Primul tur de scrutin al prezidențialelor din Franța are loc la 10 aprilie. Conform regulilor existente, campania electorală oficială debutează într-o zi de luni, cu două săptămâni înainte de primul tur de scrutin, deci la 28 martie. Peste două săptămâni este organizat și al doilea tur de scrutin.
Modalitățile de desfășurare a campaniei pentru alegerile prezidențiale din Franța sunt fixate prin codul electoral și decretul 2001-213 din 8 martie 2001. Unele noi modificări au vizat asigurarea deplinei egalități a tratamentului tuturor candidaților la preşedinţia Franței.
Campania audiovizuală: În perioada campaniei oficiale, presa audiovizuală trebuie să ofere un timp de exprimare strict egal pentru fiecare candidat. Fiecare candidat dispune de o durată de emisie pentru campanie electorală la canalele de televiziune și radio. Pentru primul tur, Autoritatea pentru reglementarea comunicațiilor udiovizuale și numerice (Arcom), în decizia sa din 18 martie 2022, a fixat pentru fiecare candidat durata de emisii de campanie radiotelevizate pe canalele serviciului public. Fiecare candidat dispune de 48 minute la fiecare canal al France Television, France Inter, France 24 și la Radio France Internaționale. Cele 48 de minute sunt repartizate în 11 emisiuni de mic format și în nouă emisiuni de format mare. Arcom a determinat datele și orele de difuzare a acestor emisiuni, precum și ordinea apariției candidaților. În următoarele 24 ore de la difuzare, aceste emisiuni vor fi puse online în siturile internet ale societăților naționale de programe.
Propaganda electorală: Dispozitivul de campanie electorală oficială include de asemenea: realizarea, controlul și îndrumarea documentelor imprimate pentru contul candidaților; plasarea de panouri speciale rezervate fișelor electorale pentru fiecare candidat, panourile fiind atribuite în ordinea listei candidaților stabilită de către Consiliul constituțional; pentru a nu se amesteca cu documente administrative, afișele electorale nu trebuie imprimate pe hârtie albă și este interzisă utilizarea a trei culori – bleu, alb și roșu; cheltuielile pentru propagandă electorală sunt suportate de către stat, inclusiv pentru candidații ce primesc mai puțin de 5% din sufragiile exprimate.
Candidații și ultime cifre provizorii privind intențiile de vot în favoarea lor
(barometrul ultimelor două săptămâni)
Emmanuel Macron (Republique en Marche): între 25 și 33% din voturile exprimate
Marine Le Pen (Rassemblement national): 14 – 23%
Jean-Luc Mélenchon (France Insumise): 11-17%
Eric Zemmour (Reconquete): 8-15%
Valérie Pécresse(Les républicains) : 8 – 15%
Yannick Jadot (Europe Ecologie-Les verts) : 3- 8%
Fabien Roussel (Parti communiste français): 2-6%
Jean Lassalle (Resistons) : 1-4%
Anne Hidalgo (Partidul Socialist) : 1-4%
Nicolas Dupont-Aignan (Debout la France) : 0%-4%
Philippe Poutou (Nouveau Parti anticapitaliste) : 0%2%
Nathalie Arthaud (Lutte ouvrière) : 0,00 – 0,2%