Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Piata bursiera

O treime din rapoartele anuale ale companiilor listate la Londra ascund informaţii

Piata bursiera - Afrodita Cicovschi / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2016-12-15

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Potrivit unui studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants, companiile FTSE 100 nu oferă investitorilor „tabloul complet” cu privire la performanţa afacerilor şi la riscuri

Aproximativ o treime (30%) din companiile FTSE 100 (companiile cu cea mai mare capitalizare de piaţă de pe bursa de valori din Londra) ascund informaţii relevante din rapoartele lor anuale şi portretizează un tablou incorect al oportunităţilor şi riscurilor, potrivit unui nou raport de cercetare al proiectului „Valorizarea Talentelor”, o colaborare între Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD)  şi Chartered Management Institute (CMI).
Cercetarea arată că multe organizaţii nu includ informaţii vitale cu privire la forţa de muncă, inclusiv despre incidente legate de protecţia muncii şi a sănătăţii la locul de muncă, încălcări ale securităţii datelor, provocările legate de calificări şi rulajul angajaţilor în rapoartele lor anuale, creând astfel un risc real pentru cei care folosesc astfel de rapoarte, precum investitorii.  
Raportul evaluează standardul actual al raportării capitalului uman de către companiile FTSE 100 măsurând dacă şi cum au evoluat raportările anuale ale acestora între 2013 şi 2015.
Potrivit raportului, spaţiul dedicat bunăstării angajaţilor în unele rapoarte s-a redus semnificativ, 2 din 5 companii micşorând volumul de informaţii pe care îl raportează în acest sens.
„Cu toate acestea, o comparaţie între rapoartele companiilor şi cele redate în presă arată că nu toate organizaţiile au fost transparente în rapoartele anuale, cu privire la problemele legate de forţa de muncă. De exemplu, au existat trei cazuri de grevă la locul de muncă printre companiile FTSE 100 relatate în presă; două dintre aceste greve au fost raportate pe larg în rapoartele anuale, dar celălalt nu a fost raportat deloc. În total, au existat patru cazuri de tranzacţii realizate pe bază de informaţii privilegiate (insider trading) în presă, dar niciunul nu a fost relatat în rapoartele anuale”, susţin specialiştii.
Pe de altă parte, calitatea şi cantitatea raportării aspectelor legate de capitalul uman s-a îmbunătăţit - cu o creştere în raportarea problemelor de etică (în creştere cu 22%), diversităţii (în creştere cu 39%) şi a drepturilor omului (în creştere cu 127%), în timp ce băncile şi-au crescut transparenţa în urma recentei crize financiare şi a scandalurilor legate de asigurările de credite din Marea Britanie.

„E nevoie de schimbare”

Kristof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE, a afirmat că raportul arată cât de importantă este nevoia de schimbare.
„Trebuie să le recunoaştem angajaţilor rolul-cheie de a crea şi consolida valoarea la locul de muncă. Eşuarea în a obţine această recunoaştere determină o serie de riscuri majore - ceea ce înseamnă că oportunităţi imense vor fi ratate - deoarece liderii de business, investitorii şi alţi stakeholderi nu vor avea datele complete pentru a lua cele mai bune decizii. Pentru a adresa această problemă este nevoie de o abordare integrată.
Acest efort combinat este necesar pentru a furniza datele care să asigure informaţiile esenţiale pentru conturarea viziunilor ce transformă performanţa de business pe termen scurt, mediu şi lung”, a spus Kmuk.
 
La rândul său, Vince Cable, fost ministru al Mediului de Afaceri din Marea Britanie, a spus că peisajul modern de business este din ce în ce mai mai mult format din lucruri intangibile precum capitalul social, intelectual sau de brand. „Oamenii joacă un rol central în aceste lucruri intangibile - ei sunt cei care conduc, gestionează şi livrează afaceri. Eşuând în a măsura adecvat impactul şi valoarea angajaţilor, se creează o discrepanţă uriaşă între bilanţul anual al unei companii şi evaluarea sa de piaţă. Acest raport scoate, de asemenea, în evidenţă faptul că unele companii s-ar putea să omită cu bună-ştiinţă informaţii relevante pentru a minimiza  reacţiile negative ale investitorilor. Acest lucru arată o slabă înţelegere a importanţei informaţiilor cu privire la capitalul uman şi nevoia de mai multă transparenţă”, a declarat acesta în comunicatul remis presei.

„În timp ce organizaţiile par să îşi îmbunătăţească raportarea corporativă despre cum contribuie angajaţii la creşterea performanţei organizaţionale, încă mai avem un drum lung de parcurs până să avem un tablou complet despre cum organizaţiile îşi dezvoltă şi gestionează propriii angajaţi. Avem nevoie de mai multe definiţii comune ale angajaţilor-cheie şi ale indicatorilor organizaţionali. De asemenea, avem nevoie de la companii să fie mai coerente în privinţa modului în care folosesc aceste măsurători în vederea oferirii unei mai bune perspective asupra activităţii lor tuturor părţilor implicate în procesul de business”, a declarat, la rândul său, Peter Cheese, director executiv în cadrul CIPD.

 „Motorul numărul unu al creşterii productivităţii şi al afacerii este calitatea managementului şi a conducerii, acest lucru fiind critic pentru modul în care organizaţiile pot obţine pe termen cât mai lung cele mai bune rezultate de la oamenii lor. Dar în cazul în care managerii nu au o vedere clară a modului în care pot fi măsurate aspecte ce ţin de angajaţi, se vor afla într-un unghi mort cu privire la performanţă şi nu vor putea lua cele mai bune decizii cu privire la activitatea lor”, a spus Ann Francke, director executiv al CMI.



Fondat în 1919, Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) este cea mai importantă şi cea mai mare organizaţie mondială a profesioniştilor în contabilitatea de management, având peste 227.000 cursanţi şi membri, în 179 de ţări, implicaţi în activităţile cheie ale business-urilor. Membrii şi cursanţii CIMA lucrează în industrie, comerţ, sectorul public sau instituţii non-profit.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    astazi referendum in Lombardia si Veneto pt inde ...
    Confruntarea dintre Barcelona și Madrid, pe cale să se agraveze

    pe cand o perchezitii la offshore ...
    60 de percheziții în dosare de infracțiuni economice

    pe cand una cu Avram Iancu? ...
    Monedă din argint cu tema Laureați ai Premiului Nobel originari din România – Elie Wiesel

    erata LUAT ...
    Lemnul de foc s-a scumpit cu peste 60%

    v au laut lemnu austriecii!!! ...
    Lemnul de foc s-a scumpit cu peste 60%

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Politic

    In brief

    Actualitate

    IT&C

    Auto

    Real estate

    Extern

    Gadgeturi