Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (9) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Opinii

O recunoaştere pentru învăţământul dual

Opinii - Florin Antonescu
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: viata-libera.ro

Data adaugarii: 2018-01-16

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Posibilitatea organizării claselor cu dublu profil sau dublă specializare este extinsă şi la învăţământ dual
Legătura dintre şcoală şi mediul economic este con­cretizată printr-o serie de prevederi la nivel mana­gerial şi al formării pro­fesionale
Acolo unde şcoala e preponderent duală, directorul aprobă curriculumul în dezvoltare locală, elaborează planificarea strategică şi planul de acţiune al şcolii 

Învăţământul profesional dual primeşte o accentuare a importanţei sale pentru asigurarea resursei umane în economie odată cu includerea în Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP). Este acel regulament apărut de curând şi citit pe sărite şi convenabil, propagat cu însuşiri „catastrofice”, cum ar fi că „încalcă dreptul elementar al cetăţenilor la proprietate” şi că „restrânge un drept fundamental”, pentru că într-un punct al unui articol dintr-un total de vreo două sute cere ca la şcoală, în oră, telefonul să fie pus de-o parte.
Se pornesc dezbateri, e interpelat ministrul şi astfel rămâne ignorat ceea ce e cu adevărat de interes în acest regulament: legătura dintre învăţătura de carte şi meserie apare pentru prima oară reglementată la nivelul funcţionării ei de fiecare zi; învăţământul dual este recunoscut şi pe această cale în rândul lumii, cu valorizarea trăsăturilor specifice. La urma urmei, esenţa modificărilor şi completărilor aduse ROFUIP prin ordin al ministrului educaţiei naţionale (nr. 3027/2018) la învăţământul dual se referă.
În primul rând, apare clar legiferată posibilitatea organizării acestei forme, prin completarea prevederii existente că „în unităţile de învăţământ, cursurile se pot organiza în forma de învăţământ cu frecvenţă sau în forma de învăţământ cu frecvenţă redusă” cu „în unităţile de învăţământ care şcolarizează în învăţământul profesional şi tehnic, cursurile se pot organiza şi în forma de învăţământ dual”. Posibilitatea organizării claselor cu dublu profil sau dublă specializare este extinsă şi la învăţământ dual: „În unităţile de învăţământ care şcolarizează elevi în învăţământ profesional şi tehnic dual în care numărul de elevi de la o specializare/ domeniu de pregătire profesională este sub efectivele prevăzute în Legea educaţiei naţionale nr.
1/ 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se pot organiza clase cu maximum trei grupe cu calificări diferite”.
Legătura dintre şcoală şi mediul economic este concretizată printr-o serie de prevederi la nivel managerial şi al formării profesionale. Managerial, preşedintele consiliului de administraţie dintr-o şcoală profesională majoritar duală este ales dintre membrii consiliului cu majoritate simplă a voturilor, spre deosebire de preşedintele consiliului de administraţie al unei şcoli obişnuite, care e de drept preşedintele consiliului de administraţie. Echivalent, revocarea directorului în învăţământul dual se decide prin votul secret a două treimi din membrii consiliului de administraţie. Particularizat, acolo unde şcoala e preponderent duală, directorul aprobă curriculumul în dezvoltare locală, elaborează planificarea strategică şi planul de acţiune al şcolii (PAS) şi le supune aprobării consiliului de administraţie, primind la rândul său spre aprobare curriculumul în dezvoltare locală (CDL) avizat de consiliul profesoral. 
Esenţial pentru reglementarea formării profesionale este că „unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care şcolarizează în învăţământ profesional şi tehnic dual încheie contracte de parteneriat cu unu sau mai mulţi operatori economici sau cu o asociaţie/ un consorţiu de operatori economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea şcolară. Pentru pregătirea profesională, fiecare elev major, respectiv părintele, tutorele sau susţinătorul legal al elevului minor din aceste unităţi de învăţământ prevăzute încheie un contract de pregătire practică individual cu operatorul economic şi unitatea de învăţământ. Contractele prevăzute se reglementează prin metodologii specifice aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale”. 
 
  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Recunostere invatamany:
    CATASTROFA TOTALA pesede
    2018-01-16, 05:57:45 (adresa: 95.77.196.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

poluator la micro ...
Treci pe centrală termică de apartament? Avantaje și dezavantaje

la ct nu poti sa tii un geam intredeschis ca ti in ...
Treci pe centrală termică de apartament? Avantaje și dezavantaje

la ct nu poti sa tii un geam intredeschis ca ti in ...
Treci pe centrală termică de apartament? Avantaje și dezavantaje

expert de carton si a lansat raportul anul, o nuli ...
Expert Forum şi-a lansat raportul anual: Guvernarea de tip bazar

sa nu cada reteaua ca dispare pokemonul ...
3 din 4 români aleg smartphone-ul în locul televizorului

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: