Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria IT&C

Cum îţi poţi creşte vânzările pe internet

IT&C



Data adaugarii: 2017-04-19

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Vinzi ceva pe internet? Atunci implementarea unui canal de vânzări îţi va creşte semnificativ vânzările
SEOmark.ro prezintă logica unei pâlnii de vânzări, sales funnel sau canal de marketing

În general, oamenii cumpără dacă au încredere în produs sau în vânzător. În comerţul clasic, te duci în magazin, vezi produsul, îl întorci pe toate feţele şi dacă îţi place, îl cumperi. În online e ceva mai greu, aşa că încrederea nu se stabileşte imediat, subliniază SEOmark.ro.
Ca regulă generală, e foarte dificil să îi arăţi cuiva o reclamă şi, imediat după, persoana în cauză să cumpere produsul respectiv. Asta nu se întâmplă decât foarte rar şi în general în cazul produselor de la brand-uri pe care le ştim şi le cunoaştem deja.
Practic, punem o reclamă undeva, avem click-uri, dar nimeni nu cumpără mai nimic. Cred că mulţi v-aţi lovit de asta. O mare parte din reticenţa vizitatorilor e explicată prin lipsa de încredere în voi şi în produsele voastre.

Cum creşti încrederea cu un canal de vânzări (sales funnel)

Logica e următoarea: înainte de a încerca să îi iei bani clientului, nu ar fi mai bine să îl convingi mai întâi că ai un produs bun?
În online asta se face prin conţinut oferit gratuit. Faci articole sau filmuleţe în care prezinţi beneficiile produselor/serviciilor tale, publici articole în ziare şi reviste, pui mici prezentări pe Facebook sau Youtube etc… Sunt convins că aţi înţeles ideea.
Important este să „agăţi” clientul cu informaţii plăcute şi ok, să îl convingi şi doar ulterior să încerci să îi vinzi ceva. Cu alte cuvinte, ÎNTÂI să îi câştigi încrederea şi să îl apropii de tine, DUPĂ CARE să îi vinzi produsul.
Şi nici vânzarea nu se face direct. După ce a citit un articol nu înseamnă neapărat că acel client e pregătit să şi cumpere. Trebuie să implementezi şi ceva intermediar, cum ar fi o abonare la un newsletter, un ghid gratuit (sau mai multe) oferte speciale etc…

Cum să implementezi efectiv un canal de vânzări (sales funnel)

Practic, canalul de vânzări implică faptul că există mai multe etape pe care un client de-al tău trebuie să le parcurgă pentru a fi gata mental de a cumpăra de la tine.

Etapele pot fi următoarele:

Pasul 1. Trece într-un excel toate link-urile articolelor tale, ale filmuleţelor de prezentare şi ale tuturor materialelor pe care vrei să le promovezi pentru a atrage trafic. Practic, îţi notezi undeva link-urile tuturor materialelor cu care te promovezi către publicul larg.
Pasul 2. Faci o audienţă personalizată în Adwords sau Facebook - în acea audienţă treci toate paginile de la Pasul 1 şi pui condiţia să fie exclusiv doar acele pagini. Adică cei care au vizitat acele pagini, dar NU au vizitat şi alte pagini. Acest lucru e important pentru că vrei să prezinţi mesajul de la Pasul 3 doar celor care au avut un prim contact cu tine, nu mai mult.
Pasul 3. Îţi faci nişte pagini de abonare la materiale gratuite. De exemplu, abonare la newslettere sau abonare la ghiduri gratuite, sau abonare la CEVA gratuit pe care îl oferi.
După care treci în acelaşi excel toate link-urile acestor pagini (dacă sunt mai multe, poate fi şi una singură).
Pasul 4. Faci în Adwords sau Facebook o campanie de remarketing prin care promovezi celor de la pasul 2 pagina ta de abonare. Ideea e să îi încurajezi pe cei care te-au vizitat, dar nu au făcut nimic să se aboneze la tine - adică să se apropie şi mai mult de brand-ul tău.
Pasul 5. Faci o nouă listă în excel: una cu toate produsele tale (în cazul unui magazin, poate fi doar începutul categoriei). Ulterior faci o nouă campanie în Adwords şi/sau Facebook: cei care s-au abonat la ghidul sau newsletter-ul tău dar NU au intrat şi pe paginile de produse. Practic, în această listă avem persoane relativ interesate, care te cunosc, dar care nu s-au interesat să şi cumpere efectiv ceva de la tine. Pentru aceste persoane trebuie să venim cu oferte concrete gen: reduceri sau promoţii (cupon reducere, discount) sau promoţii de trial gratuit (testezi produsul 10 zile gratis) sau invitaţii în magazin să testeze mostre gratuite sau pur şi simplu să se aboneze pentru a fi contactaţi telefonic de cineva din partea ta.
E mult mai valoros un telefon dat acestei persoane decât acelaşi telefon dat unei persoane de la paşii precedenţi. Şansa de a închide vânzarea e mai mare, deci timpul vânzătorului e mai bine folosit.
Pasul 6. Ultima campanie: targetezi pe Adwords şi/sau Facebook toate persoanele care au vizitat paginile tale de produse, dar nu au şi cumpărat. Asta se poate face făcând o audienţă care a vizitat paginile de produse, dar NU a vizitat şi pagina de final (thank you page) sau pagina de checkout. Acestor clienţi trebuie să le dai din nou un mesaj foarte puternic. În această etapă, un telefon este aproape obligatoriu. Ai, practic, de-a face cu persoane care aproape sigur sunt interesate de serviciile sau produsele tale, dar pe care ceva le-a reţinut în a cumpăra. De aici şi până la vânzarea finală nu e decât un pas. Sună-i, trimite-le reduceri sau promoţii sau alte beneficii.

Câteva explicaţii suplimentare

Asta este, în mare, logica unui sales funnel, canal de marketing sau pâlnie de vânzări (urăsc expresia asta, am mai menţionat?). Logica generală este să împarţi utilizatorii în niveluri de apropiere faţă de afacerea ta şi să vii la momentul potrivit cu mesajul potrivit pentru a-l împinge pe vizitator la următorul nivel.
Un avantaj distinct este că planul de mai sus poate fi implementat în Google Analytic, care are secţiune dedicată pentru sales funnel. După ce îl implementezi, poţi să vezi pe fiecare cât de interesaţi sunt (sau nu sunt) vizitatorii şi o să înţelegi foarte uşor ce trebuie să îmbunătăţeşti.
Dacă ai trafic, dar oamenii nu se abonează, înseamnă că articolele pe care le aduci nu sunt deloc convingătoare, sau oferta de abonare nu e primită prea bine.
Dacă după abonare oamenii nu intră şi pe paginile serviciilor/produselor tale, înseamnă probabil că materialele cu care i-ai atras sunt prea generale şi nu le-au trezit interes.
Şi multe alte situaţii. Ideea este însă că poţi vedea şi optimiza fiecare pas în parte, fiind mult mai uşor să îţi dai seama ce nu merge prea bine. Şi dacă poţi să măsori bine, poţi să îmbunătăţeşti semnificativ.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    asta si restul ministrilor trebuie sa sape santuri ...
    Liviu Pop: „Elevii României trebuie să aibă la timp manuale școlare de calitate”

    codrine, ascunde-i dracu pe prostacii astia cu off ...
    60 de percheziții în dosare de infracțiuni economice

    decat analfabeti in guvern! ...
    Taxa de solidaritate, de neînțeles și pentru membrii guvernului

    erata LEMNUL ...
    Lemnul de foc s-a scumpit cu peste 60%

    erata V-AU ...
    Lemnul de foc s-a scumpit cu peste 60%

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Specializat

    Politic

    Actualitate

    Turism

    IT&C

    Piata farma

    Extern

    Util