Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Opinii

Liceul de mâine pentru societatea de poimâine

Opinii - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: Turnul Sfatului

Data adaugarii: 2018-01-04

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Se anunţă mari noutăţi la liceu
Educaţia economică explicită pare evitată ca atare şi restrânsă la educaţie antreprenorială
În acest moment, se află în dezbatere trei variante de planuri-cadru

Se anunţă mari noutăţi la liceu. Lumea şcolii şi cea din jur e cuprinsă iar de nelinişte amestecată cu speranţă, de la „iar se fac schimbări, adică experimente” la „bine că se schimbă ceva, că aşa nu mai merge”. Informaţia prinsă mai mult din zbor este că se schimbă planurile de învăţământ, cu înţelesul dedus că se schimbă materii, manuale, bacalaureat etc. De fapt, planurile-cadru (discipline, domenii de studiu, număr de ore) vizate de schimbare sunt numai pentru liceul teoretic. Deocamdată, acestea au fost puse în dezbatere publică şi în niciun caz nu vor fi legiferate prin referendum. Odată stabilite planurile-cadru, vor intra în lucru programele de învăţământ. Aplicarea va începe abia când va ajunge la liceu generaţia care va intra în clasa a V-a în anul şcolar imediat următor adoptării programelor alcătuite pe baza viitoarelor planuri-cadru. Valorificarea practică este de aşteptat la nivelul societăţii, al economiei de peste nişte ani.
În acest moment, se află în dezbatere trei variante de planuri-cadru pentru liceu, filiera teoretică. Iniţiatorii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, le caracterizează astfel: 1 - „varianta cea mai apropiată de actualele planuri-cadru de învăţământ aflate în vigoare, dar echilibrează alocările la nivel de arii/discipline”; 2 - „propune modificări mai ample faţă de actualele planuri-cadru de învăţământ aflate în vigoare, prin alocarea unui număr de ore diferit pe arii/discipline”; 3 - „acordă o mai mare putere de decizie şcolilor în definirea parcursului educaţional al elevilor, fiind indicat un număr minim-maxim de ore în cazul disciplinelor din CD/CDS” (simplu spus, număr diferenţiat de ore la materii obligatorii/ materii de ales la dispoziţia şcolii). Primele două variante sunt definite în continuitatea planurilor de la gimnaziu, fără „discipline noi, care să promoveze abordări integrate”. Prima variantă lasă puţine opţiuni şcolii, a doua „propune un număr semnificativ de ore pentru CDS”, a treia „oferă şcolilor posibilitatea adaptării ofertei curriculare la nevoi complexe ce au în vedere perspectiva specializării elevilor, nevoilor locale şi a resurselor umane”. Clar ca inovativă este indicată această a treia variantă, cu semnalarea că, odată aleasă, “va necesita un efort de adaptare la nivel de şcoli”. Niciuna dintre propuneri nu prevede mai puţin de 30 de ore pe săptămână, previzibilă fiind încărcarea maximă, de 32 de ore. Fără a intra în detalii cantitative, este de observat că se prefigurează discipline cu câte o singură oră pe săptămână (istorie, geografie, chimie, socio-umane, educaţie fizică), se încearcă deschideri către educaţie artistică, iar educaţia economică explicită pare evitată ca atare şi restrânsă la educaţie antreprenorială. Este anunţată o listă de discipline opţionale, între care statistică aplicată în ştiinţele sociale, statistică aplicată în ştiinţele naturii, dimensiunea de gen de-a lungul istoriei, producţie audio, dezavantaj şi excluziune socială, matematica consumatorului, identităţi virtuale, apps design, graphic story-telling etc. Dacă denumirile au fost puse pe listă doar ca dovadă că se face reformă şi se cultivă creativitatea, nu ar însemna decât ceva formal, făcut numai ca să se vadă deschiderea spre “altceva”, spre “interdisciplinar”, spre “domeniile viitorului”. La fel, ar fi contraproductiv dacă dezbaterea lansată acum pentru planurile-cadru de liceu teoretic ar copia stilul dezbaterii anterioare, pentru planurile-cadru de gimnaziu, care s-a redus la o luptă pe număr de ore la o disciplină sau alta.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Pop Mihai:
    Selectam moderatori de anunturi. Primiti plata pentru fiecare anunt moderat. Trebuie sa verificati anunturile pe care alte persoane le posteaza, apoi sa le aprobati afisarea in sistem. Nu este necesara experienta. Va invatam noi totul. Cereti detalii la adresa de email: [email protected]
    2018-01-04, 20:39:32 (adresa: 213.233.84.*)
Adauga comentariul tau:
* Nume: Email:

* Mesaj:

caractere rămase.

Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

IMPARATUL CALIGULA SI-A FACUT IAPA SENATOR, dracNE ...
Iohannis, in conferinta de presa comuna cu premierul japonez: Vom lansa demersuri ca in viitor sa ridicam relatiile la nivel de parteneriat strategic

decat sa ne radem de fraieri! ...
Stadiul actual al derulării programului Start-Up Nation

daca n-am avea ”autoritati de reglementare” am ...
ANRE aprobă un preţ al gazelor naturale de 88,28 lei pe MWh

ANU ASTA VA DUBLAM PRETURILE SI TAXELE CA SA VA LU ...
Tariful pentru rovinieta a fost actualizat

Nr 1, dar tu in ce societate crezi ca te afli? ...
ANRE aprobă un preţ al gazelor naturale de 88,28 lei pe MWh

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: