Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Finante Banci

Escrocherii prin cont bancar, card de credit sau cont online

Finante Banci

Data adaugarii: 2018-01-06

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Dezvoltarea tehnologiei a schimbat felul în care ne desfăşurăm activitatea bancară şi ne achităm bunurile şi serviciile. Fraudatorii folosesc noile tehnologii în avantajul acestora pentru a inventa noi escrocherii pentru a vă fura informaţiile despre contul bancar sau banii.

Phishing-ul constă într-o escrocherie prin care sunteţi păcăliţi să oferiţi informaţii personale şi bancare fraudatorilor. E-mailurile pe care le primiţi pot părea legitime dar, în realitate, organizaţiile autentice precum băncile sau autorităţile guvernamentale nu s-ar aştepta niciodată să le trimiteţi informaţii personale prin e-mail sau online.
Fraudatorii pot copia cu uşurinţă logo-ul sau chiar întregul website al unei organizaţii autentice. Prin urmare, nu presupuneţi că orice e-mail pe care îl primiţi este autentic. Dacă în e-mail vi se solicită să vizitaţi un website pentru a „actualiza", „valida" sau „confirma" informaţiile privind contul bancar fiţi sceptic. Ştergeţi e-mailurile de phishing. Acestea poartă viruşi ce vă pot afecta calculatorul. Nu deschideţi anexe şi nici link-uri ce vă sunt trimise prin astfel de e-mailuri.
Escrocheria prin alertă falsă de fraudă este similară phishing-ului. Fraudatorul vă contactează prin e-mail sau telefonic şi vă informează că există o problemă cu contul dumneavoastră. Pentru a rezolva problema sau pentru a îmbunătăţi securitatea contului vi se solicită confirmarea datelor personale. Escrocii sunt recunoscuţi pentru inventivitatea acestora în crearea de poveşti cu scopul de a-şi păcăli victimele.
Unor persoane li s-a spus că le-a fost folosit cardul de credit pentru efectuarea de achiziţii suspecte în ţări străine sau altora li s-a spus, pur şi simplu, că datele acestora sunt necesare în vederea îmbunătăţirii securităţii sau a gestionării contului.
Adesea, băncile sau instituţiile financiare îşi contactează clienţii pentru a-i avertiza cu privire la activităţi suspecte în contul acestora, însă acestea nu vă vor solicita niciodată să oferiţi date online sau telefonic. Dacă aveţi dubii sunaţi la bancă voi înşivă. 
Card skimming constă în copierea informaţilor de pe banda magnetică a cardului de credit sau a cardului bancar. Odată ce fraudatorii au obţinut datele cardului dumneavoastră pot crea un card fals sau „clonat" cu datele voastre şi pot efectua plăţi în contul vostru. Sau pur şi simplu aceştia pot crea o copie a cardului, folosindu-vă datele.
Fiţi suspicios în cazul în care un vânzător insistă să plece cu cardul în afara razei dumneavoastră de vedere pentru a procesa tranzacţia sau în cazul în care încearcă să treacă cardul prin mai multe dispozitive. Dacă vi se pare că dispozitivul nu arată corespunzător, nu îl folosiţi.

Atenție:

O bancă sau o instituţie financiară legitimă nu vă va solicita niciodată să faceţi clic pe un link dintr-un e-mail sau să trimiteţi date despre contul dumneavoastră prin e-mail sau online.
Nu trimiteţi niciodată date personale, cu privire la cardul de credit sau cont prin e-mail, şi nici nu le înregistraţi pe un website, în legătură cu care nu sunteţi sigur că este autentic.
Nu oferiţi date persoanele, cu privire la cardul de credit sau cont la telefon, afară de cazul în care dumneavoastră sunteţi cel care a apelat iar numărul de telefon provine dintr-o sursă credibilă.
Examinaţi informaţiile disponibile despre modalităţile de protecţie online. Păstraţi-vă actualizat software-ul de securitate cu scopul de a detecta şi îndepărta viruşii sau alte soft-uri dăunătoare.
Sunt corecte datele de contact furnizate într-un e-mail? Sunaţi la bancă sau la instituţia financiară pentru a întreba dacă e-mailul pe care l-aţi primit din partea acestora este autentic. Folosiţi un număr de telefon despre care ştiţi că este legitim, dintr-un extras de cont bancar sau cartea de telefon sau de pe verso-ul cardului bancar - nu vă încredeţi în datele de contact furnizate în e-mail.
 
  • Currently 4.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 4.8 din 5 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Imparatu Caligula si-a facut iapa senatir, dracNEA ...
    Mihai Tudose si-a anuntat demisia din functia de premier - oficial

    CATASTROFA TOTALA pesede ...
    O recunoaştere pentru învăţământul dual

    daca n-am putut da postei bani direct din buget, d ...
    EximBank finanţează Poşta Română cu 30 de milioane de lei

    CUM NU VII TU, TEPES DOAMNE, CA PRINZANDU-I PE PiS ...
    „Încrederea în trăinicia poporului român”

    HOTIA SI TALHARIA NE SALVEAZA ROMANIA ! ...
    Organizaţia Municipală Iaşi a PSD susţine Guvernul Tudose

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: