Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Drumuri naționale la cheremul constructorilor

Transporturi - Marian Apipie (gds.ro)
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Foto: gds.ro

Data adaugarii: 2018-05-21

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:



Două drumuri naționale importante din județul Dolj, DN 55 Craiova – Bechet și DN 56 Craiova – Calafat, la care sunt în derulare de ani buni lucrări de reabilitare de sute de milioane de lei, vor mai rămâne în lucru și anul acesta. Un tronson din DN 56, cel dintre Craiova și Galicea Mare (47 km), la care a lucrat firma Delta ACM din București, ar fi gata de recepție în circa două luni. Pentru celălalt sector de drum, de la Galicea Mare până la Calafat (34 km), la care lucrează grecii de la Mochlos SA, beneficiarul nu poate face previziuni în ceea ce privește termenul de finalizare a lucrărilor. Și italienii de la SECOL, care se ocupă de lucrările de pe DN 55 Craiova – Bechet, sunt în mare întârziere, iar reabilitarea podului de la Malu Mare poate fi considerată deja un mare eșec pentru antreprenorul din Peninsulă.

Grecii de la Mochlos SA și italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA) se chinuiesc de ani buni să finalizeze contracte pe bani grei privind reabilitarea a două drumuri naționale importante din Dolj, care leagă Craiova de orașele de la Dunăre, Calafat și Bechet. Italienii au luat în primire în urmă cu trei ani DN 55 Craiova – Bechet, pentru un contract în valoare de aproape 80 de milioane de lei care se referă la „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71 +100“, dar încă nu și-au dus lucrarea la bun sfârșit.

Și nu ar avea șanse nici anul acesta, de data asta din lipsa unei finanțări adecvate, așa cum susțin reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, cea care are în administrare drumurile naționale din Dolj. „Pentru lucrările de pe DN 55 ar mai fi disponibili în acest an circa 500.000 de lei, bani insuficienți pentru ceea ce mai este de făcut aici. Și chiar dacă ar fi fost bani, tot nu se putea lucra, pentru că antreprenorul s-a întins atât de mult cu lucrările încât a expirat autorizația de construire. Prin contract, constructorul trebuia să proiecteze și să execute lucrările, dar să și ia toate avizele necesare și să obțină autorizația de construire. În prezent, antreprenorul a depus ultimele documente, este vorba de niște completări solicitate de Ministerul Transporturilor, și așteaptă emiterea autorizației de construire“, spun reprezentanți ai DRDP Craiova.

Doi ani de restricții rutiere pe podul de la Malu Mare

Marele eșec al italienilor de la SECOL în ceea ce privește reabilitarea drumului Craiova – Bechet îl reprezintă, fără îndoială, podul de la kilometrul 11, peste pârâul Valea Ilenei, aflat pe raza comunei Malu Mare. Ajuns într-o stare vizibilă de degradare, el ar fi trebuit consolidat până la sfârșitul lunii septembrie 2017, conform contractului, însă lucrările abia au început în acea lună. Și asta după promisiuni repetate și numeroase notificări din partea administratorului drumului.


Primii muncitori și-au făcut apariția pe 10 septembrie 2017 și nu a fost vorba de o „armată“ de oameni, având în vedere întârzierile, ci de doi-trei, de la o firmă subcontractată de SECOL, care au lucrat la partea de consolidare a podului. Sub acesta s-a introdus armătură, s-a turnat beton și cam atât. A venit iarna, lucrările au fost sistate, dar din primăvară nu a mai revenit nimeni să reia lucrul. Pe pod se circulă cu restricții din vara anului 2016 și se pare că semafoarele vor dirija traficul și în acest an. Privit din lateral, podul arată dezastruos, în ciuda consolidărilor făcute, balustrada din beton atârnând parcă de un fir de ață. În afară de acest pod, pe DN 55 mai sunt destule porțiuni unde ar mai trebui turnat stratul de uzură, dar firma italiană e încă în stand-by.

Delta ACM – aproape gata cu lucrările, Mochlos – fără viziune

Lucrurile nu stau prea bine nici în ceea ce privește DN 56 Craiova – Calafat.
Lucrările de reabilitare a acestui drum au fost împărțite în două loturi: Craiova – Galicea Mare (47 km) și Galicea Mare – Calafat (34 km). Primul a fost atribuit în 2011 firmei Delta ACM, cu o valoare a contractului de 151.444.675 de lei (fără TVA), celălalt firmei Mochlos SA din Grecia, în 2012, cu 81.947.643 de lei (fără TVA) valoarea contractului. Firma din România s-a mișcat mai bine, comparativ cu grecii, pentru că întârzieri au existat la ambele contracte. Delta a avut doi ani pentru finalizarea lucrărilor, termenul s-a actualizat la patru ani, dar nici acesta nu a fost respectat. Vestea bună este însă că primul tronson ar fi gata în circa două luni, potrivit unui reprezentant al DRDP Craiova. „Pe sectorul Craiova – Galicea Mare nu ar mai fi mare lucru de făcut, doar intersecțiile cu drumurile comunale și relocarea unor stâlpi de electricitate. Autorizația s-a obținut acum două săptămâni și cam în două luni cred că o să se solicite recepția lucrărilor“, a spus acesta.

Celălalt tronson ridică în continuare multe probleme. Firma din Grecia a avut tot doi ani la dispoziție să reabiliteze cei 34 de kilometri de drum și încă mai are mult de lucru. Constructorul a părăsit șantierul în câteva rânduri, invocând lipsa banilor (lucrează cu fonduri proprii și decontează apoi cheltuielile), și a revenit „prin surprindere“, după notificări repetate. Nici acum nu ar avea o viziune în execuția lucrărilor, după cum spun reprezentanți ai DRDP. „Și ar mai fi o problemă și cu o pădure de pe marginea drumului unde ar trebui să se intervină, dar e nevoie de multe documente pentru că ea ar aparține Mitropoliei“, au mai specificat aceștia. „Pe acest tronson mai este de lucru la intersecțiile către Băilești și Izvoare și la relocarea stâlpilor de electricitate. Numai că acțiunile constructorului nu sunt predictibile. La cum s-a comportat până acum firma Mochlos, nu poți să previzionezi nimic legat de finalizarea lucrărilor la acest drum“, au conchis reprezentanții DRDP Craiova.


 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Mai sa fie. Sa fie aceasta miscare a rusilor leg ...
    Alro Slatina vinde din actiuni

    fara nica suntem o tara in care platesti pt orange ...
    800.000 de imobile, înregistrate, până în prezent, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023

    fara nica suntem o tara in care platesti pt orange ...
    800.000 de imobile, înregistrate, până în prezent, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023

    Ce tara suntem daca dupa 28 de ani de la lovitura ...
    800.000 de imobile, înregistrate, până în prezent, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023

    dracNEA SA VA IA DE PiSD-ei BORATI SI BORFASI CE P ...
    Discursul Asistentului Secretarului de Stat al SUA pentru Europa şi Eurasia, Wess Mitchell, la Universitatea din Bucureşti

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Economie

    Fonduri Europene

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Actualitate