Dona, o farmacie cum toate ar trebui să fie

Irina Băncilă

  
Dona este una dintre cele mai mari reţele de farmacii, cu capital integral românesc, şi are o experienţă de peste 20 de ani pe piaţa locală. Compania are în prezent peste 2.000 de angajaţi, numără peste 300 de unităţi şi deserveşte lunar mai mult de două milioane de pacienţi din toată ţara. 
 
În anul 2014, reţeaua de farmacii Dona a intrat într-un proces de rebranding destul de complex, cu o durată de implementare de până la 5 ani. Proiectul vizează o investiţie de aproximativ 15 milioane de euro şi are la bază ideea de spaţiu permisiv şi accesibil, care să ducă în primul rând la îmbunătăţirea experienţei pacienţilor, dar şi la sporirea gradului de confort al farmaciştilor.  
Pe aceste aspecte a mizat echipa de arhitecţi Matius. 
Noul concept al amenajării Dona are la bază un dialog vizual permanent cu pacientul. Farmacistul devine un consilier, o extensie a medicului de familie, iar relaţia pacient-medic-farmacist este mult mai facilă şi mai strânsă. 
Elementele tehnice sunt cele care au ajutat la crearea unui mediu propice pentru a genera şi întreţine relaţiile umane: pupitrele farmaciştilor, distribuite ordonat, au menirea de a fragmenta cozile şi de a oferi confidenţialitatea de care orice pacient are nevoie, iar mobilierul, pardoseala şi proiectoarele LED din interior grăiesc de la sine despre cât de plăcută şi revigorantă este reîntoarcerea la simplitate şi lumină. 
Aproape la fiecare proiect din reţeaua de farmacii Dona au apărut elemente care au trebuit detaliate şi dezvoltate, pornind de la acel nucleu de bază - manualul stabilit prin realizarea prototipului. 
Echipa de profesionişti Matius a reuşit să păstreze aspectul riguros de farmacie, dar totodată să ofere un aer primitor clienţilor. 
"Ne place să credem că străzile din cartierele noastre arată acum mai bine cu vitrine luminoase, curate şi deschise, ca ale farmaciilor Dona, iar comerţul stradal evoluează prin acest exemplu de farmacie cum toate ar trebui să fie".
Matius Studio este primul studio specializat pe arhitectură şi branding de retail din România, iar toate proiectele au la bază principiul de integrare a tuturor ingredientelor ce alcătuiesc experienţa de cumpărare a fiecărui consumator de retail, indiferemt de destinaţia comercială.

Articol salvat de pe www.curierulnational.ro, ediţia din 13 Februarie 2018. Acest articol este proprietatea Curierul National si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.