Daniel Constantin, precizând că autorităţile caută soluţii prin care industria producătoare de maşini ar putea beneficia de măsuri compensatorii.
„Sigur că ne-am gândit la măsuri compensatorii. După ce le vom discuta cu dânşii (reprezentanţii industriei auto - n.r.) le vom prezenta şi public. Cu siguranţă producţia de autovehicule e foarte importantă, şi aici vorbim de doi mari producători. O acciză în preţul carburantului este o discuţie care nu este suficient fundamentată şi nu cred că poate intra în discuţie, cel puţin acum”, a declarat ministrul Mediului, Daniel Constantin, pentru Digi 24.
Ministrul spune că sunt 600.000 de lei necheltuiţi în bugetul Fondului de Mediu.
La 20 octombrie, ministrul Mediului, Cristiana Paşca Palmer, a propus înlocuirea timbrului de mediu, declarat ilegal de Comisia Europeană, cu o formă de taxare inclusă în preţul carburantului, astfel încât impozitarea să se facă în funcţie de consumul de combustibil.
Din 2013, taxa pentru emisiile poluante a fost înlocuită de timbrul de mediu, care este încă în vigoare. Totuşi, şi acesta a fost declarat parţial ilegal printr-o decizie din luna iunie a CJUE. 
Concret, persoanele care au plătit taxa specială pentru autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule pot să ceară toţi banii înapoi, nu doar o parte, fără a fi nevoite să deschidă o acţiune în instanţă.
Potrivit datelor oficiale, în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2016, suma colectată la Fondul pentru mediu din taxa de timbru pentru autovehicule s-a ridicat la 168 milioane de lei.
La 9 iunie 2016, timbrul de mediu a fost declarat ilegal de Curtea Europeană de Justiţie. Recent, taxa a fost eliminată, „la pachet” cu alte 100 taxe.

Analişti: Eliminarea taxei ar avea o serie de efecte negative

Eliminarea timbrului de mediu, cel mai probabil de la 1 februarie, ar putea avea efecte negative, putând duce la creşterea numărului de maşini vechi înmatriculate. 
Timbrul de mediu a fost introdus în 2013 de Guvernul Ponta. Cei care cumpărau maşini mai vechi, şi deci poluau mai mult, plăteau mai mult pentru înmatriculare. De anul acesta, se elimină această taxă.
„Pentru un autoturism din 2005, timbrul de mediu se ridica la peste 1.000 de euro.

Stiri similare:

» Trump, supărat constructorii auto germani că nu vor să cumpere Chevrolt şi ameninţă cu taxe suplimentare
» O nouă taxă de la 1 ianuarie: Unele administraţii au început deja să transfere povara către contribuabili
» Cu ce se va înlocui taxa auto?

În timp ce pentru un autovehicul din 2016, cumpărătorul plătea un timbru de 150 de euro. Anul trecut, una din patru maşini a fost cumpărată la mâna a doua”, scrie Digi24.
Era astfel o diferenţă de aproape 10 ori între taxele plătite de două persoane care cumpărau o maşină veche şi respectiv una nouă. Eliminarea timbrului de mediu ar putea creşte vânzările de maşini vechi. Anul trecut, de exemplu, au fost înmatriculate 276 de mii de maşini second-hand.
„O maşină second-hand din Germania, de 2, 3, 4 ani, este mai eficientă decât una nouă. Preţul e mai accesibil cumpărătorului. Piaţa va fi invadată de maşini second-hand care nu vor plăti această taxă”, a declarat Florea Pârvu, reprezentantul unui târg de maşini.

Producătorii auto cred că eliminarea taxei ar scădea producţia cu o treime

Producătorii autohtoni de autoturisme s-au plâns că anularea acestei taxe face ca industria auto românească să scadă cu 30%. Asta ar conduce la dispariţia a 15.000 de locuri de muncă. Nici specialiştii fiscali nu sunt convinşi că anularea timbrului de mediu este o idee bună.
„Din cele 102, sunt câteva taxe care aveau o anumită greutate şi importanţă: timbrul de mediu, taxa radio-tv. Şi nu avem în momentul de faţă o soluţie, dacă punem ceva în loc. Impactul bugetar e undeva la 1,6 miliarde de lei, 0,2% din PIB”, a declarat, la rândul său, Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal.

APIA: Eliminarea timbrului de mediu va duce la creşterea poluării

Spre sfârşitul lunii octombrie 2016, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) avertiza că, în cazul în care se va renunţa la timbrul de mediu, va creşte poluarea, iar România va deveni al doilea „cimitir de maşini vechi” al Europei. 
Precizând că România are deja unul dintre cele mai îmbătrânite parcuri auto din Europa, cu peste 1,6 milioane de autoturisme a căror vârstă este mai mare de 15 ani,  APIA a susţinut că eliminarea timbrului de mediu va accentua şi mai mult această problemă.
„Eliminarea timbrului de mediu va duce la: creşterea abruptă a vârstei medii a parcului auto naţional, România va deveni al doilea «cimitir de maşini vechi» al Europei, după Polonia, şi anularea eforturilor financiare de curăţare a parcului realizate în ultimii 12 ani prin Programul «Rabla», pentru care s-au cheltuit 2,1 miliarde lei. Acest lucru va face ca şi numărul automobilelor vechi şi cu normă de poluare ridicată să se regăsească într-un număr tot mai mare pe drumurile din România”, avertiza APIA.
De asemenea, reprezentanţii APIA spuneau că timbrul de mediu nu este singular în UE, pentru că alte 19 state membre au o taxă al cărei cuantum depinde de unul sau mai mulţi factori, dintre care cel mai întâlnit este emisia de CO2.
Emisiile poluante, care, printre alte surse, provin şi de la autovehicule în urma arderii carburanţilor fosili, sunt identificate de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii ca fiind responsabile pentru o serie de afecţiuni, unele foarte severe, care pot duce chiar la decese, atrage atenţia APIA.
Potrivit agenţiei, nivelul emisiilor poluante de oxizi de azot este şi de 11 ori mai mare la autovehiculele încadrate în norma de poluare Euro2 , comparativ cu cele Euro6.

CJUE a declarat ilegal timbrul de mediu

La 9 iunie 2016, timbrul de mediu a fost declarat ilegal de Curtea Europeană de Justiţie, iar la 6 iulie, CJUE a decis că statul ar trebui să ramburseze taxa auto integral, nu în 5 ani.
Analizând cauza C-200/14 (Silvia Georgiana Câmpean împotriva Administraţiei Finanţelor Publice a Municipiului Mediaş, devenită Serviciul Fiscal Municipal Mediaş şi Administraţiei Fondului pentru Mediu), CJUE a decis că rambursarea într-o perioadă de cinci ani calendaristici a vechii taxe auto, prin plăţi anuale de 20% din suma datorată, încalcă principiile jurisprudenţei europene, iar statul român nu poate invoca insuficienţa fondurilor în acest sens. 
Concret, judecătorii CJUE s-au opus termenului de cinci ani pentru rambursarea vechii taxe auto (denumită, în perioada 2007 - martie 2013, taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxă pe poluare pentru autovehicule şi taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule), după ce, în ultima perioadă, au pus la zid atât taxa pe poluare, cât şi taxa pentru emisiile poluante - declarate de către CJUE incompatibile cu dreptul Uniunii Europene.
 
  • Currently 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de taxa pe aerul poluat:
    masinile sa fie taxate dupa cite noxe ies pe teava iar banii luati sa fie dati proprietarilor de padure.vrem aer care costa bani,nu e de-a moaca ca pe vremea comunistilor si voi poluati si ne asfixiati cu masinile voastre fiare vechi sau noi. cine parcheaza pe strada in bucuresti sa plateasca 5euro/zi catre cel in fata caruia sta masina.astfel ne facem si noi oameni de afacere.
    2017-01-10, 15:30:29 (adresa: 109.98.160.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

un miting legal care a fost anuntat ...
Miting PSD la Targoviste: Peste 8.000 de persoane au participat la actiunea de sustinere a Guvernului Grindeanu

exact electoratul psd! ...
1 din 8 oameni cu vârsta peste 55 de ani are boala Alzheimer

puscaria pentru femei este ”decat” una! ...
Firea vrea ca Primăria Bucureşti să înfiinţeze 19 firme

miting spontan, organizarea a durat o luna! ...
Miting PSD la Targoviste: Peste 8.000 de persoane au participat la actiunea de sustinere a Guvernului Grindeanu

Ma , dar tampiti au ramas astia de la FSN- ul lui ...
Miting PSD la Targoviste: Peste 8.000 de persoane au participat la actiunea de sustinere a Guvernului Grindeanu

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Diverse:Stare vreme

Vremea:
Acum: °C.
La noapte: °C.
Mâine: °C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta lei
USD: Tendinta lei

Radio Sud

Alege TV

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Eveniment