Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Retail

Atac la supermarket-uri

Retail - Andreea Andrei
(citeste alte articole de acelasi autor »)


imagine-articol-1

Sursa foto: HotNews


Data adaugarii: 2017-08-17

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Ministrul Daea vrea să mute marile magazine în afara oraşului 
Este necesară deschiderea magazinelor de proximitate
Supermarket-urile trebuie amplasate la o distanţă de cel puţin 1 km faţă de o piaţă

Ministerul Agriculturii vrea să impună noi reguli pentru marile lanţuri de supermarket-uri şi hipermarket-uri. Mai exact, ministerul doreşte modificarea cadrului legislativ de funcţionare şi amplasare a supermarket-urilor şi hipermarket-urilor. Astfel, acestea ar urma să fie mutate în afara marilor oraşe şi în zone mai puţin populate în care nu locuiesc mulţi oameni, notează B1 TV. Astfel, potrivit noilor reguli, supermarketurile ar trebui amplasate la o distanţă de cel puţin un kilometru faţă de o piaţă locală, iar hipermarketurile, în afara oraşelor. 
"Stabilirea regulilor de amplasare a acestor spaţii comerciale este necesar să se facă cu modificarea unor acte normative existente, căutându-se amplasarea lor în zone predilect comerciale, în afara centrului oraşelor, cât şi în zone cu densitate redusă a populaţiei", a anunţat ministerul, informează B1TV.

Studiu Retailer Scorecard

Potrivit celui mai recent studiu Retailer Scorecard, realizat de WWF România (document ce analizează performanţa de mediu a principalilor 11 retaileri alimentari din România),  procentul de legume şi fructe româneşti disponibile în rafturile marilor retaileri a crescut până la 61% în 2016, faţă de 55% în 2014”. 
La realizarea studiului au fost analizaţi principalii retaileri alimentari din România: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Penny Market, Profi şi Selgros. 5 dintre cele 11 lanţuri de magazine analizate au obţinut scoruri de peste 50%. 
Potrivit Retailer Scorecard, ,,retailerii sunt interesaţi de promovarea  produselor româneşti prin diverse iniţiative, printre care comercializarea produselor de marcă proprie elaborate împreună cu furnizori locali, colaborări cu producătorii locali şi promovarea acestor produse prin diverse canale de comunicare.
Este important de observat corelarea pozitivă a politicilor adoptate de magazine cu produsele disponibile la raft, astfel încât politicile riguroase ale unora dintre retaileri fac disponibile mai multe produse certificate pentru consumatori”.

Într-un interviu telefonic acordat Curierului Naţional, Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Industria Alimentară (FNSIA), a declarat că susţine propunerea de proiect iniţiată de Ministerul Agriculturii potrivit căreia marile hipermarket-uri ar urma să fie mutate în afara oraşului. O mutare a hipermarket-urilor în zonele limitrofe ale oraşului poate duce la o activitate mai bună a producătorilor mici, a mai declarat Frumosu. 
Prin urmare, este necesară deschiderea magazinelor de proximitate (de cartier) sau a unor pieţe volante a producătorilor autohtoni după modelul celor din marile oraşe europene. Însă, pentru ca acest lucru să se întâmple, preşedintele FNSIA este de părere că statul trebuie să vină cu măsuri care să îmbunătăţească regimul de taxe şi impozite al magazinelor mici. Cu alte cuvinte, este nevoie de o relaxare a fiscalităţii magazinelor mici şi mijlocii. 
Potrivit lui Frumosu, din cauza faptului că producătorii români nu au ştiut să se asocieze, magazinele mici au fost distruse. Drept urmare, asistăm la un dresaj al românului, în ceea ce priveşte modul în care acesta îşi face cumpărăturile. 
În încheiere, preşedintele FNSIA a reiterat nevoia pentru adoptarea unei măsuri care să fie benefice atât pentru cetăţeni, cât şi pentru producătorii locali. „Consider că trebuie să mergem în hipermarket-uri doar atunci când trebuie să cumpărăm în cantităţi mai mari”, a concluzionat Frumosu.
 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Pieter :
    Stupiditatea acestui ministrake depaseste pe cea a oii pe care o cauta de oua ! Egaleaza doar excrocheria "frumosului" sindi.ka.ka.list care falseaza cu oraznicie !
    2017-08-17, 09:12:11 (adresa: 78.97.145.*)
  2. de dragnea ot gratia:
    abia astept sa-i vad pe votacii psd cu carucioarele pe dn-urile fara trotuar! bine, mai pot cumpara de la coltul strazii, la preturi cu 50% mai mari!
    2017-08-17, 11:42:09 (adresa: 95.77.216.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Anticoruptia este misto pana ajunge la tine, cu un ...
Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

dar cand au avut? ...
O zi liberă pentru elevi: Ziua Educației, pe 5 octombrie

iar la sfarsit votezi politicieni condamnati defin ...
Metode eficiente pentru siguranța casei. Cum eviti spargerile

s-a racit vremea si mai economisim din lemnele pe ...
O zi liberă pentru elevi: Ziua Educației, pe 5 octombrie

URMEAZA O IEPOCA NOUA DE PROSPERITATE MUSULMANA PE ...
Merkel va guverna fără social-democraţi. O victorie "amară", UCD-UCS obţinând cel mai scăzut scor în istoria alegerilor de după 1949

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Eveniment

Economie

Fonduri Europene

Finante Banci

Actualitate Companii

Politic

Economie mondiala

Business Style

Actualitate

Turism

IT&C

Transporturi

Retail