Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Eveniment

Zilierilor li se pregăteşte ceva

Eveniment - Andreea Andrei
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: lexcafe

Data adaugarii: 2017-08-10

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Guvernul doreşte modificări la Legea zilierilor. Parlamentul României urmează să adopte un proiect de Lege pentru completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi  cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri. Textul Legii a fost republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 947 din 22 decembrie 2015.  Textul proiectului de lege urmează să fie modificat astfel: ,,1. După Capitolul II, Desfăşurarea activităţii de către zilieri, se introduce un nou capitol, Capitolul II.1, cu titlul Medierea în trecerea şi oferta de muncă zilieră, cu următorul cuprins: Capitolul II.1 Medierea în trecererea şi oferta de muncă zilieră Art.13.1 Medierea între cererea şi oferta de muncă zilieră este activitatea prin care se realizează punerea în legătură a beneficiarilor cu zilierii, în vederea stabilirii, în conformitate cu prevederile prezentei legi, de raporturi de muncă. Art.13.2 Activitatea de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră se realizează, pe teritoriul României, de către agenţiile de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră acreditate potrivit Criteriilor şi procedurii de acreditare a agenţiilor de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră care se aprobă prin Hotărâre a Guvernului. Art.13.3 Agenţiile de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră pot fi:  a.) societăţi înfiinţate pe teritoriul României în condiţiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au ca obiect de activitate "Activităţi ale agenţiilor de plasare a forţei de muncă" - cod CAEN 7810; b.) societăţi înfiinţate în alte state membre ale Uniunii Europene sau în Spaţiul Economic European, în baza legislaţiei statului de origine, care au fost supuse sau nu, după caz, unei condiţii de acreditare sau autorizare pentru prestarea de servicii de mediere a muncii în statul respectiv şi care se stabilesc cu caracter permanent în România, în condiţiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare sau prestează transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional. Art.13.4 (1) Acreditarea agenţiilor de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră se realizează de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) Criteriile de acreditare a agenţiilor de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră, procedura de acreditare şi notificare, suspendare şi retragere a acreditării, respectiv a dreptului de a presta servicii de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră şi obligaţiile agenţiilor de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră acreditate se aprobă prin Hotărâre a Guvernului. (3) Societăţile înfiinţate în alte state membre ale Uniunii Europene sau în Spaţiul Economic European, pentru care, pentru prestarea de servicii de mediere a muncii, în baza legislaţiei statului de origine nu a fost necesară obţinerea unei acreditări sau autorizări, nefiind astfel supuse unor condiţii de acreditare sau autorizare, în cazul prestării în România de activităţi de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră, se supun acreditării în condiţiile hotărârii de Guvern prevăzute la alin.(2) ca şi societăţile din România, cu excepţia celor care intenţionează să presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, şi care în cazul prestării activităţiilor în România se supun procedurii de notificare. (4) Nu se supun acreditării în condiţiile hotărârii de Guvern prevăzute la alin.(2) societăţile înfiinţate în alte state membre ale Uniunii Europene sau în Spaţiul Economic European, în baza legislaţiei statului de origine, care au fost supuse unei astfel de condiţii de acreditare sau autorizare în statul de origine sau de provenienţă. Art.13.5 Furnizorii de servicii de mediere a muncii acreditaţi sau care au îndeplinit obligaţia de notificare a agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, pot presta servicii de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră din România, pe teritoriul României, fără a se supune acreditării potrivit hotărârii de Guvern prevăzute la art.
134 alin. (2), în condiţiile în care, anterior, notifică agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, cu privire la prestarea acestor servicii şi dreptul de a presta servicii de mediere a muncii nu a fost suspendat sau retras, conform prevederilor legale. Art.13.6 Agenţiile de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră desfăşoară activitatea prevăzută la art.132 în baza cererilor formulate de beneficiar şi de persoanele fizice care doresc să desfăşoare activităţi în condiţiile prezentei legi. Art.13.7 Prin derogare de la prevederile art.4 alin.(4), zilierii care ocupă un loc de muncă prin intermediul unei agenţii de mediere pot presta activităţi pentru acelaşi beneficiar pe o perioadă de maximum 180 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic.  Art.13.8 Agenţiile de  mediere nu percep nicio taxă persoanelor fizice care doresc să desfăşoare activităţi în condiţiile prezentei legi în schimbul demersurilor în vederea recrutării acestora de către beneficiar.  2. După lit.f)  a alin.(1) al art.14, se introduc două noi litere, lit. g) şi h), cu următorul cuprins: g) furnizarea, fără acreditarea sau notificarea prevăzută de lege, după caz, de servicii de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră, se sancţionează cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei; h) necomunicarea datelor, informaţiilor, precum şi neprezentarea tuturor înscrisurilor şi oricăror altor date sau documente solicitate de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor care le revin şi care au legătură cu controlul efectuat, se sancţionează cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei. 3. După alin. (2) al art.15 se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins: (3) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevăzute la art.14 alin. (1) lit.g) si h) se realizează de organele de control ale agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti”. Art.II - În termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei legi, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă,va supune spre aprobare Guvernului, Criteriile de acreditare a agenţiilor de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră, procedura de acreditare şi notificare, suspendare şi retragere a acreditării, respectiv a dreptului de a presta servicii de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră şi obligaţiile agenţiilor de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră.
 
  • Currently 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.7 din 3 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Pt nr 2: Probabil [esede e cel mai mare partid de ...
    Liviu Pop: Nu sunt în Guvern pe persoană fizică. Voi pleca atunci când CEx-ul va decide

    NE PENSIONAM PE PENSII SPECIALE IMENSE ORI FUGIM C ...
    Ce facem în faţa cocktail-ului exploziv de incompetenţă?

    decat prabuselnitza, mai degraba! ...
    Alex Milcev, EY: 2018 va fi anul așezării fiscale

    decat i-am lasat sa vorbeasca discutii! ...
    A avut loc prima dezbatere publica pe tema termenilor de referinta privind impactul de mediu si impactul social pentru proiectul autostrazii Ploiesti-Brasov

    la primul partz al pietelor o sa fim decat peste c ...
    În 2018, lumea intră într-o perioadă critică a riscurilor în creștere

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: