Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (7) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Eveniment

Guvernul nu renunţă la creşterea bugetelor locale

Eveniment - Afrodita Cicovschi / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-04-19

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Guvernul a elaborat un proiect de hotărâre pentru aprobarea Tezelor prealabile ale proiectului Codului finanţelor publice locale
Prin aplicarea acestui Cod se urmăreşte creşterea cotelor defalcate din impozitul pe venit alocate bugetelor locale, de la 71,5%, în prezent, la 100% din 2018
Bugetele locale vor fi reechilibrate, astfel încât „fiecare unitate administrativ-teritorială să beneficieze de un buget minim de 750 lei/capita, buget care ar asigura funcţionarea fiecărei unităţi administrativ-teritoriale”

Guvernul a elaborat un proiect de hotărâre pentru aprobarea Tezelor prealabile ale proiectului Codului finanţelor publice locale, prin aplicarea cărora s-ar creşte cotele defalcate din impozitul pe venit alocate bugetelor locale, de la 71,5%, în prezent, la 100% din 2018. Proiectul de act normativ a fost postat spre dezbatere publică pe site-ul MDRAPFE la începutul lunii aprilie, dar apoi a fost scos şi reintrodus la 13 aprilie. Astfel, termenul de trimitere a opiniilor va expira până la începutul săptămânii viitoare.
Şi în acest al doilea proiect, ca şi în primul, se menţionează că „Programul de Guvernare 2017-2020 prevede ca una dintre măsurile de asigurare a capacităţii administrative a unităţilor administrativ-teritoriale să fie reaşezarea sistemului de echilibrare a bugetelor locale din anul 2018, astfel încât fiecare unitate administrativ-teritorială să beneficieze de un buget minim de 750 lei/capita, buget care ar asigura funcţionarea fiecărei unităţi administrativ-teritoriale”. „Pe măsură ce vor fi elaborate standarde de cost pentru serviciile descentralizate, sistemul de echilibrare se va modela prin alocarea pe bază de standarde de cost/beneficiar”, se arată în proiectul semnat de premierul Sorin Grindeanu.
În preambulul proiectului se menţionează că acest Cod al finanţelor publice locale a fost elaborat la solicitarea reprezentanţilor structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.
În document se precizează, de asemenea, că au avut loc mai multe întâlniri cu reprezentanţi ai Asociaţiei Comunelor din România (ACoR), Asociaţiei Oraşelor din România (AOR), Asociaţiei Municipiilor din România (AMR) şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR). 
„Prin Codul finanţelor publice locale se sistematizează şi concentrează într-o structură unitară reglementările din domeniul finanţelor publice locale, subordonate principiilor descentralizării financiare şi autonomiei locale”, se arată pe site-ul MDRAP.
Astfel, Codul finanţelor publice locale constituie reglementarea specială pentru finanţele publice locale; criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale; administrarea impozitelor şi taxelor locale; procedura fiscală locală.
Prevederile Codului finanţelor publice locale se completează cu cele ale prevederilor Legii nr.
287/2009 privind Codul Civil, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu ale Legii nr. 134/2010 privind Codul de Procedură Civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevalând asupra oricăror prevederi din alte acte normative, în caz de conflict între acestea aplicându-se dispoziţiile acestuia. 

Condiţii egale pentru contribuabilii români şi cei străini

Prin Codul finanţelor publice locale se stabilesc principiile fiscalităţii locale.
Printre acestea se numără faptul că niciun impozit sau nicio taxă locală nu pot fi instituite de către consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) sau consiliile judeţene, decât în limitele şi în condiţiile Codului finanţelor publice locale, dar şi că dobândirea dreptului de proprietate, prin oricare din modalităţile prevăzute de lege, atrage toate obligaţiile prevăzute de lege stabilite în sarcina titularilor dreptului de proprietate.
Pe de altă parte, se cere imparţialitatea măsurilor fiscale în raport cu diferitele categorii de contribuabili, cu forma de proprietate, asigurând condiţii egale contribuabililor români şi străini, precum şi echitatea fiscală la nivelul contribuabililor, respectiv tratament fiscal egal pentru contribuabili cu situaţii fiscale similare.

Termene de plată clare

Se impune, prin acelaşi Cod, să se elaboreze norme juridice clare, care să nu conducă la aplicări arbitrare, iar termenele, modalitatea şi sumele de plată să fie precis stabilite pentru fiecare contribuabil, respectiv aceştia să poată urmări şi înţelege sarcina fiscală ce le revine, precum şi să poată determina influenţa deciziilor lor de management financiar asupra sarcinii lor fiscale.
Alte principii sunt eficienţa impunerii prin asigurarea stabilităţii pe termen lung a prevederilor Codului finanţelor publice locale, astfel încât aceste prevederi să nu conducă la efecte retroactive defavorabile pentru contribuabili, în raport cu impozitarea în vigoare la data adoptării de către aceştia a unor decizii investiţionale majore; simplificarea procedurilor administrative, cu impact pozitiv atât asupra contribuabililor, cât şi asupra activităţii autorităţilor şi instituţiilor publice locale; fundamentarea relaţiilor dintre instituţiile publice şi contribuabili pe buna-credinţă, în sensul că fiecare parte trebuie să îşi îndeplinească obligaţiile şi să îşi exercite drepturile potrivit scopului în vederea căruia au fost recunoscute de lege; stabilitatea sistemului fiscal local pentru asigurarea predictibilităţii obligaţiilor fiscale stabilite în sarcina contribuabililor; realizarea unui ansamblu de măsuri, instrumente şi prevederi legale care să determine, pe de o parte, organele fiscale locale să întreprindă toate diligenţele pentru asigurarea unei bune colectări a taxelor şi impozitelor locale, iar pe de altă parte să determine contribuabilii să se conformeze la îndeplinirea obligaţiilor legale privind declararea şi plata obligaţiilor fiscale locale la termen.

Condiţiile care trebuie avute în vedere la stabilirea taxelor locale instituite de autorităţile administraţiei publice locale pentru organizarea şi funcţionarea unor instituţii/servicii publice de interes local, cu sau fără personalitate juridică, respectiv:
1. Taxele locale se încasează de la instituţiile sau autorităţile publice, respectiv de la persoanele fizice şi/sau operatori economici care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare al acesteia/acestuia sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu;
2. Nu se pot stabili taxe locale pentru organizarea şi funcţionarea nici unei/unui instituţii/serviciu public de interes local având ca plătitori proprietarii ori utilizatorii autovehiculelor care circulă pe drumurile publice, indiferent de categorie sau denumire, precum şi de titularul dreptului de proprietate asupra drumului public respectiv;
3. Nu se pot stabili taxe locale în legătură cu atribuţiile exercitate de primar în calitate de reprezentant al statului.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    TURDA 5 IISUS 5, MARIA 5; TURDA 11 Hristos 11, Mar ...
    Peste 700 milioane lei fonduri nerambursabile pentru infrastructura de apă și canalizare în zona Turda - Câmpia Turzii

    O SUMA IMENSA ARUNCATA DEGEABA PE APA DAMBOVITEI. ...
    Camera Deputaţilor a cheltuit peste şapte milioane de lei într-o singură lună. Pe ce au dat aleșii banii

    O SUMA IMENSA ARUNCATA DEGEABA PE APA DAMBOVITEI. ...
    Camera Deputaţilor a cheltuit peste şapte milioane de lei într-o singură lună. Pe ce au dat aleșii banii

    a inceput tariceanu sa cumpere apartamente?! ...
    În București există apartamente vândute în Bitcoin

    o variabila care tinde spre zero, exceptand ”spe ...
    Pensia, doar o variabilă

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Specializat

    Politic

    Actualitate

    Turism

    IT&C

    Piata farma

    Extern

    Util