Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (3) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Vagoanele zac în triaj, CFR Marfă aşteaptă să treacă 40 de ani

Transporturi - Gazeta de Sud
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Data adaugarii: 2018-02-11

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:



Sute de vagoane pline de rugină şi foarte degradate, care aparţin CFR Marfă, zac de zeci de ani în triajul traversat de Aleea 4 Şimnic din Craiova, fără ca reprezentanţii companiei să le valorifice. Zona respectivă este o pată neagră a Craiovei pentru că peisajul te duce cu gândul la timpuri demult apuse.
 
De ani de zile, zona pare încremenită, iar cele 846 de vagoane, deşi scoase din uz, nu au fost valorificate. Pe alocuri, s-a mai intervenit cu vopsea pe unele dintre ele, însă timpul şi-a pus, din nou, amprenta asupra lor. Explicaţia reprezentanţilor CFR Marfă este aceea că orice vagon inactiv trebuie să aibă 40 de ani pentru a fi „apt“ de casare. Practic, anul acesta ar îndeplini această condiţie vagoanele din 1978. „În triajul CFR Marfă din staţia Craiova se află un număr total de 846 vagoane din parcul inactiv – 158 de vagoane conservate şi 688 de vagoane cu revizia periodică expirată. Din totalul vagoanelor din parcul inactiv aflate în triajul CFR Marfă din staţia Craiova, 30 sunt aprobate la casare, restul nu sunt aprobate deoarece nu au durata de serviciu depăşită, respectiv 40 de ani“, au declarat reprezentanţii SNTFM „CFR MARFĂ“ SA. Mai mult decât atât, în apropiere de calea ferată a triajului s-au construit case, iar în zona respectivă s-au aruncat foarte multe gunoaie ce alunecă spre vagoanele vechi.


Aproape 1.500 de vagoane, scoase din uz în Oltenia

Potrivit reprezentanţilor CFR Marfă, în Oltenia există 1.500 de astfel de vagoane, iar 846 dintre acestea sunt la Craiova. Chiar dacă numărul lor este foarte ridicat, până acum au fost aprobate la casare doar 12,5%. Însă, compania a luat măsuri pentru evitarea furturilor. „În regiunea Oltenia, 188 de vagoane sunt aprobate la casare.
Pentru evitarea furtului de componente de la vagoanele de marfă, au fost emise dispoziţii prin care s-au recuperat toate piesele şi subansamblele uşor demontabile şi au fost depozitate în magaziile subunităţilor“, au adăugat reprezentanţii SNTFM CFR MARFĂ SA.

GdS a întrebat conducerea Gărzii de Mediu Dolj dacă existenţa acestor rable în triaj poate afecta mediul, însă comisarul-şef al instituţiei susţine că nu există niciun pericol. „Vagoanele acelea sunt construcţii metalice pe şine, care, din punct de vedere al mediului, nu afectează pentru că înainte să ajungă acolo sunt golite de orice lichid. Însă, din punct de vedere peisagistic, e o problemă pentru că arată urât acolo, de atâţia ani. Eu nu cred că ar trebui să se aştepte 40 de ani ca să se caseze. Printr-un memoriu tehnic justificativ prin care arăţi că sunt degradate, cred că ar putea fi casate mai repede, dar acest lucru ţine de bucătăria internă a CFR Marfă“, a declarat Gheorghe Călinoiu, comisar-șef la Garda de Mediu Dolj.


Vânzarea a 2.450 de vagoane, pusă sub semnul întrebării de DIICOT

Procurorii DIICOT din Timișoara au dispus, pe 3 mai 2017, efectuarea mai multor percheziții într-un amplu dosar în care ar fi fost implicaţi întreaga conducere a CFR Marfă și funcționari din Craiova, Timișoara, Brașov, Cluj sau Constanța. Pe scurt, anchetatorii au reținut că CFR a vândut 2.450 de vagoane ca fier vechi, deși acestea intrau în categoriile deșeu fier vechi greu și special, având prețuri mult mai mari. Prejudiciul total a fost calculat de procurori la peste 6,3 milioane de euro. Potrivit ofițerilor DGA, „în cursul anului 2016, mai multe persoane din cadrul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă s-au constituit într-un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivel central și teritorial, având drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării. S-au facilitat însușirea și folosirea de către SC REMAT SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate“.

După percheziţiile de la vremea respectivă, fostul director al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun, a fost arestat preventiv, alături de alţi trei foşti directori din companie, iar alte şase persoane au primit mandate de arestare la domiciliu. După doar o lună, fostul director general al CFR Marfă, Mihuţ Constantin Crăciun, Pavel Bărculeţ (director financiar), Daniel Ciobanu (director operaţiuni dezvoltare) şi Claudiu – Florin Enache (director vagoane) au fost puşi în libertate de Curtea de Apel Timişoara.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Dan Axente:
    Hotia a inceput in 1989 si ridicata la nivel de politica de STAT de insusi primul “prim ministru” si de primul “presedinte” de pe meleagurile Romanesti dupa 1990. Pacat de acest pamant ales de Dumnezeu. Pacat de acest POPOR ROMAN, alesul lui Dumnezeu sa fie leaganul civilizatiei Europei. Nu noi suntem urmasii Romei ci Roma e urmasa noastra. Nu sunt comunist, nu sunt antisemit, nu sunt rasist, dar nici ateist. Cei care fac parte din alte secte isi bat joc de oamenii de pe aceste meleaguri. Nu ajunge sa le spui : „sa va fie rusine” dar este, poate, de ajuns sa fie aruncati afara din tara !!! Numiti, in articolele publicate, secta din care fac parte persoanele incriminate.( tradatori, sionisti, comunisti, hoti, revizionisti, regalisti, analfabeti, fanatici, etc. etc.) Lasati DIICOT, DNA, SPP, JUSTITIA, sa isi faca treaba. Nici Al Capone n-a putut fi condamnat pentru faradelegile lui, ci doar pentru evaziune fiscala. Si n-a mai iesit de la Sare. Nu accept nici o alta interpretare a celor spuse.
    2018-02-11, 18:42:11 (adresa: 91.128.185.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Sa speram ca va exista si o consultare a populatie ...
O nouă bază militari cu soldaţi NATO în România

dezminte ,dar mint ,unele cozile de topor . ...
Comisia Europeană intervine în SCANDALUL Pilonului II de pensii. Ce spun oficialii de la Bruxelles

Sa speram ca va exista si o consultare a populatie ...
O nouă bază militari cu soldaţi NATO în România

1 bla bla bla ...
FTMB a aniversat 28 de ani de la înființare

1 bla bla bla ...
FTMB a aniversat 28 de ani de la înființare

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: