Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Nu este pace pe frontul taximetriei

Transporturi - Mădălin Iulian Mihai
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Foto: eurotaxiiasi.ro

Data adaugarii: 2018-01-05

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Dupa episodul UBER, firmele de taxi ajung acum sa se confrunte cu o noua problema mare. Lupta se muta in tabara dispeceratelor firmelor de taxi, unde aplicatii pentru telefoane care nu apartin dispeceratelor firmelor de taxi sunt acuzate ca se afla in afara legii, acestea fiind neautorizate.

La sfarsitul anului, primarul Capitalei, Gabriela Firea, aducea modificari la regulamentul taximetriei, astfel, in Bucuresti, firmele de taxi neautorizate si aplicatiile pentru comanda aflate in aceeasi situatie devin ilegale.

 

Modificari propuse Primarul Gabriela Firea la regulamentul de taxi din Bucuresti:

 

La art. 3 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 privind aprobarea Regulamentului-cadru, a Caietului de sarcini si a contractului de atribuire in gestiune delegata pentru organizarea si executarea serviciului public de transport local in regim de taxi, dupa lit. j) se introduce lit, i si lit. i¬ care vor avea urmatorul Continut:

 

" i-dispecerizare prin orice alte mijloace-activitate desfasurata de catre un dispecerat taxi autorizat de catre autoritatea de autorizare pentru a prelua comenzile clientului prin intermediul unei aplicatii informatice sau prin comenzi on-line efectuate pe site-ul web al unui dispecerat taxi autorizat si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;"

 

"io-aplicatia informatica reprezinta un program software care este instalat si functioneaza pe un dispozitiv mobil sau fix, program ce este proprietate exclusiva a dispeceratului taxi autorizat, avand aceeasi denumire cu cea a dispeceratului taxi autorizat."

 

Art.II Alin. (1) al art. 21 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 se modifica si va avea urmatorul continut:

"Art. 21 alin. (1) -Pe teritoriul municipiului Bucuresti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati si nu se pot executa decat de dispecerii taxi autorizati de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la acesta servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, inclusive aplicatiile de tip on-line care se identifica obligatoriu cu dispeceratul al carui nume este trecut in autorizatia de dispecerat emisa de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti.¬

Art.III La art. 21 din anexa 1 a HCGMB nr. 178/2008 dupa alin. (3) se introduce alin. (3) care vaavea urmatorul continut: " alin. (3) . Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati, care isi desfasoara activitatea de transport in regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucuresti si nu se pot executa decat de catre dispecerii taxi autorizati de autoritatea de autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicatii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;"

Art.IV La art. 41 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 dupa alin. (2) se introduce alin. (2) care vaavea urmatorul continut:

"alin. (2) . In exercitarea activitatii de transport in regim de taxi, taximetristii au urmatoarele obligatii :

a) sa aiba tinuta ingrijita (pantalon, camasa, sacou in functie de anotimp) fiind interzisa imbracamintea necorespunzatoare (sort, maiou, Slapi);

b) sa intretina starea de curatenie a autovehicului taxi si aspectul curat si ingrijit al acestuia, in primul rand in interiorul taxiului, cat si exteriorul acestuia,

c) sa nu foloseasca un limbaj neadecvat, suburban sau care sa faca referiri la discriminari de orice fel (etnie, religie, sex, etc.) sau care sa deranjeze clientii,

d) la solicitare, clientii vor fi ajutati la urcarea si Coborarea din autovehicul, in special persoanele cu mobilitate redusa, persoanele in varsta si femeile gravide;

e) sa nu refuze transportul persoanei cu mobilitate redusa si a dispozitivului de mers,

f) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi se interzice fumatul in interiorul taxiului in prezenta clientului,

g) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi se interzice folosirea telefoanelorlaltor dispozitive mobile,

h) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi fundalul sonor, muzica sau folosirea altor echipamente cu impact audio-video se va selecta si adapta la cerintele clientului;

Art.V La art. 59 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 dupa pct. 6 se introduce pct. 6 t care va avea urmatorul continut:

" alin. 6 1 Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei.

 

"In ciuda unor opinii divergente, exista si cateva elemente comune. Cu totii ne dorim ca cetatenii din Bucuresti care apeleaza la taxi sa poata merge in conditii de siguranta si confort. Ne dorim sa transmitem ca ii respectam pe bucuresteni si prin prisma hotararilor luate astazi. Avem un proiect care va aduce imbunatatiri regulamentului taximetriei. Este interzisa in totalitate refuzarea unei curse, sub sanctiuni drastice vor fi interzise solicitarile de bonusuri. Soferii sunt obligati sa aiba o tinuta decenta, comportament si limbaj adecvat, sa nu dea muzica tare, sa nu vorbeasca la telefon, sa nu dea sms-uri, sa nu angajeze cu clientul discutii si subiecte sensibile despre politica, religie si sexualitate, care ar putea sa contravina convingerilor clientului.


Sunt alte elemente care vor duce la o securitate mai mare pentru clienti, clientul sa poata plati cu cardul. Toti taximetristii vor trebui sa aiba aplicatii. Tot pentru siguranta clientului se instituie obligativitatea ca activitatea de taximetrie sa se desfasoare exclusiv printr-un dispecerat autorizat. Fie ca sunt sau nu licentiati. Resping toate acuzatiile facute in ultima vreme si care merg catre ideea ca PMB vrea sa obstructioneze activitatea de taximetrie in Bucuresti", a declarat primarul Gabriela Firea, la acel moemnt.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția, intr-un comunicat de presa, asupra faptului că reprezentanții firmelor care oferă aplicații pentru servicii de taximetrie fac o activitate de dispecerat neautorizat conform legislației românești. Dincolo de discursul ipocrit care subliniază grija pentru populație, populația și mass-media ar trebui să înțeleagă mai întâi faptul că mărinimia nu este gratuită, cât timp fiecare aplicație încasează lunar 20 de euro de la aproape 40.000 de taximetriști din București, Ilfov și orașele mari ale României, adică 800.000 de euro lunar, dar nu plătesc aceleași costuri ca dispeceratele.

 

Una dintre firmele care oferă o aplicație de tip dispecerat a avut inițial un dispecerat autorizat, apoi a renunțat la a mai lucra conform legii, după ce și-a dat seama că trebuie să plătească lunar circa 40.000 de lei, conform legii, acestea fiind costurile pentru întreținerea unui dispecerat autorizat. Cu alte cuvinte, aplicațiile care ne vorbesc astăzi despre minunile tehnologiei și despre grija pentru populație au încasări de circa 800.000 de euro pe lună și zero costuri, în timp ce dispeceratele autorizate ale firmelor de taxi nu încasează bani în plus, dar plătesc circa 40.000 de lei lunar, pentru întreținerea birourilor, logistică, personal, taxe și impozite aferente.

 

Poate ar trebui adăugată aici problema socială, cu consecințe economice pe termen scurt, mediu și lung, a personalului angajat în dispecerate, adică circa 20.000 de oameni și tot atâtea familii in toata tara și  numai în București peste 2.000 de familii care acum au surse de venit, dar nu vor mai avea în momentul desființării dispeceratelor autorizate din cauza acestei concurențe neloiale. Aplicațiile care acum se plâng de necesitatea de a respecta legea ar putea să înființeze un departament de CSR pentru a ajuta, împreună cu niște ONG-uri, cele 20.000 de familii și circa 20.000 de copii la integrarea în societate și trimiterea la școală, cu rechizite cumpărate din mila publică, după ce părinții vor deveni asistați socail.

 

Cei care susțin în continuare varianta implicării în anumite grupuri de interese a oricărui politician sau reprezentant al autorităților statului care vrea să reinstaureze ordinea și respectarea legilor în România, ar trebui mai întâi să înțeleagă aceste cifre de încasări și cheltuieli, să citească și legile cu atenție și apoi să se pronunțe în privința grupurilor de interese, pentru că ar putea astfel să ajungă la concluzia că sunt alte grupuri de interese, nu cele enunțate de reprezentanții firmelor care încasează bani ilegal și sunt protejați de autorități.

 

 „Avem în București peste 8.000 de taximetriști din Ilfov, peste 15.000 de șoferi UBER, TAXI FY și BLA BLA CAR, în afară de cei 10.200 autorizați în Capitală, ceea ce nu este corect pentru taximetriștii autorizați în București. Aplicațiile se vor putea folosi în continuare, dar oricine va dori să facă această formă de business va trebui să respecte legea, adică să se autorizeze ca oricare alt dispecerat și, pe cale de consecință, să plătească aceleași costuri. Dispecerizarea este prevăzută în lege.

 

 Aplicațiile care pretind că sprijină populația uită să spună că nu o fac nicidecum gratuit, pentru că încasează 20 de euro pe lună de la fiecare taximetrist, adică de la peste 40.000 de taximetriști sau „șoferi”  din București, Ilfov, din toată țara,  dar nu respectă legislația care reglementează funcționarea dispeceratelor. Cât timp în România orice activitate neautorizată este drastic sancționată, nu putem înțelege de ce platformele digitale și aplicațiile pot funcționa și încasa sute de mii de euro lunar în afara legii, fără să fie deranjate de autorități. După aceste argumente, care sunt, deci, grupurile de interese?”, declară Vasile Ștefănescu, președinte C.O.T.A.R.

 

C.O.T.A.R. va continua protestele, în perioada următoare, pentru eliminarea din lege a sintagmei „în mod repetat”, cea care din 2015 face imposibilă intervenția organelor competente pentru amendarea și eliminarea de pe piață a celor care fac piraterie în transporturile rutiere de persoane, pentru respectarea hotărârii Curții Europene de Justiție, hotărâre care spune foarte clar că aceste aplicații gen UBER sunt de fapt firme de transport , intermediază comanda dintre un potențial client și ... „șofer”  sau taximetrist.

 

Firmele care detin aplicații de agregare a comenzilor de taxi riposteaza

 

Companai Clever Taxi a venit cu o serie de precizări în privința activității sale și a poziției față de nevoile utilizatorilor din București si au spus ca, în cazul stabilirii unui regulament pentru București, sunt deschiși pentru o colaborare cu primăria.

 

”În acest moment, cadrul în care primăria propune să funcționeze serviciul de taximetrie limitează foarte mult opțiunile utilizatorilor. Noi furnizăm un serviciu de punere în legătură a șoferului cu orice client, facem acest lucru distinct de dispecerat și complementar acestuia. Oferim astfel un serviciu de e-hailing cu monitorizarea partenerilor, pentru a prioritiza siguranța utilizatorilor. Acesta este principalul motiv pentru care mai mult de 500.000 de utilizatori din Capitală ne aleg, ținând cont de o reputație care a fost construită în mult timp și cu multe eforturi. Din 2017, suntem parte a grupului Daimler Mercedes, care oferă soluții similare la nivel european, în orașe care au un trafic considerabil mai eficient”, spun reprezentanții Clever Taxi.

 

Politia Locala a Municipiului Bucuresti a inceput sa le spuna soferilor de taxi care folosesc aplicatiile Clever Taxi si Star Taxi sa nu le mai foloseasca

Politia Locala a Municipiului Bucuresti a inceput sa le spuna soferilor de taxi care folosesc aplicatiile Clever Taxi si Star Taxi sa nu le mai foloseasca si au incheiat procese verbale in care se consemna ca acestia folosesc aplicatiile, au confirmat pentru HotNews.ro reprezentantii celor doua companii. Soferii de taxi nu au fost amendati, iar reprezentantii celor doua companii spun ca acest lucru nici nu este posibil, potrivit reglementarilor actuale. Reprezentantii Star Taxi si Clever Taxi spun ca actiunile autoritatii locale sunt un abuz si o forma de a intimida soferii.  

 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Incepem sa ne invatam cu alt tip de infomatii, con ...
    Anunț TERIBIL al autorităților pentru pensionarii români: Nicio pensie nu se mai plătește

    Dupa miscarile neamtului sigur va avea un al doile ...
    Sentința finală în cazul lui Dragnea ar putea fi grăbită.

    Titlull este jenant,continutul este subtirel,pacat ...
    Anunț TERIBIL al autorităților pentru pensionarii români: Nicio pensie nu se mai plătește

    ai numai gainuse ! 3 ...
    Israel: Vizită controversată a lui Viktor Orban

    Din acest articol romanii au aflat doua stiri ...
    Israel: Vizită controversată a lui Viktor Orban

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: