Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Economie

Statul nationalizeaza santierul naval din Mangalia, blocand vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre olandezii de la Damen

Economie - HotNews.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2018-01-11

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Guvernul a promovat in sedinta de miercuri un memorandum care prevede ca statul roman vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vrea sa-l vanda. Problema este ca acest drept de preemtiune este exercitat in plina tranzactie intre coreeni si olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda. In noiembrie, Damen a anuntat ca a incheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Intrebarea este ce ar putea face statul roman cu santierul naval Mangalia, o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei in 2016 si datorii de peste 5,3 miliarde lei. 



Ministerul Economiei detine in acest moment, prin Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia, 49% din actiunile de la Daewoo Mangalia, iar coreenii 51%. Santierul Naval 2 Mai Mangalia este o companie de stat cu o cifra de afaceri care nu a depasit 30 de milioane de lei in 2016. Daca va detine 100% din actiuni, cum va reusi statul roman sa scoata compania din situatia dezastruoasa in care se afla? Ce ar putea face in plus fata de una dintre cele mai mari companii din domeniul constructiilor navale?

Mihai Tudose: Vom face si o barcuta acolo 

Intentia statului roman de a cumpara actiunile a fost confirmata miercuri seara de premierul Mihai Tudose. "Am incercat si se pare ca vom reusi sa rascumparam 51% din actiunile pe care le detine Daewoo la santierul naval si am zis sa ne exercitam dreptul de preemtiune la vanzare. Si am constatat cu specialisti de la Justitie si Finante ca statul roman nu stie sa faca lucrul acesta. O saptamana ne-am chinuit sa vedem cum poate statul roman sa cumpere actiuni sa avem santier maritim. Va spun ca il luam. Vom avea un santier al statului (...)Trebuie sa facem niste fregate si poate le facem noi. Ca altii le-ar fi putut face.
Sa facem si mentenanta la noi. Poate facem si o barcuta acolo. Dar nu e posibil cu atata Dunare si mare sa nu aiba tara un santier naval", a spus Tudose la Antena 3.

Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval olandez, a incheiat un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale majoritare in Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), se arata intr-un comunicat al companiei Damen transmis in luna noiembrie. Constructorul olandez detine in Romania un santier naval in Galati si a fost vizat la inceputul anului de un posibil contract pentru achitia a patru corvete multufunctionale pentru Fortele Navale romane.

Olandezii ar fi urmat sa cumpere actiunile pentru 26 de milioane de dolari.

Santierul naval Mangalia are o suprafata de 980.000 de metri patrati, are trei uscatoare cu o lungime totala de 982 de metri si un spatiu de prindere de 1,6 kilometri. "Docurile, cu o latime cuprinsa intre 48 si 60 de metri, vor asigura Damen capacitatea de a satisface cele mai mari nave si structuri maritime. Ca atare, aceasta miscare reprezinta o completare strategica a portofoliului actual al santierului naval al Damen", mentioneaza compania.

Damen detine deja un santier naval in Romania, la Galati - in prezent, cea mai mare unitate grupului. "Odata cu aderarea la Damen in 1999, aceasta platforma s-a dezvoltat intr-o unitate foarte eficienta, cu o productie semnificativa de ordinul sutelor de nave si structuri. Expertiza in constructii navale si lantul de aprovizionare gestionat indeaproape au fost in spatele unora dintre cele mai importante livrari ale Damen pana in prezent, reprezentand pe deplin portofoliul de produse diversificat al grupului. Cu santierul naval Mangalia, Damen va avea cele doua mari santiere navale in imediata vecinatate", mai arata compania in luna noiembrie.

Potrivit Monitorului de Galati, compania olandeza era pe punctul sa organizeze o ceremonie festiva pentru tranzactia convenita cu coreeenii. "Olandezii începuseră, deja, pregătirile pentru preluarea Şantierului Daewoo Mangalia. Urma chiar să se organizeze şi o ceremonie festivă, inclusiv cu invitaţi din străinătate. Navaliştii din zonă au auzit că, după preluarea acţiunilor, partea română ar intenţiona să le vândă unui şantier din Germania. Dacă aceste zvonuri se confirmă, deja este a doua oară în ultima perioadă când Grupul olandez Damen pierde din cauza statului român oportunităţi de afaceri. Reamintim că Guvernul Cioloş a decis, în primă fază, ca SN Damen Galaţi să construiască patru corvete multifuncţionale, pentru 1,6 miliarde de euro dar, după alegeri, noul Guvern a stopat procedura, aducând ca argument faptul că nu s-ar fi respectat normele în vigoare privind achiziţiile publice", scrie Monitorul de Galati. 
 1864 de afisari
 
  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de :
    pentru o performanta mai buna.
    2018-01-11, 14:50:37 (adresa: 198.58.100.*)
Adauga comentariul tau:
* Nume: Email:

* Mesaj:

caractere rămase.

Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Ultima sansa munca pe internet exclusiv: cautam pe ...
Fiscul ne pune iar pe drumuri

Dar barbatii ,barbatii politicieni din Romania, un ...
Europarlamentarii români din Grupul S&D al Parlamentului European îşi exprimă totalul sprijin pentru nominalizarea Vioricăi Dăncilă pentru poziţia de prim ministru

doar ia aminte la abuzurile unei minoritati ...
Discursul lui Laszlo Tokes despre toleranţa ardelenească şi discursul instigator la ură din România

chiar de azi. ...
Dernieres Nouvelles d Alsace: O eurodeputată prim-ministru al României?

1 coada de topor fa kk pi tini. ...
Premierul interimar Mihai-Viorel Fifor a participat la şedinţa Centrului Naţional de Conducere Integrată din MAI

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: