Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (6) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Tensiuni pe piaţa taximetriei

Transporturi - Andreea Andrei
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: cetin.ro

Data adaugarii: 2017-09-12

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


COTAR consideră că există firme-pirat care folosesc platforme online neautorizate
Tariful de transport, o altă problemă

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) a transmis un comunicat în care solicită autorităţilor române să demareze o anchetă pentru a stabili modul în care au intrat pe piaţa din România firme de transport precum Uber, Bla Bla Car etc. 
Firma UBER este anchetată acum în Statele Unite ale Americii, pentru a se stabili felul în care s-a făcut lobby pentru a intra pe piaţa americană. În SUA s-au descoperit deja sume fabuloase plătite pentru această companie, dar activitatea de lobby este interzisă în România şi se numeşte trafic de influenţă. Dorim să aflăm, în urma unei anchete făcute corect, cine a făcut lobby în România, care sunt legăturile de familie între reprezentanţii oficiali ai firmei şi anumiţi politicieni şi dacă în susţinerea activităţii ilegale de transport persoane sunt /au fost implicate formaţiuni politice. 
Transmitem un nou semnal de alarmă administraţiilor locale, în privinţa necesităţii demarării, în regim prioritar, a unui plan de măsuri care să permită prestarea serviciului public de transport local în regim de taxi, în condiţii de siguranţă, confort şi cu garantarea asigurării unei concurenţe loiale, prin eliminarea activităţilor neautorizate. Salutăm controalele făcute de ANAF, Poliţia Rutieră sau Poliţia Locală şi alte instituţii abilitate ale statului, făcute în trafic, dar am dori să se verifice cu precădere activităţile neautorizate, nu numai firmele autorizate. Având în vedere faptul că activitatea piraţilor se desfăşoară cu maximă transparenţă, fiind disponibile informaţii pe site-uri şi pe aplicaţiile acestora, autorităţiile pot verifica foarte uşor modul în care este piratat transportul de  persoane. Toate informaţile sunt la un singur click distanţă, astfel încât pot fi detectate în numai câteva minute aplicaţiile neautorizate ale persoanelor fizice şi juridice care fac transport neautorizat de mai mulţi ani în România.
Dorim să găsim soluţii de urgenţă, în parteneriat cu autorităţile, pentru următoarele necesităţi:
-       Sistarea activităţii platformelor online care preiau şi distribuie comenzi de transport, pe raza municipiului Bucureşti şi în marile oraşe, pentru eliminarea concurenţei neloiale şi stoparea practicilor soldate cu prejudicierea bugetului de stat, prin eludarea obligaţiilor fiscale de către operatorii aplicaţiilor. Neavând calitatea de angajator şi nefiind supuşi autorizării, administratorii platformelor online fac, de fapt, activitate neautorizată de transport persoane. Nu ne opunem soluţiilor alternative de transport de persoane şi, în calitate de confederaţie patronală, conştientizăm importanţa adaptării la evoluţiile tehnologice şi promovăm concurenţa. Tehnologia aplicaţiilor o avem şi noi încă din anul 2008, dar respectăm legislaţia în vigoare, adică primirea şi transmiterea de comenzi taxi doar prin intermediul unui dispecerat autorizat, conform Legii 38/2003. Nu putem tolera la nesfârşit ca entităţi constituite în mediul virtual, BLA BLA CAR, UBER, TAXIFY, etc. să preia şi să distribuie comenzi către angajaţii unor companii legitime de transport persoane şi/sau unor persoane care nu au nicio legătură cu transportul autorizat de persoane în regim de taxi, transport persoane prin curse regulate sau ocazionale. 
-        Constituirea unei baze de date comune a autorizaţiilor de taximetrie eliberate în municipiul Bucureşti şi unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Ilfov, în temeiul Legii nr. 38/2003, actualizată periodic, în scopul facilitării controalelor structurilor poliţiei naţionale şi locale şi combaterii pirateriei. Încheierea unui protocol în acest sens cu municipalitatea - în calitate de autoritate care a delegat prestarea serviciului public de transport în regim de taxi - şi operaţionalizarea, în temeiul acestuia, a bazei de date, ar permite dispunerea de măsuri legale împotriva persoanelor fizice şi juridice care încalcă legislaţia în vigoare privind transportul de persoane. Astfel s-ar putea elimina din piaţă clonele şi ar creşte siguranţa utilizatorilor.

Tariful, o altă problemă

Pe de altă parte, Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (A.D.T.
I.)  a transmis recent un comunicat de presă în care solicită Primăriei Capitalei să nu avizeze ajustarea tarifelor de distanţă solicitată de dispecerate decât după o verificare atentă a modului cum au fost întocmite fişele de fundamentare, respectiv structura de elemente de cheltuieli a fiecărui operator de transport care solicită ajustări ale tarifului de distanţă. 
Potrivit informaţiilor apărute în presă, preţul călătoriei cu taxiul ar urma să crească cu aproximativ 30 de bani, astfel că tariful de distanţă al transportului în regim de taxi ar atinge în jur de 1.69 - 1.70 lei/ kilometru. 
Facem precizarea că anunţarea creşterii tarifului/km de la 1.39 lei/km la 1.69 - 1.70 lei/km de către operatorii de transport în regim de taxi este ilegală. Potrivit art.41 lit.i) din HCGMB nr.178/2008, transportatorii autorizaţi care efectuează servicii de transport local în regim de taxi au obligaţia să fundamenteze şi să supună autorităţii de autorizare tarifele ce vor fi utilizate în activitatea de transport public local în regim de taxi. Dacă luăm în calcul cheltuielile cu munca vie stabilită de guvernul României la începutul lunii august, a costului cu întreţinerea autovehiculelor taxi, a carburantului, TVA etc, este aproape imposibil ca ajustarea tarifului de distanţă făcută de operatorii de transport în regim de taxi sa fie făcută doar cu 30 de bani cât au anunţat. Costurile din care rezultă tariful de distanţă diferă de la un transportator la altul, iar fixarea preţului călătoriei cu taxiul de la 1.39 lei/km la 1.69 - 1.70 lei/km este cel puţin dubioasă, iar operatorii de transport care îşi falsifică fişa de fundamentare, respectiv structura pe elemente de cheltuieli, riscă să rămână fără autorizaţiile de transport şi taxi.
Consiliul Concurenţei a sancţionat cu amenzi în valoare totală de 2.264.875 lei (505.021 euro) (decizia nr.8/2015), opt companii active pe piaţa transportului de persoane în regim de taxi şi dispecerat taxi, pentru participarea la o înţelegere tacită/practică concertată avînd ca obiect fixarea tarifului de transport de persoane în regim de taxi. Potrivit Consiliului Concurenţei, companiile sancţionate deţineau 70% din piaţă la momentul înţelegerii. “Legea concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite şi orice practici concertate care conduc la denaturarea concurenţei pe o piaţa. Fiecare întreprindere trebuie să îşi stabilească în mod independent politica de tarife în funcţie de structura costurilor implicate de desfăşurarea activităţii şi nu prin coordonare cu alte intreprinderi concurente. Pe lângă sancţiunile aplicate, Consiliul Concurenţei a formulat o serie de recomandări cu privire la stabilirea/ajustarea tarifului de distanţă autorităţii de autorizare reponsabilă cu gestionarea serviciilor de transport persoane în regim de taxi în Municipiul Bucureşti”, se arată în comunicatul transmis de ADTI. 
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de alta intrebare!:
    de ce sunt taxiurile infecte si taximetristii din ”bucale” sau ”costanta” tigani ?!
    2017-09-12, 07:35:31 (adresa: 95.77.216.*)
  2. de .:
    Ca să întrebe un ...... ca tine.!
    2017-09-12, 17:41:20 (adresa: 82.137.11.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Oferta extrem de serioasa !Cautam oameni pasionati ...
Nepotul dictatorului Mugabe anunță că Liderul statului nu va renunța la conducerea țării

Un film original si bani online pentru tine! Avem ...
Pe fondul unor relații bilaterale tensionate în ultimele luni, premierul Poloniei, Beata Szydlo, merge la Paris pentru convorbiri cu Emmanuel Macron

amenda mai mare decat valoarea marfii si cheltuial ...
Polițiștii Secției 3 Ploiești au confiscat țigarete și peste 250 de kg de fructe și legume

Meletianul roman este vesnic iar faptele lui duc R ...
Ministerul Dezvoltarii, despre lucrarile din dosarul Tel Drum-Dragnea: Corectiile de milioane de euro au fost platite din bugetul de stat, in 2014

2000 de locuri de berbunca si 18000 de ”iepuri ...
Primarul General, Gabriela Firea: Târgul de Joburi organizat de Municipalitate a fost un succes. Peste 20.000 de bucureșteni și-au depus CV-urile pentru a se angaja la Companiile Municipale înființate de Primărie

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Politic

Business Style

Actualitate

IT&C

Transporturi