Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (0) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




w

« Alte articole din categoria Eveniment

Doar 29 de recuperatori s-au înregistrat la ANPC

Eveniment - Afrodita Cicovschi / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-15

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Numărul acestora reprezintă doar 15% din totalul recuperatorilor care activează în România

Începând cu 1 ianuarie 2017, activitatea de recuperare creanţe poate fi desfăşurată numai de către entităţile înregistrate la ANPC
Asta înseamnă că persoanele fizice sau juridice cărora li se cere, de către recuperatorii neînregistraţi, să returneze datoriile la diverse bănci sau companii de utilităţi nu sunt obligate să dea curs solicitării


Lista entităţilor care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe, publicată pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor (ANPC) conţine doar 29 de societăţi, ceea ce reprezin tă aproximativ 15% din totalul firmelor care activează în acest domeniu în România. (Potrivit unei analize realizate de KeysFin pe baza datelor depuse de firmele de management al creanţelor, în 2015, în România, existau 193 de firme cu acest profil, care au realizat în 2014 afaceri de 194 milioane de lei.)
Având în vedere că, începând cu 1 ianuarie a.c., pot derula activităţi de recuperare a creanţelor doar firmele înregistrate la ANPC, înseamnă că persoanele fizice sau juridice cărora li se cere returnarea datoriilor la diverse bănci sau companii de utilităţi nu sunt obligate să dea curs solicitării.
Printre societăţile publicate în lista de pe site-ul ANPC se numără EOS KSI ROMANIA SRL, KRUK ROMANIA SRL, ASSET RECOVERY DEBTS SRL, TOP FACTORING SRL, COFACE ROMANIA CREDIT MANAGEMENT SERVICES SRL şi COLECTARE RECUPERARE CREANTE CRC SRL.
Începând cu 1 ianuarie 2017, activitatea de recuperare creanţe poate fi desfăşurată numai de către entităţile înregistrate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), potrivit unei ordonanţe de urgenţă intrate în vigoare.
Totodată, recuperatorii trebuie să aibă un sediu social în România, o sucursală sau un reprezentant pentru rezolvarea litigiilor sau pentru a răspunde contravenţional sau penal în faţa autorităţilor.
Până de curând, existau recuperatori cu sedii în diferite paradisuri fiscale care îşi desfăşurau activitatea prin mandatar. În plus, li se cere conducătorilor acestor instituţii să aibă o bună reputaţie, altfel cererea de funcţionare ar putea fi respinsă.
De asemenea, firmele de recuperare trebuie să demonstreze că plata salariaţilor nu depinde în mod exclusiv de realizarea unor obiective legate de recuperarea creanţelor şi nici să fie raportată exclusiv la sumele recuperate.

ANPC poate radia înregistrarea recuperatorului

În cazul în care un recuperator de creanţe a obţinut înregistrarea prin declaraţii false sau prin alte mijloace ilegale, ANPC poate radia înregistrarea respectivei entităţi. La fel se întâmplă şi dacă firma de recuperare nu mai îndeplineşte cerinţele pentru care a cerut înregistrarea sau dacă încalcă în mod repetat prevederile legale.
De altfel, un ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor obligă recuperatorii să transmită autorităţii o serie de documente privind statutul societăţii, inclusiv cazierul judiciar pentru persoanele responsabile cu administrarea şi conducerea societăţii.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a emis un ordin privind documentaţia şi informaţiile necesare înregistrării, precum şi modalitatea şi termenele de raportare, pentru recuperatorii de creanţe, prin care-i obligă pe aceştia să transmită autorităţii o serie de documente privind statutul societăţii, inclusiv cazierul judiciar pentru persoanele responsabile cu administrarea şi conducerea societăţii, dar şi raportările anuale privind numărul total de cazuri derulate în anul anterior şi suma totală recuperată.
Începând cu 1 ianuarie 2017, activitatea de recuperare creanţe va putea fi desfăşurată numai de către entităţile înregistrate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), potrivit unei ordonanţe de urgenţă intrate recent în vigoare.

ANPC va primi şi contractul colectiv de muncă al recuperatorilor

Recuperatorii trebuie să trimită ANPC şi o declaraţie pe proprie răspundere a administratorului/administratorilor societăţii comerciale potrivit căreia remunerarea şi motivarea personalului nu depind exclusiv de realizarea unor obiective privind recuperarea creanţelor şi nici nu sunt raportate exclusiv la sumele recuperate, documentul intern prin care se stabilesc criteriile de remunerare şi motivare a personalului semnat de administratorul/administratorii şi de persoanele din conducerea societăţii comerciale responsabile cu gestionarea resurselor umane; contractul colectiv de muncă, atunci când sunt îndeplinite condiţiile referitoare la numărul de angajaţi pentru încheierea acestuia, potrivit Codului Muncii; succintă descriere cu privire la activitatea/activităţile desfăşurată/desfăşurate - de exemplu: activităţi de recuperare creanţe şi/sau obţinerea drepturilor asupra unor debite scadente.

Raportări anuale complexe

După înregistrare, toate entităţile de recuperare creanţe vor transmite Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, în perioada 1 ianuarie - 1 martie, raportări anuale care vor cuprinde: a) numărul total de cazuri derulate în anul anterior ca urmare a desfăşurării activităţii de recuperare creanţe şi/sau, după caz, ca urmare a obţinerii drepturilor asupra unor debite scadente; b) suma totală recuperată ca urmare a obţinerii drepturilor asupra unor debite scadente; c) numărul de cazuri derulate în anul anterior ca urmare a desfăşurării activităţii de recuperare creanţe rezultate din contractele de credit încheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum şi numele creditorilor în numele cărora desfăşoară aceste activităţi; d) numărul de cazuri derulate în anul anterior şi suma recuperată ca urmare a obţinerii drepturilor asupra unor debite scadente ce rezultă din contractele de credit încheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum şi numele creditorilor de la care s-au obţinut drepturile scadente
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de AntenistontelCretinel:
    nu trebuie intrat in niciun fel de discutie cu astfel de entitati” fara a consulta inainte un avocat specializat.
    2017-03-15, 18:28:34 (adresa: 95.77.216.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

La CNADNR sunt profesionisti si vor fi trebuiti cr ...
CNAIR: Construcția drumului expres Craiova-Pitești nu afectează fabrica Prysmian din Slatina

”lubenita” de import este tinuta in soare, pe ...
Preţul pepenilor s-a prăbuşit la Dăbuleni

salariatul primeste doar 50% din costul fortei de ...
Campioni la creşterea costului forţei de muncă

salariatul primeste doar 50% din costul fortei de ...
Campioni la creşterea costului forţei de muncă

in total 2,5! ani! pana acum! ...
Legea privind insolvența persoanelor fizice se amână cu cinci luni

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Alege TV

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Eveniment

Economie

Finante Banci

Actualitate Companii

Actualitate