Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Extern

Piraţii somalezi lovesc din nou - recompensă pentru eliberarea unui petrolier şi a echipajului

Extern - Valentin Bolocan / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-16

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Piraţi înarmaţi cer o răscumpărare pentru a elibera un tanc petrolier pe care l-au capturat în largul coastelor somaleze, iar echipajul este ţinut ostatic, a anunţat forţa UE antipiraterie din regiune. 
„Forţa navală a UE, care operează în prezent în largul coastelor Somaliei, a primit o confirmare din partea comandantului tancului petrolier sub pavilion Comore  Aris 13 că nava a fost preluată şi că echipajul este în prezent ţinut captiv de către piraţi înarmaţi. Atacul a venit la scurt timp după ce comandantul a emis o alertă SOS în care se plângea că două bărci rapide se apropie de nava lui în Golful Aden”.
Capturarea de luni este prima a unei nave comerciale mari în Somalia din 2012 şi până acum. 
Ea a surprins industria globală de shipping, în condiţiile în care patrularea acelor ape de către marina din ţări NATO, dar şi din China, India şi Iran oprise pirateria somaleză timp de mai mulţi ani.  
Totuşi, ONU avertizase în octombrie că situaţia este fragilă şi că piraţii somalezi „au intenţia şi capacitatea să reînceapă atacurile”. 

Ţinuţi într-o singură încăpere

Un pirat somalez care spune că este în legătură cu bărbaţii înarmaţi de la bordul  petrolierului a afirmat că mărimea recompensei nu a fost stabilită încă.
Cert este că piraţii au tăiat toate liniile de comunicaţii şi că toţi marinarii luaţi ostatici sunt ţinuţi într-o singură încăpere. 
Aris 13, manevrată de opt marinari din Sri Lanka, ducea combustibil din Djibouti către capitala somaleză Mogadishu când a fost abordată de două şalupe, potrivit Oceans Beyond Piracy. 
Conform unei  baze de date a ONU, Aris 13 este deţinută de o companie denumită Armie Shipping Sa şi ar fi administrată de o companie din Emiratele Arabe Unite.

Operaţiunea Atalanta

Operaţiunea Atalanta- Somalia a fost lansată de Forţa navală a Uniunii Europene, la data de 8 decembrie 2008, şi se desfăşoară în conformitate cu rezoluţiile Consiliului de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite. Operaţiunea a fost prelungită de către Consiliul European până în decembrie 2018 şi are ca obiective protejarea navelor Programului alimentar mondial (PAM) şi alte nave de transport maritim vulnerabile, descurajează şi perturbă pirateria şi jaful armat pe mare şi sprijină alte misiuni ale UE pentru a consolida securitatea maritimă în regiune.

Fregata românească Regele Ferdinand

La operaţiunile antipiraterie a participat la un moment dat şi fregata românească Regele Ferdinand, sub comanda Forţei Navale de Intervenţie a Uniunii Europene. În 2012, nouă piraţi suspectaţi că atacă navele străine care ajung în zona Somaliei au fost capturaţi de marinarii militari români şi cei turci care patrulau în zonă. Ambarcaţiunea suspectă a fost localizată la peste 400 de mile marine de Mogadiscio, capitala Somaliei. În zonă au fost trimise două fregate, printre ele şi Regele Ferdinand.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Bravo , in ritmul asta prin 2050 puteti depasi vi ...
    CFR SA a recepţionat peste 100 de km de cale ferată modernizată

    ”calauzili”! ne permitem decat analfabeti! ...
    Polițiștii de frontieră români continuă să salveze vieți, în timpul misiunilor FRONTEX din apele Mării Egee

    analfabetul misha a dat decat asigurari! ...
    Health Forum - Finanțarea sistemului de sănătate

    decat tranzactii ”speciale” si descarcare la g ...
    România se află pe podiumul creşterilor din Europa după ce valoarea tranzacţiilor cu acţiuni a urcat cu peste 30% în primele nouă luni

    se vor regasi decat pensiile speciale! ...
    Legea pensiilor nu se va regăsi în bugetul pe anul 2018

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: