Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Retail

În România, retailul creşte peste media europeană

Retail



Data adaugarii: 2017-06-21

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


GfK a derulat un studiu-analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluţii şi prognoze pentru 2017. Indicatorii de piaţă evaluaţi pentru un total de 32 de ţări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale, inflaţia, profitabilitatea spaţiilor comerciale. De asemenea, GfK oferă o prognoză asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spaţiile comerciale pentru 2017.

Puterea de cumpărare în 2016: Cea mai mare creştere, în Europa Centrală şi de Est

Reducerea şomajului şi o uşoară creştere a veniturilor au avut un impact favorabil în multe domenii. În 2016, consumatorii din UE au avut un venit mediu de 16,153 € de persoană pentru consum, chirie, economii şi contribuţii pentru pensii, o putere de cumpărare nominală mai mare cu +0,7% faţă de anul anterior. Este important de remarcat faptul că diferenţele de curs valutar au o influenţă negativă, în special prin devalorizarea lirei sterline britanice. Ţările din Europa Centrală şi de Est au avut cele mai mari rate de creştere.
Chiar dacă în creştere, puterea de cumpărare în România este printre cele mai mici din Europa. Situaţia este asemănătoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Herţegovina, Macedonia, Albania şi, parţial, Turcia. Regiunile ţării unde puterea de cumpărare înregistrează un mic salt faţă de restul ţării sunt: Bucureşti şi judeţele Cluj, Timiş, Arad, Alba, Sibiu, Braşov, Prahova, Argeş.

Prognoza cifrei de afaceri aferente retailului din spaţiile comerciale pentru 2017: creştere economică robustă pentru ţările UE

GfK estimează o creştere de 1,5% a afacerilor din retail. Dacă excludem Marea Britanie, cifra ajunge la peste 2%. Ţările campioane de anul trecut sunt în prim-plan şi în 2017. În special România (aproape 10%) şi Ungaria (în jur de 6%) au rate de creştere dinamice. GfK estimează o creştere între 4 şi 5,5% pentru Croaţia, Bulgaria şi ţările baltice, iar în Polonia puţin peste 5%, graţie aprecierii zlotului polonez, precum şi creşterii veniturilor şi a preţurilor. După un declin de doi ani, retailerii din Grecia pot respira uşuraţi datorită unei creşteri de un procent prognozat pentru 2017.

Ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale: creşterea puterii de cumpărare se reflectă doar parţial

Tendinţa de declin a ponderii cheltuielilor populaţiei Europei în retail a continuat şi în 2016. Cifrele arată că această cotă este de 31% în 2016 faţă de 31,4% anul precedent. Europenii investesc o pondere din ce în ce mai mare din venitul lor în sănătate, gastronomie şi întreţinere.

Inflaţie: Preţurile cresc treptat

La +0,3%, creşterea preţurilor în 2016 abia dacă a depăşit inflaţia zero care a caracterizat 2015.
Unsprezece dintre statele europene chiar au înregistrat deflaţie anul trecut. A fost în special cazul ţărilor din Europa de Est şi de Sud-Est. Printre ele se numără şi România, cu o deflaţie de 1,2% în 2016 şi o inflaţie prognozată pentru 2017 de 1,6%.
Comisia Europeană prognozează o rată a inflaţiei de 1,8% pentru 2017. Consumatorii estonieni (+2,8%) şi cei britanici (+2,5%) par a fi cei mai afectaţi anul acesta.

Profitabilitatea spaţiilor comerciale: dezvoltarea inegală a spaţiilor de retail

Pe ansamblu, profitabilitatea a crescut în UE cu aproape un procent în 2016. Pentru că şi populaţia a crescut în acelaşi interval de timp, profitabilitatea spaţiilor a crescut cu 0,4%, ajungând la o medie de 1,17 mp pe cap de locuitor. Dar valorile diferă foarte mult de la o ţară la alta. Austria şi Olanda nu au reuşit să atingă aceleaşi valori la acest capitol în 2016, comparativ cu anul precedent. Chiar şi aşa, aceste două ţări, împreună cu Belgia, continuă să aibă cea mai mare profitabilitate pe cap de locuitor a spaţiilor comerciale între ţările UE luate în considerare de studiu. Ratele de profitabilitate au crescut în Europa Centrală şi de Est pe fondul unei mai bune stări de spirit a consumatorilor şi a ratelor predominant peste medie de creştere a retailului. Extinderile şi deschiderile de magazine de mari dimensiuni au contribuit, de asemenea, la creşterea profitabilităţii spaţiilor de retail în Spania şi în Italia.
Ca şi anul anterior, cele mai mari rate de profitabilitate au venit din Luxemburg, din Elveţia şi din Norvegia, iar cele mai mici din Ucraina - care înregistrează doar 27% din profitabilitatea Luxemburgului.
În România, spaţiul comercial aferent unui locuitor se află încă sub media europeană, la 0,7 mp, şi cu o profitabilitate de sub 2.500 eur/mp.
„Europa navighează în prezent în ape tulburi“, explică Antje Hille, GfK retail expert. „Coeziunea Uniunii Europene a fost pusă la încercare de mai multe ori în 2016. Alături de problemele recurente - criza refugiaţilor şi terorismul - noile provocări au fost reprezentate de Brexit, de creşterea tendinţelor naţionaliste în aproape toate statele membre şi de tensiunile politice din Turcia. În ciuda acestor evoluţii, economia europeană s-a dovedit robustă. Consumul privat în Europa reprezintă un stimul important pentru dezvoltarea economică. Retailul a profitat, chiar dacă ratele de creştere actuale au fluctuat substanţial între statele europene analizate”.
 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 9 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Ro = CONGO:
    ASA E IN ORICE COLONIE DIN LUMEA A TREIA SUBDEZVOLTATA
    2017-06-21, 04:59:45 (adresa: 95.77.196.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

trebuiesc oprite calauzile traficante. ...
Polițiștii de frontieră români continuă să salveze vieți, în timpul misiunilor FRONTEX din apele Mării Egee

unificare ucrainei se poate cu ajutorul Rusiei ...
Rusia este determinată să contribuie la unificarea Ucrainei?

Finlanda NU poate intra in nato,pentruca NU sunt r ...
Finlanda nu exclude posibilitatea de a adera la NATO

eficientizarea activitatii economice . ...
CFR SA a recepţionat peste 100 de km de cale ferată modernizată

rachete de fier vechi ...
Polonia obține compensații (offset) pentru cumpărarea rachetelor Patriot de la americani: România nici măcar nu a negociat așa ceva

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Politic

Economie mondiala