Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria IT&C

Utilizatorii ar renunţa la fotografiile din telefon pentru doar 10,37 euro

IT&C



Data adaugarii: 2017-04-20

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Kaspersky Lab: Chiar dacă oamenii cred că înţeleg cât de importante sunt datele lor, valoarea lor emoţională nu este reflectată în acţiunile de zi de zi

Chiar dacă oamenii pretind că ţin la amintirile lor mai mult decât la orice alt tip de informaţie păstrată pe dispozitivele lor digitale, ei sunt dispuşi, totuşi, să le vândă pe bani puţini, arată o cercetare realizată de Kaspersky Lab. 
Sondajul a arătat că, pentru 49% dintre oameni, fotografiile cu ei înşişi, într-o ipostază „delicată”, sunt cele mai valoroase informaţii pe care le au pe dispozitivele lor, urmate de fotografiile care îi reprezintă pe copiii lor şi partenerul de viaţă. Gândul că ar putea să-şi piardă toate aceste amintiri preţioase este considerat mai neplăcut decât perspectiva unui accident de maşină, despărţirea de partener sau o dispută cu un prieten sau cu un membru al familiei. Însă, atunci când au fost puşi faţă în faţă cu decizia de a şterge aceste informaţii pentru bani, utilizatorii şi-au dat informaţiile digitale, precum fotografiile, pe mai puţin de 10,37 euro. 
Când sunt întrebaţi, oamenii spun că amintirile digitale ocupă un loc special în inimile lor, poate pentru că aceste amintiri sunt considerate de neînlocuit. Peste două cincimi, de exemplu, spun că nu ar putea să înlocuiască fotografiile şi video-urile din călătorii (45%), pe cele cu copiii lor (44%) sau cu ei înşişi (40%). Studiul arată că gândul pierderii acestor amintiri preţioase este considerat foarte stresant de majoritatea oamenilor. Mai mult, acest studiu indică faptul că oamenii ţin la dispozitivele şi fotografiile lor chiar mai mult decât la parteneri, prieteni sau animale de companie. 
Kaspersky Lab a întrebat participanţii cât de afectaţi ar fi dacă ar trece prin diverse scenarii, printre care boala unui membru al familiei, despărţirea de partener, un accident de maşină, pierderea fotografiilor digitale, a contactelor şi altele. La nivel global, boala unui membru al familiei s-a clasat pe primul loc, fiind considerată de respondenţi cel mai neplăcut incident pe care l-ar putea trăi. Pierderea sau furtul unui dispozitiv şi pierderea fotografiilor personale s-au clasat pe locul al doilea şi al treilea, în topul situaţiilor neplăcute, în numeroase regiuni ale globului, depăşind situaţii ca accidentele de maşină, despărţirea de partener, o zi proastă la serviciu, certuri cu membrii familiei şi prietenii şi, în unele cazuri, chiar o boală a animalului de companie.

Deşi pretind că îşi preţuiesc amintirile, sunt dispuşi să le vândă pe mai nimic

Totuşi, un experiment efectuat pentru Kaspersky Lab de psihologii media de la Universitatea Wuerzburg le-a arătat cercetătorilor un rezultat contradictoriu: în ciuda faptului că pretind că ţin la informaţiile lor, oamenii sunt, în acelaşi timp, dispuşi să le vândă pentru o sumă surprinzător de mică.  
Participanţii la experiment au fost rugaţi să aprecieze cât ar valora, în bani, informaţiile stocate pe smartphone-urile lor, inclusiv fotografii cu familia şi prietenii, informaţiile de contact şi documentele personale. În mod surprinzător, valoarea pe care utilizatorii au dat-o informaţiilor lor a fost semnificativ mai mică decât ar fi fost de aşteptat, având în vedere disconfortul prin care au spus că ar trece dacă ar pierde acele date. Oamenii au avut tendinţa de a pune preţ mai mare pe detaliile lor financiare şi de plată (în medie 13,33 euro) decât pe alte tipuri de date. Informaţiile de contact au fost apreciate ca valorând, în medie, 11,89 euro, iar fotografiile au fost evaluate la o medie de doar 10,37 euro.
În plus, experimentul a arătat că este foarte probabil ca tocmai amintirile cele mai preţioase ale oamenilor să fie schimbate pe bani. Atunci când participanţilor li s-au oferit bani (pe baza sumelor amintite) în schimbul ştergerii informaţiilor respective (nicio informaţie nu a fost ştearsă cu adevărat), fotografiile cu familia şi prietenii, documentele personale şi fotografiile cu participanţii au primit cel mai frecvent aprobarea de a fi şterse. 
„Experimentul ne-a arătat nişte concluzii interesante şi care ne pun pe gânduri: chiar dacă oamenii cred că înţeleg cât de importante sunt datele lor, valoarea lor emoţională nu este reflectată în acţiunile de zi de zi. Pe de o parte, oamenii par să fie conştienţi de tipurile de informaţii care sunt cele mai importante pentru ei, apreciind că este foarte neplăcut să-şi piardă amintirile digitale, precum fotografiile”, comentează Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab. „Pe de altă parte, ei nu conştientizează valoarea datelor lor şi, astfel, pun o valoare monetară mică pe ele. Ei ştiu că, din punct de vedere emoţional, sunt importante, dar nu sunt capabili să le estimeze valoarea încă. Ar avea nevoie de cineva care să le reamintească mereu ce importante sunt informaţiile lor, înainte de a le face publice sau de a permite cuiva să le şteargă”.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    mai1 parca esti sosia basescu ...
    Metrorex ameninţă cu grevă pe termen nelimitat

    Mai frati romani. Asa obraznicie comunista mai rar ...
    Metrorex ameninţă cu grevă pe termen nelimitat

    Ajutoarele sociale cele mai mari le primesc sinist ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    Draga Dragan, Cu ajutoarele sociale ai perfecta ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    POZITIA CAPRA A SINDICATELOR ...
    Pozitia Federației Sindicatelor Automobilul Românesc cu privire la intenția Guvernului de a transfera contribuțiile plătite de angajator în sarcina angajatului

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Politic

    Actualitate

    IT&C

    Transporturi