Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Extern

Renault: criză managerială în ajunul unui Consiliu de administraţie crucial pentru viitorul acestui constructor de automobile

Extern - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Carlos Ghosn sursa foto: grouprenault.com

Data adaugarii: 2018-02-13

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

 

Carlos Ghosn trebuie să rezolve mai multe probleme manageriale pentru perenizarea alianţei cu japonezii Nissan şi Mitsubishi. În mod surprinzător, Thierry Desmarest a demisionat din funcţia de administrator independent al Consiliului de administraţie al Renault. Este o plecare ce are loc, întâmplător sau nu, cu doar câteva zile înaintea Consiliului de administraţie al constructorului de automobile de la care se aşteaptă reformarea conducerii. Tot întâmplător sau nu, cu câteva zile în urmă a demisionat şi germanul Stefan Mueller, directorul pentru Performanţă în Renault, unul din foştii favoriţi la postul de numărul 2 al companiei, în concurenţă cu francezul Thierry Bolloré, director pentru Competitivitate, preferat de statul francez acţionar la Renault (15% din capital). 
 
Pentru moment, nu este cunoscută formula definitivă de guvernare a Renault. Sunt multe semne de întrebare, îndeosebi cel privind numirea numărului 2 al companiei, succesorul în perspectivă al lui Ghosn şi, concret, cel privind domeniile operaţionale la care acesta va renunţa, păstrând totuşi postul de preşedinte al Consiliului de administraţie. O problemă în suspensie vizând reformarea guvernării Renault este cine va fi propulsat succesor al lui Ghosn la conducerea Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi. Carlos Ghosn şi Bruno Le Maire, ministrul francez de Finanţe, au discutat îndelung pe această temă la sfârşitul săptămânii trecute. Statul francez doreşte, de asemenea, o "foaie de parcurs" mai precisă şi mai ambiţioasă pentru integrarea diferiţilor participanţi la această alianţă. Este realmente o chestiune spinoasă ce implică aspecte strategice şi politice contradictorii. Statul francez doreşte ca Renault să preia controlul asupra alianţei, în timp ce Tokio doreşte reechilibrarea managerială în favoarea sa, în funcţie de talia lor economică în cadrul alianţei.
Carlos Ghosn face eforturi pentru a convinge că viitorul grupului Renault nu stă în fuziune, ci în consolidarea alianţei, singura soluţie capabilă să păstreze identitatea mărcilor şi independenţa fiecărei entităţi. Carlos Ghosn aduce şi argumentul că multe fuziuni au eşuat în industria de automobile din cauza şocurilor culturale insurmontabile. Aşa se explică de ce el susţine mai degrabă parteneriatele industriale (în domenii cum ar fi achiziţiile, platforme comune, sectoarele de cercetare şi dezvoltare ş.a), pentru a împiedica dezmembrarea, falimentul alianţei. Se impune, spun unii acţionari, o reformă profundă în ceea ce priveşte guvernarea alianţei. Mandatul lui Carlos Ghosn la conducerea Renault expiră la viitoarea adunare generală a acţionarilor (din 15 iunie) şi reformarea guvernării Renault nu trebuie să întârzie.
 
Soluţia previzibilă la Consiliul de administraţie de joi, 15 februarie
 
Carlos Ghosn (64 de ani) va candida pentru un nou mandat de director general al Renault, având sprijinul statului francez. "Noi, statul, vom vota în favoarea unei rezoluţii de reconfirmare a lui Carlos Ghosn în calitate de PDG al Renault", a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului francez al Economiei şi Finanţelor. Statul francez, care deţine 15,1% din capitalul companiei şi 21,93% din drepturile de vot, a cerut conducerii grupului două lucruri: să desemneze încă de joi succesorul lui Carlos Ghosn, când mandatul acestuia va înceta, şi să consolideze alianţa Renault-Nissan.
 
Pregătirea viitorului
 
Carlos Ghosn îl va desemna joi drept persoana numărul 2 în companie şi posibil succesor al său pe Thierry Bolloré (54 de ani), actual director pentru Competitivitate. Este o soluţie ce convine şi Ministerului Economiei care, de asemenea, solicită cât mai rapid posibil "foaia de parcurs" pentru consolidarea alianţei Reanult-Nissan, având drept obiectiv o mai bună integrare a celor două întreprinderi. Foaia de parcurs a viitorului alianţei amintite nu este încă finisată. Se lucrează în continuare, împreună cu Carlos Ghosn, dat fiind că, deocamdată, nu există toate elementele care convin celei mai bune integrări Renault-Nissan.
 
 
 
 

 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    pt 27 % dintre contribuabili ANAF le aminteste ,d ...
    ANAF pune tunurile pe sute de mii de români! E posibil să te numeri printre ei! Incredibil ce se va întâmpla cu toate veniturile

    cu bicicleta, decat electrice ...
    Dacia, mișcare de forta: Ce trebuie să știe toti soferii români pentru perioada următoare

    a iesit la iveala, opozitia ...
    Ecaterina Andronescu: Acesta este cel mai slab guvern al PSD

    mort pt cel rau,viu pt d zeu ...
    Bilanțul catastrofei de la Genova, în continuă creștere. Funeralii naționale în absența sicrielor unora dintre victime, ale căror familii condamnă guvernul

    Varianta pe cărbuni nu este . Faceti si voi elect ...
    Dacia, mișcare de forta: Ce trebuie să știe toti soferii români pentru perioada următoare

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: