Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (9) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Economie

Măsuri aprobate de eurodeputaţi vizând întărirea protecţiei consumatorilor ce fac achiziţii online

Economie - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)



sursa foto: smallcapexclusive

Data adaugarii: 2017-11-14

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


  
37% din paginile pentru comerţ şi rezervări online pentru călătorii, distracţii, haine, bunuri electronice şi servicii de credite de consum, au remarcat eurodeputaţii, încălcau în 2014 prevederile legislaţiei UE privind consumatorii. A fost aprobat, în plenul de marţi, documentul intitulat Regulile UE pentru a proteja mai bine consumatorii împotriva escrocheriilor şi a identifica şi opri mai repede comercianţii falşi. Conform lui, autorităţile naţionale vor avea mai multe puteri pentru a opri escrocheriile şi fraudele online. Sunt preconizate acţiuni coordonate pentru a combate infracţiunile transfrontaliere în spatiul UE.  
Autorităţile naţionale de aplicare a legii vor avea mai multe puteri pentru a detecta şi a opri încălcările online ale legilor de protecţie a consumatorilor şi îşi vor putea coordona mai bine acţiunile în UE, conform regulamentului revizuit privind cooperarea pentru protecţia consumatorilor (CPC).
Noile reguli vor să acopere vidul legislativ exacerbat de puterile de aplicare diferite de la un stat UE la altul. Investigaţiile lor şi puterile privind aplicarea legii trebuie să cuprindă, printre altele:

cererea de informaţii de la deţinătorii de domenii şi de la bănci pentru a identifica falşii comercianţi
achiziţionarea de bunuri şi servicii pentru testare, inclusiv sub acoperire (“cumpărători misterioşi”)
cererea ca un avertisment să fie afişat în mod explicit pentru consumatori sau cererea ca un furnizor de servicii de găzduire să înlăture, dezactiveze sau să restricţioneze accesul la o interfaţă online (de ex, pagină de internet sau app) dacă nu existe mijloace efective de a opri o practică ilegală
impunerea de penalităţi, cum ar fi amenzi sau plata unor penalităţi periodice 
angajamente din partea comerciantului de a oferi remedii adecvate consumatorilor afectaţi şi informarea lor despre cum să obţină acele compensaţii 

Combaterea încălcărilor pe scară largă

Comisia va coordona acţiuni în cazurile în care o infracţiune a afectat, afectează sau va afecta probabil interesele colective ale consumatorilor în cel puţin două treimi din statele membre, însumând împreună cel puţin două treimi din populaţia UE.
Unul dintre amendamentele principale ale PE în cursul negocierilor cu Consiliul a fost o mai mare implicare a organizaţiilor consumatorilor.
Acestea vor juca un rol proactiv în identificarea infracţiunilor suspectate, întrucât ele pot afla mai devreme decât autorităţile (alerte externe).
Olga Sehnalová (S&D, CZ), raportor, a spus: “Noile reguli vor întări cooperarea între toţi actorii implicaţi în protecţia consumatorilor, astfel încât să poată monitoriza mai uşor respectarea legii şi să combată infracţiunile transfrontaliere. Autorităţile naţionale, Comisia şi organizaţiile consumatorilor, împreună, vor crea un mecanism efectiv de combatere a comercianţilor falşi atât online cât şi offline, întărind drepturile consumatorilor pe piaţa unică”.

Ce urmează

Textul legislativ, aprobat de Parlament cu 591 de voturi la 80 şi 15 abţineri trebuie adoptat formal de Consiliu. Regulamentul se va aplica la 24 de luni după intrarea în vigoare.
Olga Sehnalová (S&D, CZ), raportor, a spus: “Noile reguli vor întări cooperarea între toţi actorii implicaţi în protecţia consumatorilor, astfel încât să poată monitoriza mai uşor respectarea legii şi să combată infracţiunile transfrontaliere. Autorităţile naţionale, Comisia şi organizaţiile consumatorilor, împreună, vor crea un mecanism efectiv de combatere a comercianţilor falşi atât online cât şi offline, întărind drepturile consumatorilor pe piaţa unică”.
Exemple de practici  din trecut care ar putea fi combătute mai bine conform noilor reguli: 
- promovarea transfrontalieră de scurtă durată de către o companie aeriană care mai târziu anulează biletele la ofertă
- un abonament ascuns în spatele unei oferte de a încerca posibilitatea câştigării unui telefon la 1euro
- un comerciant online care nu oferă mobilierul de design pe care îl anunţă şi care s-a mutat de patru ori în trei ani
- plângeri privind preţurile de închiriere maşini introduse în centrele pentru consumatorii europeni care arată discriminări în funcţie de ţara de origine.






.



 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    DISTATURA ISLAMICA TOTALA DACA UN ZIARIST FACE INC ...
    Turcia: Un jurnalist a fost eliberat... trei au fost condamnați la închisoare pe viață

    RIO de JA.NEIRO. RIO-România, JA-Jar, NEIRO-Ordin ...
    Brazilia: Armata va prelua controlul securităţii în Rio de Janeiro

    da,dar daca ai scanat din greseala un produs de do ...
    Carrefour extinde serviciul "Casa ta - Self Service"

    In numele parlamentului romaniei unde am o partici ...
    Președintele Comisiei pentru afaceri europene din Bundestag cere Comisiei Europene să activeze Articolului 7 în cazul României dacă vor continua atacurile asupra justiției

    Cine din Romania nu doreste pace sociala ,dreptat ...
    Presedintele Asociatiei Autism Europa a sesizat Consiliul pentru Combaterea Discriminarii, pentru ca premierul Viorica Dancila a folosit termenul “autist” in mod jignitor

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    IT&C