Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Continuă tensiunile pe piaţa taximetriei

Transporturi - Andreea Andrei
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: itdcw.com

Data adaugarii: 2017-09-14

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a solicitat ANAF să verifice modul în care cei care fac transport de persoane neautorizat, nelicenţiat, în spatele aplicaţiei UBER încasează bani de la clienţi.
Pe de altă parte, UBER reacţionează şi consideră că ,,ameninţarea celor de la COTAR este absurdă”.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) a solicitat Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) să verifice modul în care cei care fac transport de persoane neautorizat, nelicenţiat, în spatele aplicaţiei UBER încasează bani de la clienţi. Firma UBER solicită să facă un anunţ public despre încasarea banilor cash de la persoanele pe care le transportă, deşi UBER nu face transport de persoane, nu are autorizaţie pentru funcţionarea unui dispecerat, aşa cum prevede legea taximetriei, şi nici pentru aparatele de taxare, conform legii în vigoare.
„Suntem surprinşi să constatăm că firma UBER îşi face publicitate cu anunţul introducerii plăţii cash pentru serviciile de transport persoane.
Serviciul autointitulat de ride-sharing UBER - autointitulat pentru că ride-sharing nu există, din punct de vedere legal, în România - va introduce, începând de astăzi, un proiect-pilot prin care o parte dintre clienţii companiei vor avea posiblitatea de a plăti şi cash cursele, primind, totodată, şi posibilitatea de a primi curse gratuit, atunci când fac trecerea către card. Menţionăm pentru ANAF că asemenea sistem nu există în România şi nici nu poate fi implementat, pentru că este contrazis de legile româneşti. 
Vrem să ştim cum reuşesc aceste firme să funcţioneze şi să încaseze bani fără autorizaţii şi fără să respecte legile româneşti. Vrem să înţelegem dacă se face lobby pentru ca aceste firme să fie protejate şi cine sunt persoanele implicate în această activitate de lobby. Salutăm controalele făcute în trafic de ANAF, de Poliţia Rutieră sau de Poliţia Locală şi alte instituţii abilitate ale statului, dar le cerem autorităţilor să facă aceste controale şi la firmele neautorizate, care fac transport ilegal şi încasează bani fără a avea o bază legală, nu doar la transportatorii autorizaţi, aşa cum s-a întâmplat până acum.
Rugăm autorităţile publice să dispună cu celeritate măsuri de stopare a acestor activităţi ilicite de transport, pentru crearea unui cadru concurenţial real şi asigurarea predictibilităţii necesare investiţiilor. Împărtăşim dezideratul de a furniza servicii publice în condiţii de siguranţă şi confort şi avem disponibilitatea de a susţine orice efort menit să conducă la creşterea calităţii vieţii cetăţenilor care apelează la serviciile de transport public de persoane. Dacă autorităţile vor închide ochii în continuare în faţa evaziunii fiscale şi a transportului neautorizat, fără a face măcar controale pentru a stabili în baza căror legi funcţionează firmele care fac piraterie în taximetrie, ne rezervăm dreptul de a recurge la toate modalităţile de protest legale”, se arată în comunicatul COTAR.

UBER reacţionează

Pe de altă parte, UBER reacţionează şi consideră că ,,ameninţarea celor de la COTAR este absurdă”.
,,Practic, ei spun că vor protesta împotriva UBER - un serviciu 100% fiscalizat, transparent - refuzând să plătească taxe. Absolut toţi şoferii parteneri UBER sunt înregistraţi ca PFA sau SRL şi plătesc anual milioane lei taxe la bugetul statului pentru veniturile generate prin intermediul platformei UBER, iar pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă, fără excepţie. La rândul său, compania UBER are o subsidiară înregistrată în România, şi plăteşte, de asemenea, taxe şi impozite la buget, conform legislaţiei în vigoare”, a declarat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt UBER. 
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    mai1 parca esti sosia basescu ...
    Metrorex ameninţă cu grevă pe termen nelimitat

    Mai frati romani. Asa obraznicie comunista mai rar ...
    Metrorex ameninţă cu grevă pe termen nelimitat

    Ajutoarele sociale cele mai mari le primesc sinist ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    Draga Dragan, Cu ajutoarele sociale ai perfecta ...
    Antreprenor IT: Forţa de muncă de la ţară stă pe ajutoare sociale, Armata iese la pensie la 40 de ani

    POZITIA CAPRA A SINDICATELOR ...
    Pozitia Federației Sindicatelor Automobilul Românesc cu privire la intenția Guvernului de a transfera contribuțiile plătite de angajator în sarcina angajatului

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Fonduri Europene

    Finante Banci

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Economie mondiala

    Actualitate

    IT&C

    Transporturi