Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (6) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Bucureştiul, pe locul 5 în topul celor mai aglomerate oraşe din lume

Transporturi

imagine-articol-1

Data adaugarii: 2017-02-23

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Bucureştiul se află pe locul 5 în topul celor mai aglomerate oraşe din lume, cu un indice de congestie de 50%, în 2016 acesta crescând cu 7% faţă de 2015, potrivit unui studiu publicat de producătorul olandez de sisteme de navigaţie prin GPS TomTom. Cea mai aglomerată zi din 2016 a fost 5 decembrie, iar bucureştenii petrec în medie 57 de minute pe zi în plus faţă de condiţii normale de trafic şi 218 ore în plus pe an.
În medie, bucureştenii petrec cu 50% mai mult timp în trafic decât în condiţii normale de circulaţie. La orele de vârf, situaţia este şi mai gravă, dimineaţa pierzând cu 90% mai mult timp în trafic decât în condiţii normale, iar seara cu  98% mai mult.
Pe primul loc în clasamentul TomTom se află Mexico City, cu un indice de congestie de 66%, în creştere cu 7% faţă de 2015. 
Pe locul doi se află Bangkok, cu un indice de congestie de 61%, în creştere cu 4% faţă de 2015. 
Pe locul trei se află Jakarta, cu un indice de congestie de 58, pe locul 4 se află Chongping, cu un indice de congestie de 52%, în creştere faţă de 2015 cu 14%. 
S-a ajuns într-o astfel de situaţie deoarece Primăria Capitalei, Primăriile de sector, Poliţia rutieră şi Ministerul Transporturilor nu şi-au făcut treaba în ultimii ani.

Nouă ani fără investiţii în RATB

Mai precis, în ultimii 9 ani, Primăria Capitalei nu a investit aproape deloc în dezvoltarea transportului în comun, nu s-au mai cumpărat autobuze, tramvaie şi troleibuze, flota este învechită, circa 40% fiind nefuncţională, mijloacele de transport în comun nu au benzi unice şi rămân blocate în trafic. Astfel, nefiind siguri că pot ajunge la timp la serviciu sau la şcoală cu mijloacele de transport în comun, conexiunile nefiind bune (trebuie să schimbi câteva mijloace de transport ca să ajungi la muncă/şcoală), oamenii folosesc maşina personală.
Şi în ceea ce priveşte marile proiecte de infrastructură - pasaje, străpungeri, lărgiri străzi - lucrurile s-au mişcat foarte greu. Primarul Sorin Oprescu abia a reuşit să termine pasajul Basarab, început încă din vremea mandatului de primar al lui Traian Băsescu, s-au finalizat pasajele de la Mihai Bravu, de la Piaţa Presei Libere, de la Băneasa, însă o bună parte dintre lucrările municipalităţii au întârzieri masive - Pasajul Piaţa Sudului, Pasajul Ciurel etc. În plus, municipalitatea a amânat o serie de proiecte anunţate încă de acum zece ani: lărgirea străzii Fabrica de Glucoză, lărgirea străzii Dimitrie Pompeiu, lărgirea străzii Prelungirea Ghencea, o alternativă la bd. Iuliu Maniu, pasajul de la Doamna Ghica, Pasajul de la Piaţa Delfinului etc. Astfel că, deşi multe zone din Bucureşti s-au dezvoltat, iar numărul de maşini a crescut considerabil, reţeaua stradală a rămas cea din vremea lui Ceauşescu.
O altă restanţă a Primăriei sunt pistele pentru biciclete. Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor, a plătit 11 milioane de euro în 2008 şi 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. În 2012, Poliţia Rutieră a închis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefuncţionale. Ministerul Mediului a dat încă din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km de piste pentru bicicletă în Bucureşti, însă nu s-a făcut nimic cu banii până acum. Astfel s-a ajuns ca Bucureştiul să aibă doar 7 km de piste pentru biciclete.
 

Ce promite Firea

Noul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat că va cumpăra 400 de autobuze, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze, un lucru de care Bucureştiul are mare nevoie, proiect deja aprobat de Consiliul General. Totuşi, până vor sosi primele autobuze/tramvaie şi autobuze, va trece cel puţin un an, licitaţia şi livrarea primelor exemplare fiind o chestiune de durată.
În plus, aceasta a anunţat că va implementa o reţea de benzi unice pentru RATB pe marile bulevarde din Capitală şi va face 6 parcări park&ride. 
De pistele pentru biciclişti nu s-a mai auzit nimic - nici pe unde se fac, nici când vor începe lucrările, ceea ce face probabil ca nici anul acesta bucureştenii să nu aibă parte de aşa ceva.
Ministerul Transporturilor are şi el partea lui de vină: lucrările la noile magistrale de metrou se desfăşoară foarte lent. În plus, nici acum Bucureştiul nu are o Şosea de Centură funcţională, traficul de tranzit desfăşurându-se prin Capitală, ca nicăieri în Europa.

Locuri de parcare nu prea sunt

Primarii de sector nu au făcut locuri de parcare de reşedinţă pe măsura cererii, astfel că prima bandă a marilor bulevarde şi trotuarele, în special din cartierele de blocuri, sunt ocupate de maşini.
Poliţia rutieră, la rândul ei, nu îi sancţionează pe şoferii care parchează/opresc neregulamentar şi blochează traficul. Reamintim că a fost nevoie de doi ani ca Guvernul să aprobe regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar.
Acest regulament a fost publicat în Monitorul Oficial pe 22 decembrie 2016, iar autorităţile locale vor putea ridica maşinile parcate neregulamentar pe carosabil, după 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern. Poliţia va dispune ridicarea, iar primăriile vor ridica maşinile.
În Cluj şi Oradea, primăriile au început să ridice maşinile parcate neregulamentar. În Bucureşti, primarii nu au luat nicio măsură în acest sens până acum.

Plan există, dar e neaprobat

Planul Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov, practic strategia pe transport a acestei regiuni, vine cu soluţii pentru fluidizarea traficului, însă documentul nu a fost aprobat deocamdată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Documentul se află în dezbatere publică şi urmează a fi supus aprobării CGMB în următoarea perioadă. Totuşi, primarii puteau lua măsuri pentru fluidizarea traficului şi separat, în absenţa acestui document. 
Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezoluţie referitoare la „mobilitatea urbană durabilă”. Prin acest document, deputaţii încurajau statele membre şi oraşele să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă acordând prioritate modalităţilor de transport cu emisii scăzute, vehiculelor propulsate de carburanţi alternativi şi care folosesc sisteme de transport inteligente, ţinând seama totodată de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, aceştia s-au exprimat în favoarea unei politici în materie de parcare (spaţii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptată) care să  poată fi încadrată într-o politică urbană integrată, dar şi în favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din oraşe. 
Comisia şi statele membre au fost invitate: 
i) să creeze o reţea dedicată mobilităţii durabile, care să integreze exemple privind bunele practici în materie de planificare teritorială şi utilizare a teritoriului (axată pe utilizarea în comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta şi pe jos); 
ii) să încurajeze oraşele să participe la Parteneriatul european pentru inovare privind oraşele şi comunităţile inteligente; 
iii) să lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilităţi durabile.
În plus, încă din 2014, la Parlamentul European se află o propunere de rezoluţie referitoare la promovarea reţelelor de piste pentru biciclete. 
În aceasta este invitată Comisia Europeană să definească o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei înlocuind automobilul, de exemplu prin investiţii în infrastructuri pentru biciclete şi în servicii de închiriere a bicicletelor.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    cine-i prost sa ne mai dea?! ...
    Analiză Bloomberg: Ultima dată când România a depăşit China, statul a fost nevoit să împrumute 20 de miliarde de euro

    borace, chiar si-asa, leul nu este acoperit in aur ...
    Raport dur al BNR. Previziunile de utim moment despre creditele ipotecare și cele de consum

    Credeam ca MUGABE DIN ZIMBABWE = CEAUSESCU DIN ROM ...
    Zimbabwe: Robert Mugabe sfidat de propriul partid. Are termen pana luni pentru a-si prezenta demisia de la presedintia tarii

    KIM JONG UN si KIM JONG DOI=dracNEA PENTRU NOI ! ...
    N-avem drumuri, dar Ministerul Transporturilor dă o avere pe covoare

    daca nu costa minim 1000 euro/mp, este de saraci! ...
    N-avem drumuri, dar Ministerul Transporturilor dă o avere pe covoare

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci