Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Opinii

Liceul de mâine pentru societatea de poimâine

Opinii - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: Turnul Sfatului

Data adaugarii: 2018-01-04

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Se anunţă mari noutăţi la liceu
Educaţia economică explicită pare evitată ca atare şi restrânsă la educaţie antreprenorială
În acest moment, se află în dezbatere trei variante de planuri-cadru

Se anunţă mari noutăţi la liceu. Lumea şcolii şi cea din jur e cuprinsă iar de nelinişte amestecată cu speranţă, de la „iar se fac schimbări, adică experimente” la „bine că se schimbă ceva, că aşa nu mai merge”. Informaţia prinsă mai mult din zbor este că se schimbă planurile de învăţământ, cu înţelesul dedus că se schimbă materii, manuale, bacalaureat etc. De fapt, planurile-cadru (discipline, domenii de studiu, număr de ore) vizate de schimbare sunt numai pentru liceul teoretic. Deocamdată, acestea au fost puse în dezbatere publică şi în niciun caz nu vor fi legiferate prin referendum. Odată stabilite planurile-cadru, vor intra în lucru programele de învăţământ. Aplicarea va începe abia când va ajunge la liceu generaţia care va intra în clasa a V-a în anul şcolar imediat următor adoptării programelor alcătuite pe baza viitoarelor planuri-cadru. Valorificarea practică este de aşteptat la nivelul societăţii, al economiei de peste nişte ani.
În acest moment, se află în dezbatere trei variante de planuri-cadru pentru liceu, filiera teoretică. Iniţiatorii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, le caracterizează astfel: 1 - „varianta cea mai apropiată de actualele planuri-cadru de învăţământ aflate în vigoare, dar echilibrează alocările la nivel de arii/discipline”; 2 - „propune modificări mai ample faţă de actualele planuri-cadru de învăţământ aflate în vigoare, prin alocarea unui număr de ore diferit pe arii/discipline”; 3 - „acordă o mai mare putere de decizie şcolilor în definirea parcursului educaţional al elevilor, fiind indicat un număr minim-maxim de ore în cazul disciplinelor din CD/CDS” (simplu spus, număr diferenţiat de ore la materii obligatorii/ materii de ales la dispoziţia şcolii). Primele două variante sunt definite în continuitatea planurilor de la gimnaziu, fără „discipline noi, care să promoveze abordări integrate”. Prima variantă lasă puţine opţiuni şcolii, a doua „propune un număr semnificativ de ore pentru CDS”, a treia „oferă şcolilor posibilitatea adaptării ofertei curriculare la nevoi complexe ce au în vedere perspectiva specializării elevilor, nevoilor locale şi a resurselor umane”. Clar ca inovativă este indicată această a treia variantă, cu semnalarea că, odată aleasă, “va necesita un efort de adaptare la nivel de şcoli”. Niciuna dintre propuneri nu prevede mai puţin de 30 de ore pe săptămână, previzibilă fiind încărcarea maximă, de 32 de ore. Fără a intra în detalii cantitative, este de observat că se prefigurează discipline cu câte o singură oră pe săptămână (istorie, geografie, chimie, socio-umane, educaţie fizică), se încearcă deschideri către educaţie artistică, iar educaţia economică explicită pare evitată ca atare şi restrânsă la educaţie antreprenorială. Este anunţată o listă de discipline opţionale, între care statistică aplicată în ştiinţele sociale, statistică aplicată în ştiinţele naturii, dimensiunea de gen de-a lungul istoriei, producţie audio, dezavantaj şi excluziune socială, matematica consumatorului, identităţi virtuale, apps design, graphic story-telling etc. Dacă denumirile au fost puse pe listă doar ca dovadă că se face reformă şi se cultivă creativitatea, nu ar însemna decât ceva formal, făcut numai ca să se vadă deschiderea spre “altceva”, spre “interdisciplinar”, spre “domeniile viitorului”. La fel, ar fi contraproductiv dacă dezbaterea lansată acum pentru planurile-cadru de liceu teoretic ar copia stilul dezbaterii anterioare, pentru planurile-cadru de gimnaziu, care s-a redus la o luptă pe număr de ore la o disciplină sau alta.
 
  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.0 din 4 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Bai nr. 1 , da spune ma si tu ceva odata. Ai acei ...
    Primele reacții din PSD, după condamnarea lui Dragnea ​

    Cea mai pertinenta in a comenta condamnarea lui D ...
    PRESA INTERNAȚIONALĂ, despre condamnarea lui Liviu Dragnea la închisoare

    Citesc si nu imi vine sa cred: SUA se retrage di ...
    Angela Merkel - preocupată de «tendințele agresive» ale Iranului

    Liviu va face puscarie sau arest la domiciliu pe I ...
    Liviu Dragnea, condamnat cu executare!

    BRAZILIA 8 DUMNEZEU 8; Brazilia 8/15 Dumnezeu 8/15 ...
    Brazilia revine în scenă

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: