Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (6) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Turism

În sprijinul turiștilor păgubiți

Turism

Data adaugarii: 2017-10-18

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Agenţii economici care comercializează pachete de servicii turistice au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism, conform prevederilor Ordinului ministrului turismului nr. 235/2001 cu modificările şi completările ulterioare, disponibil aici.

Astfel, fiecare agenţie de turism este obligată să aibă o poliţă de asigurare valabilă, postată la loc vizibil pe site. În situaţia în care turistului păgubit nu i se poate rambursa de către agenţie întreaga valoare a serviciilor neefectuate ca urmare a insolvabilităţii agenţiei, el are un termen în care se poate adresa asiguratorului. Conform prevederilor pct. 1.11 din anexa la poliţa de asigurare prevazute în Ordinul sus-mentionat, care se referă la condiţiile de asigurare, starea de insolvabilitate reprezintă acea situaţie în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 zile calendaristice de la primirea de către acesta de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe unilateral acordarea serviciilor.

Deoarece dauna totală este limitată la valoarea nominală a poliţei de asigurare, în situaţia în care valoarea despăgubirii nu ajunge pentru rambursarea totală a pagubei, turistul se va adresa agenţiei sau în cazul în care aceasta şi-a cerut insolvenţa sau falimentul se va adresa direct administratorului judiciar în vederea înscrierii la masa credală, conform prevederilor din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.

Care sunt etapele de urmat de către turistul păgubit pentru a obţine despăgubiri din asigurarea agenției pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism?
1. Turistul va notifica în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice/ sau de la data repatrierii.
2. Turistul va anunţa asiguratorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată agenției privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire prevăzute la pct. 1 de mai sus.
3. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
4. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
 
Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate la pct. 1 și 2 de mai sus;
c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
5. Despăgubirea acordată de asigurator reprezintă echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate. Despăgubirea se va plăti de către asigurator în termen de 30 zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist.
 
  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Ca se pun persoane numite politic n-ar fi o mare p ...
    Şeful Fondului Proprietatea acuză numirile politice făcute de guvern la companiile de stat

    ....se pare ca slocialistii vormai ramane ceva tim ...
    Surpriză: social-democraţii germani acceptă începerea discuţiilor cu Angela Merkel

    Mai este o problema care,intr-un fel, tine de arhi ...
    Arhitecţii lansează critici la adresa Gabrielei Firea

    LIVIU dracNEA PENTRU NOI=VACAROIU DOI! ...
    Adrian Vasilescu, BNR: Daca se razbuna cineva in acest moment, se razbuna cartile de economie. Atat si nimic mai mult!

    VOM FI COMPETITIVI DOAR LA FURAT SI JEFUIT RO! ...
    Bruxelles-ul ne forţează să devenim competitivi

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: