Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (7) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Eveniment

Păgubiţii FNI vor primi 38 mil. lei în 2017. Suma este prevăzută în bugetul de venituri şi cheltuieli a Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului

Eveniment - Afrodita Cicovschi / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-16

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Acesta prevede că AAAS va avea venituri de 60 mil. lei, din care 41,17 mil. lei provenind din veniturile din operaţiuni de capital, respectiv venituri din penalităţi pentru nerespectarea obligaţiilor asumate prin contractele de vânzare-cumpărare

Cheltuielile totale vor fi de 46 mil. lei, din care 4 mil. lei cu dizolvarea voluntară şi lichidarea societăţilor comerciale, inclusiv remunerarea administratorilor speciali şi contribuţiile aferente angajatorului


Bugetul de venituri şi cheltuieli din acest an a Autorităţii pentru Administrarea Actvelor Statului (AAAS) prevede plata către creditorii FNI a sumei de 38 milioane lei. Suma este menţionată în nota de fundamentare a proiectului supus dezbaterii publice pe site-ul instituţiei, potrivit căruia există „sume plătite efectiv cumpărătorilor pentru despăgubiri acordate în urma procesului de privatizare și valorificare, precum și obligaţii de plată stabilite prin titluri executorii, conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, stabilite prin titluri executorii, în sumă de 38.160 mii lei, pentru despăgubiri creditori FNI, despăgubiri acordate în urma procesului de privatizare şi alte obligaţii de plată stabilite prin sentinţe”.
AAAS estimează că veniturile totale vor fi de 60.000.000 lei, în acest an, din care 18,82 mil. lei din activitatea de valorificare, 41,17 mil. lei din privatizare şi administrare a participaţiilor statului, în special veniturile din operaţiuni de capital, respectiv venituri din penalităţi pentru nerespectarea obligaţiilor asumate prin contractele de vânzare-cumpărare de acţiuni şi venituri estimate a se încasa din recuperarea creanţelor proprii stabilite prin sentinţe.
Cheltuielile ocazionate de procesul de privatizare şi valorificare sunt suportate din venituri proprii şi vor fi în anul 2017 de 46 mil. lei. Dintre acestea, cheltuielile cu evaluarea activelor debitorilor din portofoliu în vederea executării silite a acestora, cheltuieli pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare şi postprivatizare pentru expertize, cauţiuni, evaluări în litigii, onorarii executori judecătoreşti, documentaţii pentru obţinerea avizului de mediu, precum şi alte asemenea cheltuieli au fost estimate la suma de 350 mii lei.
Cheltuieli de publicitate sunt estimate la 305.000 lei, pentru vânzarea prin licitaţie a bunurilor executate silit, precum şi cheltuieli efectuate cu publicarea anunţurilor de privatizare în presa scrisă centrală, locală şi internaţională.

3,24 mil. lei, asistenţa juridică


Proiectul de buget al AAAS prevede cheltuieli legate de plata asistenţei juridice pentru reprezentarea în instanţele de judecată, plata onorariilor pentru consultanţi, agenţi de privatizare sau firme de avocatură şi cele pentru pregătirea şi realizarea privatizării societăţilor comerciale şi valorificarea activelor statului, în sumă de 3,24 mil.lei. Din această sumă, 3 mil. lei sunt destinate plăţii onorariilor consultanţilor, asistenţă juridică, cheltuielile cu traduceri, legalizări, cheltuieli DHL, etc., aferente litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecată (cca. 9.125 de dosare, din care 5.


000 dosare pe contencios valorificare şi privatizare și 4.125 dosare de insolvenţă, de lichidări voluntare şi dizolvări de drept conform Legii nr. 85/2006, Legii nr. 137/2002 şi Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare), precum și cheltuieli cu punerea în executare a hotărârilor judecătorești cu element de extraneitate și reprezentare în fața instanțelor arbitrale internaționale.
Bugetul prevede alte cheltuieli de privatizare și valorificare în sumă de 240.000 lei şi costuri implicate de dizolvarea voluntară şi lichidarea societăţilor comerciale estimate la 4 mil. lei.
Aceste cheltuieli cuprind cheltuielile cu remunerarea administratorilor speciali şi contribuţiile aferente angajatorului, în baza contractelor de mandat încheiate cu administratorii speciali care reprezintă interesele AAAS în societăţile comerciale din portofoliu intrate în faliment, conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenţei și alte cheltuieli de administrare și conservare a patrimoniului societăților comerciale aflate în procedura de lichidare voluntară, conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 şi Legii nr. 137/2002 cu modificările şi completările ulterioare, la care AAAS este acționar,

8 milioane lei, transferate către OPSPI

Impactul financiar va fi de plus 690.000 lei, transfer din dividende şi dobânzi către bugetul de stat, plus 200.000 lei vărsăminte la trezoreria statului din valorificarea activelor statului, creanţelor comerciale şi din privatizare, plus 5.700.000 lei vărsăminte la fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
Vor fi efectuate şi alte transferuri potrivit prevederilor legale, astfel: - 7.990.000 lei, transfer disponibil către OPSPI conform OUG 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008; - 30 mii lei vărsăminte către bugetele locale ca urmare a privatizării unor societăţi comerciale de interes local; - 25 mii lei, vărsăminte la fondul de risc pentru garanțiile de stat pentru împrumuturile externe.



AAAS plăteşte costurile de remediere a contaminării istorice a pânzei freatice de sub amplasamentul fabricii Ford de la Craiova
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 90/2013 privind unele măsuri speciale pentru compensarea şi decontarea unor creanţe reciproce rezultate din contractul de vânzarecumpărare de acţiuni încheiat între Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului şi Ford Motor Company, AAAS a încheiat un act adițional la contractul de vânzare-cumpărare acțiuni din data de 12 septembrie 2007, care stabilește mecanismul de compensare, respectiv de decontare a unor creanțe reciproce dintre AAAS pe de o parte, și Ford Capital B.V., Ford Motor Company și Ford România SA, pe de altă parte. Astfel, în baza acestui act adițional, AAAS va rambursa costurile de remediere a contaminării istorice a pânzei freatice de sub amplasamentul fabricii de la Craiova deținute de Ford România SA, costuri ce vor fi limitate la valoarea penalității datorate de cumpărători către AAAS.
„Ca efect al acestor acte normative se impune introducerea în buget, atât la venituri cât și la cheltuieli, a sumelor reprezentând penalități aferente contractului de privatizare cuvenite AAAS și despăgubiri cu privire la contaminarea pânzei freatice cuvenite Ford Motor Company”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de buget, fără a menţiona însă suma.

 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Romania fara seranta:
    Nu am inteles prea multe din aceasta desfasurare plicticoasa de acte normatve si prevederi intortocheate , parti implicate si in final despagubiri pentru romanii care au fost inselati de VANTU fara ca institutiile statului sa se implice si sa il aresteze pe acest hot paranoic in timp ce se depana hotia. Chiar si aceasta alambicare , un hatis de prevederi si incalceli avocatesti acum la final arata ca in Romania de 27 de ani persista o incalceala in justitie si o trenare voita a clarificarii unor spete prin care romanii au fost si sunt fraieriti si furati. Asta nu este justitie. Dar asta se intampla datorita promovarii in functii de raspundere a tot felul de handicapati , verosi si cotizanti la mafia generalizata, osificata in 27 de ani . 80% dintre avocati au la baza studii la fara frecventa fiind niste nulitati dintr care multi ajunsi parlamentari. Dar de hotia cu certificatele de proprietate date romanilor de care statul mafiot a si uitat mai stie cineva ??????? A fost o hotie mai mare ca FNI. Din banii furati de Vantu romanilor s- au finantat ,,victoriile " in alegerei ale comunistilor de la putere.Nu a fost decat o trecere a obiectivelor economice facute din stomacul intregului popor in mainile mafiei securiste si comuniste - CC al PCR. Mafia a profitat si au aparut miliardarii de carton si nevazut , barosanii noului regim care sunt stalpii regimului, cei cu banii afara in of - shoruri si in banci straine . Cand il vad pe idiotul asta de Grindanu este exact un functionar cu manecute negre care trudeste cu spasme faciale pentru mafia comunista. Asta e Romania . Iar pactul dintre Johannis si Grindanu denota ce petarda fara exploziv e si sasul , de fapt neamtul in care au sperat romanii. Ca de aceea l- au votat romanii , cu magnitudinea lui Carol I de Hohenzollern si a dinastiei in minte.
    2017-03-16, 14:56:53 (adresa: 109.98.38.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

pentru revisal si acte aditionale sunt suficiente ...
Parlamentul legiferează un sistem paralel de pregătire postuniversitară. Masteratele, în pericol

diferenta intre industria energofaga ceausista si ...
Industria, cel mai mare angajator în 2016

Un adevar trist simtit pe viu la funerariile Majes ...
Drum bun, Majestate!

Nu-i adevarat, este vorba de cursuri de resurse um ...
Parlamentul legiferează un sistem paralel de pregătire postuniversitară. Masteratele, în pericol

CE-I AIA HANUKA ? ...
Parlamentul României, în sărbătoare: Gala prieteniei Magna cum Laude a aprins luminile de Hanuka şi de Crăciun

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: