Cine se ocupă de confortul pasagerilor curselor aeriene?

Irina Băncilă

 

OMNIASIG Vienna Insurance Group și compania aeriană românească Blue Air au încheiat un parteneriat prin intermediul căruia toți cei care își cumpără bilete de avion pe website-ul Blue Air pot achiziționa și o poliță OMNIASIG de asigurare a călătoriei, Safe Travel Protect.

Noua poliță de asigurare a călătoriei special destinată clienților Blue Air oferă protecție în fața unei game foarte largi de riscuri ce pot afecta buna desfășurare a unei călătorii. Printre acoperirile principale ale Safe Travel Protect se numără:




„Dezvoltarea OMNIASIG înseamnă şi extinderea către noi zone de servicii de asigurare, pentru a oferi valoare adăugată unor noi categorii de clienţi, evoluând astfel prin adaptarea la noi aşteptări şi cerinţe. Astfel, suntem onoraţi să demarăm acest parteneriat cu Blue Air, o companie aeriană extrem de importantă în România. Apreciem în mod deosebit deschiderea Blue Air de a facilita accesul clientilor săi la servicii de asigurare a călătoriei, aceasta fiind o dovadă clară de responsabilitate faţă de călătorii săi”, a declarat Mihai Tecău, preşedintele Directoratului OMNIASIG Vienna Insurance Group.

“Safe Travel Protect, noua noastră poliță de asigurare special dedicată clienților Blue Air, este una foarte complexă și care oferă, la un preț foarte accesibil, un nivel optim de protecție în fața riscurilor ce pot afecta buna desfășurare a unei călătorii. Am dezvoltat acest parteneriat inovator cu Blue Air din dorința de a oferi o protecție completă pentru o călătorie fără griji, tuturor clienților Blue Air”, a adăugat Costi Stratnic, membru al Directoratului OMNIASIG Vienna Insurance Group.

“Nimic nu este mai important la Blue Air ca siguranța pasagerilor. Peste 21 de milioane de persoane, de la bebeluși până la octogenari, și-au pus încrederea în noi și au ales să zboare la bordul avioanelor noastre. Precauția, atenția și măsurile de prevenție sunt valorile Blue Air care ne permit să oferim siguranță și o experiență frumoasă de zbor. Acum, venim în sprijinul pasagerilor cu un produs exclusiv care oferă mai multă liniște și confort, din momentul în care cumpără biletul, până revin acasă. Situațiile neprevăzute se pot ivi oricând. Dar stă în puterea fiecăruia dintre noi să alegem cele mai bune instrumente care să ne protejeze. De astăzi, cu polița Safe Travel Protect oferită exclusiv clienților Blue Air împreună cu OMNIASIG, pasagerii noștri vor avea cele mai sigure și relaxante călătorii” , susţine Gheorghe Răcaru, director general Blue Air.



Companiile aeriene pot fi obligate să plătească despăgubiri



Legislaţia include prevederi cu privire la raporturile dintre companiile aeriene şi pasageri, însă aceştia sunt de multe ori supuşi abuzurilor, din cauza faptului că nu îşi cunosc drepturile. Cele mai frecvente cazuri sunt întârzierea sau anularea curselor şi pierderea sau deteriorarea bagajelor.

De asemenea, şi încălcarea prevederilor rămâne nesancţionată, deoarece pasagerii nu cunosc faptul că pot cere despăgubiri de sute de euro de la companiile care nu le-au respectat drepturile.

Românii circulă din ce în ce mai mult cu avionul, atât în cazul vacanţelor în străinătate, cât şi pentru deplasări interne. Cele mai vizate sunt companiile low-cost şi tocmai acestea sunt şi cel mai frecvent în centrul scandalurilor privind întârzierea curselor.

Pasagerii ar trebui să ştie nu doar ce drepturi au, în cazul în care survin astfel de întârzieri, cât şi faptul că, în anumite condiţii, pot cere despăgubiri destul de însemnate, ceea ce se întâmplă extrem de rar tocmai din cauză că pasagerii nu cunosc acest lucru.

Întârziere, în legislaţia de specialitate, se consideră atunci când un avion pleacă cu 3 ore (sau mai mult) mai târziu decât ora stabilită. În această situaţie, compania aeriană are obligaţia de a oferi gratuit pasagerilor mese şi băuturi într-o cantitate direct proporţională cu durata întârzierii. De asemenea, compania aeriană trebuie să faciliteze fiecărui pasager două apeluri telefonice şi trimiterea de mesaje scrise.

În cazul în care compania anticipează că întârzierea va fi mai mare de o zi, aceasta trebuie să asigure pacienţilor gratuit cazare, precum şi transportul până la aceasta şi înapoi la aeroport.





Articol salvat de pe www.curierulnational.ro, ediţia din 16 Mai 2018. Acest articol este proprietatea Curierul National si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.