Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Turism

Români, atenţie la rezervările vacanţelor şi zborurilor pe care le faceţi pe internet!

Turism - Aniţa Grigoriu
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-04-19

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Rezervarea hotelurilor şi a zborurilor realizată prin intermediul mediului online este o practică tot mai des utilizată de consumatori. Totodată, este şi o metodă de fraudare a beneficiarilor. Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE atrag atenţia a numeroase cazuri de înşelăciune prin care au fost păgubiţi consumatorii. 
În octombrie 2016, acestea au verificat un număr de 352 de site-uri de comparare a preţurilor şi de rezervări de călătorie de pe tot teritoriul UE şi au constatat că două treimi dintre cele verificate nu aveau preţuri reale. În acest context, serviciile de cazare şi călătorie fac obiectul celor mai frecvente plângeri. Printre neregulile semnalate se numără faptul că se adăugau elemente suplimentare de preţ într-o etapă ulterioară a procesului de rezervare, fără informarea clară a consumatorilor, sau preţurile promoţionale nu corespundeau niciunui serviciu disponibil. Autorităţile au solicitat site-urilor în cauză să respecte legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, care le impune să practice o transparenţă totală în materie de preţuri şi să îşi prezinte ofertele în mod clar de la începutul procesului de rezervare.

Evaluări părtinitoare

Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, a declarat cu privire la acest subiect: „Internetul oferă consumatorilor o mulţime de informaţii pentru a-şi pregăti, a compara şi a-şi rezerva vacanţele.
Cu toate acestea, dacă evaluările de pe site-urile de comparare a preţurilor sunt părtinitoare sau dacă preţurile nu sunt transparente, aceste site-uri induc în eroare consumatorii. Societăţile în cauză trebuie să respecte normele europene de protecţie a consumatorilor, la fel ca orice agenţie de turism. Autorităţile de protecţie a consumatorilor vor solicita acum site-urilor să rezolve aceste probleme”.

Proceduri administrative sau judiciare

Dacă site-urile nu se conformează, autorităţile naţionale pot iniţia proceduri administrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanţelor naţionale, în funcţie de legislaţia naţională aplicabilă.
Principalele nereguli sunt legate de preţ şi de modul în care acesta este calculat şi prezentat: în 32,1% din cazuri, preţul de pe pagina cu lista comparativă nu a fost acelaşi cu preţul final afişat pe pagina de rezervare; pe 30,1% din site-uri, preţul total (inclusiv taxele) sau modul în care acesta era calculat nu a fost clar; 20,7 % din site-uri prezentau preţuri speciale care nu erau apoi disponibile în forma promovată pe pagina de rezervare efectivă; 25,9% din site-uri dădeau impresia că anumite oferte erau limitate (de exemplu, „au rămas doar 2”, „disponibil doar astăzi”), fără a se preciza însă că această ofertă limitată se aplică exclusiv site-ului respectiv. 

Context

Examinarea la nivelul întregii UE a site-urilor („acţiune de verificare”) constă într-un set de verificări efectuate simultan de către autorităţile de protecţie a consumatorilor din diferite ţări. Aceste verificări arată dacă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor este respectată. Dacă verificările identifică o încălcare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor, autorităţile de protecţie a consumatorilor iau legătura cu societăţile implicate şi le solicită să remedieze neregulile. În fiecare an, Comisia coordonează verificarea site-urilor dintr-un anumit sector cu ajutorul Reţelei de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC), care reuneşte autorităţile de protecţie a consumatorilor din 28 de ţări (26 de state membre ale UE, Norvegia şi Islanda).
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    in strainatate n-o sa-si poata face domenii feudal ...
    Peste 200 de români părăsesc ţara în fiecare zi

    sunt si aici baieti destepti care intra in hidoele ...
    SSH Hidroserv, în pragul falimentului

    intradevar nu s-a facut nimic pt redresarea hidros ...
    SSH Hidroserv, în pragul falimentului

    FI INTELIGENT SI GANDESTE PENTRU VIITOR SANSA TA E ...
    Mexicul, zguduit de un nou cutremur de 5,9

    intra in PSD ...
    Gabriel Oprea se pregătește sa revina în politică

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Specializat

    Politic

    Actualitate

    Turism

    IT&C

    Piata farma

    Extern

    Util